![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Airbus nærmer så nå en lansering av A321XLR og er ute å jakter potensielle ordre
https://www.reuters.com/article/us-a...-idUSKCN1QA1Z1 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Menge er vel interessert, men er nok mange år frem. En annen faktor er jo om eksisterende 321NEO /LR operatører vil ha den, i frykten for at deres «nye» 321NEO /LR faller stort i verdi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Det avventes sikkert litt til mere er kjent på hva Boeing 797 kan gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]() Quote:
Eller motsatt. Lansere det så snart som mulig og dermed ta endel av det nedre markedet for 797 og dermed gjøre business caset for Boeing litt dårligere Det er uansett begrenset hvor mye mer man kan tyne ut av en A321, så her handler det mer om å være først på markedet og makse ut det man har. Quote:
Tja, alt til sitt bruk er det noe som heter ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,531
|
![]()
Kanskje mere Intresannt for DY enn SK, DY har jo allerede skjøvet på leveringene av 321LR, så da kan de jo likså godt skyve enda litt på de for å få litt bedre rekkevidde, og de har forhåpentligvis fått alt opp å stå igjen. Vil jo også da danne en større distanse fra MAX slik at de ikke blir for like. Med en XLR kommer man vel ganske greit inn i Asia fra OSL, og jeg tror at man kan dra mer utfra «mellomstore» byer i India ol. enn fra gokk steder i Irland til gokk steder i USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
Men bedre performance går ofte på bekostning av andre ting. Større fueltanker gir mindre bagasjerom. Så da kreves det høyere passasjerrevenue. Den er tung i dagens prislandskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,174
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Det er ennå ikke kjent, da flyet ikke er lansert ennå. men trolig blir det noe kortere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]()
A321LR skal fly like langt som 757, XLR skal fly 500-700 NM lengre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]() Quote:
I praksis mangler A321LR vel noe på 757 sin rekkevidde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Selv om ikke maskinen ennå er lansert så sies det at Airbus er ute å selger maskin og har alt flere uoffisielle ordre på hånden
https://leehamnews.com/2019/04/11/fr...ck/#more-29894 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
United skal være interessert i dem som 757-avløser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Det er fortsatt et mysterium at Boeing mente at det ikke var marked for fly i 757 størrelsen. Airbus har nok tjent mye penger på denne avgjørelsen siden 2003.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Vel, på den tiden hadde faktisk flyselskapene sluttet å bestille 757. Og det er også er fly som begynte bli umoderne og for dyrt i drift
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
First flight skiller bare på 5 år mellom A320-serien og 757, så teknologisk sett skal det ikke være stor forskjell. 737 hadde nok heller ikke hatt stor etterspørsel om de ikke har oppgradert den i flere runder.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]() Quote:
Ikke 100% sikkert, men 757 var vel heller ikke det billigste flyet å produsere? Last edited by Someone; 11-04-2019 at 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
Du ser nok noe av svaret i utvikiingen av 737, og forsåvidt også Airbus 320. De populære variantene har blitt større og større over tid. De minste variantene, -600 og nå -700 er omtrent blitt borte. Dermed har de over tid kommet mer og mer over i 757'ens territorium. Men dette har jo skjedd etter at 757-produksjonen ble lagt ned ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]() Og American sier ryktene https://www.bloomberg.com/news/artic...lug-boeing-gap Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Så mange rykter og hint om at den blir lansert på Paris Air Show neste uke, vil det være en gedigen skuffelse om det ikke skjer
https://theaircurrent.com/aircraft-d...h-for-a321xlr/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 318
|
![]()
Leeham har også gjort en analyse (delvis bak betalingsmur), men alt indikerer vel at den kommer.
https://leehamnews.com/2019/06/13/ho...321xlr-part-2/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus A380 - status og driftssetting | LTH | Flyforum | 321 | 27-03-2025 12:00 |
Airbus A330neo - status og driftsetting | Someone | Flyforum | 172 | 07-03-2025 14:37 |
Wizz Airs A321XLR | Someone | Flyforum | 2 | 11-09-2024 08:44 |
Qantas Airbus A380 - status | kristian | Flyforum | 28 | 02-10-2019 04:16 |
American Airlines går for A321XLR | Someone | Flyforum | 0 | 19-06-2019 15:49 |