![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei, Jeg og en venn som er over gjennomsnittet interessert i fly og vurderer å gå sammen om å bygge et experimental fly. Etter å ha undersøkt forskjellige bygge-kits til salgs samt priser og ytelse på de forskjellige modellene ser det ut til at valget kanskje faller på en Vans RV7.
Hovedårsaken til at valget faller på å bygge et fly er rett og slett prisen, Ingen av oss er særlig rike og når man kan bruke kanskje 2 år på byggingen og få spredd utgiftene over tid så ser det mye mer realistisk ut å gjennomføre. Det å kjenne sitt eget fly fullstendig inn og ut er selvsagt også et stort pluss. Om jeg har forstått riktig så kan man utføre mye av vedlikehold og service selv på experimentals (som med mikrofly)? Vi er begge nevenyttige og oppegående folk dog kompisen min har mer erfaring med å arbeide på motorer. Så kommer punktet noen sikkert vil rynke litt på nesen for: Ingen av oss to har ppl enda. Om vi hadde bygget flyet først hadde det da vært realistisk å ta flytimer på eget fly så vi hadde slippet å betale for leie av et annet fly og dermed kunne kuttet den utgiften litt? Må flyet fly de minimumstimene som trengs for å få utsendt luftdyktighets sertifikat (tror det var 25 timer) før det kan benyttes ved opplæring? Det er sikkert spørsmål jeg burde stilt den lokale flyklubben eller noen i EAA men jeg ønsker ikke å fremstå som useriøs. Generelt syns jeg det var vanskelig å finne informasjon om selvbygde fly i Norge og informasjon on hva slags begrensninger det innebærer men håper noen her kan opplyse meg litt eller peke meg i riktig retning. Mvh Christian |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål om "experimental permit to fly" | Sveinmk | General Aviation og sjøfly | 1 | 10-04-2018 14:47 |
Om streik, fagforeninger og ulemper for passasjerene i luftfarten (splittet) | Northrider | Småprat | 116 | 08-04-2013 13:51 |
Begrensninger i antall legs på en T/R på wideroe.no? | Bergern | Reiseforum | 5 | 01-02-2013 22:17 |
Operative begrensninger på Hercules-flyvning | sail4fun | Flyforum | 8 | 08-04-2005 10:29 |
'Boeing 201 Experimental' | LN-MOW | Flyforum | 2 | 05-11-2004 10:42 |