Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 02-09-2014, 21:22   #1
oskarflekkefjord
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2014
Posts: 189
OBB 5 OSL-AMS-FCO-GOA-CDG-SVG

Hei! Velkommen til den første tripreporten min her. Dette er vel en oppvarming og en test i forkant av hva som venter om en måned, MD-11! Da blir det selvfølgelig mer fokus på ombordopplevelsen men nå blir det heller en god del bilder samt noe tekst. Da dette er min første rapport setter jeg pris på konstruktiv kritikk.

28. august 2014: 13:40, 17:10, 20:45
KLM Royal Dutch Airlines, Alitalia C.A.I
KL1146 Oslo (OSL) - Amsterdam (AMS), KL1607 Amsterdam (AMS) - Roma (FCO), AZ1389 Roma (FCO) - Genova (GOA)
Economy Comfort, Economy Comfort, Economy
Boeing 737-700, Boeing 737-800, Airbus A321-100


Heiv meg i en taxi og dro rett fra jobb til Gardermoen. Der fikk jeg kjøpt meg tilgang til OSL loungen og etter ett par glass vin og en matbit var allerede to timer gått! Tiden går fort når man har det gøy.
Et par maskiner:

OH-LKR – Embraer 190LR – levert til Finnair 19. mai 2011



TF-FIY – Boeing 757-200 – levert i 2007

Boarding via gate 41 tipåhalvto. Hadde blitt oppgradert til Economy Comfort som gir bedre benplass og er lenger fremme i flyet. Helt greit det da. Serveringen bestod som vanlig hos KLM av søt/salt snacks og valgfri drikke. Vi landet i AMS etter rute og her hadd ejeg en conncetion på en time og 45 minutter. Satte meg derfor ned på det første og beste stedet, en sjokoladekafe.

Tiden gikk fort og det var på tide å gå til gaten. Hadde blitt oppgradert på den neste flighten også og nå fikk jeg en treseter helt for meg selv. Perfekt!
To blå:

PH-BFC – Boeing 747-406. Levert i 1989, vært hos KLM siden.



PH-BGE – Boeing 737-7K2. Levert til KLM i 2008.





PZ-TCP – Airbus A340-311. Første flight 18. Mars 1994. A340 nr. 49. Hos AirFrance frem til 2009.


I bakgrunnen skimtes også Amy Johnson, en av de siste MD-11'ene hos KLM. Når dette bildet ble tatt hadde hun to rundturer over Atlanteren igjen.
PH-KCA – McDonnell Douglas 11-P. Første flight 11. mars 1993. Siste flight 31. august 2014. Vært hos KLM hele livet sitt.




Cargoavdelingen på Schiphol.



Fin flyvning over Alpene, Genevè og Italia. Fikk servert en sandwich og det er ikke første gang denne er god. Smaker godt og er ikke tørt. Bra produkt, KLM!
Vi kom frem til Roma ved solnedgangen. Krydde av Alitalia maskiner over alt. Her er en av Airbusene deres i sola.




Alitalia flighten var helt grei, kort flyvning på en time. Italienerne er fryktelig dårlige i engelsk og det blir ikke bedre over et skurrete høytaleranlegg. Nuvel, uproblemmatisk.

Slenger også ved noen bilder fra Genova og Olbia.

EI-IMC – Airbus A319-112. Første flight i september 2003.



N800KS – Privateid Boeing 737-700. Levert i år 2000.




HB-IPV – Airbus A319. Vært hos Swiss i 18 år.


I-SMEL – MD-82. Første flight i 1984, er 30 år gammel.

Håper dette falt i smak. Neste del kommer om etterhvert.
oskarflekkefjord is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SVG-OSL-SVO-IST-AMS-SVG. På jakt etter en "forfallen kjempe". Roxman TripReports 17 02-04-2014 09:00
SVG - CPH - BCN - FCO - SVG FlyboyKarsten TripReports 19 19-08-2011 15:51
SVG-AMS-CDG / TLS-CDG-AMS-SVG med KL/AF/EZY Twin Otter TripReports 14 10-08-2011 01:17
SVG-AMS-PVG/SHA-PEK-ICN-CDG-AMS-SVG Roxman TripReports 14 09-07-2011 04:15
SVG-AMS-BUD-AMS-SVG for å besøke et søskenbarn Mats Danielsen TripReports 2 01-01-2010 20:24


All times are GMT +2. The time now is 10:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.