![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tur til Barcelona. Jeg måtte tidlig opp den morgenen for og få fatt i en taxi som kunne kjøre oss til SVG (Stavanger Lufthavn Sola) Siden flyet skulle go kl 06:00 den morgenen, når jeg kom til SVG tok jeg og inn sjekket meg inn til CPH (København Kastrup) Vi skal fly med SAS og til Kastrup fly SAS med CRJ 900. Når vi ankomm CPH var klokken 07:20 når flyet hadde kommet til gate måtte jeg finne ut hvor Vueling Airlines holder til siden det er dem jeg skal fly med vidre fra CPH (København Kastrup), til BCN (Barcelona El Prat). Vueling holdt til litt lenger oppe ikke langt fra der jeg landet med SAS, jeg sjekket for og se når flyet skulle gå så det gikk kl 09:00 så jeg hadde litt tid til og "shoppe" litt og spise og noe mer. Flet skulle gå kl 09:00 så jeg stilte meg i køen for og få komme ombord, flyturen tar normal to timer og femtifem minutter. Så vi tok av nøyaktig av og satte kursen mot Barcelona, Flyet var en Airbus A319 veldig pent fly og veldig godt holdt ikke noe og klage på. Vi landet i Barcelona klokken 12:05 så gjaldt det og finne bagasjen før vi fant en taxi som kunne kjøre oss til hotellet vi skulle bo på. Så skulle vi sjekket ut Barcelona så vi gikk en tur til palmealleen som ligger ved havnen veldig koselig der nede med båter som kjørte inn og ut, så tok vi en tur til La Rambla den kjente gågaten i Barcelona før vi tok en taxi til Camp Nou. Senere på dagen tok vi oss en lunsj nede på hotellet der fikk vi paela den spanske nasjonalretten noe av det beste jeg har smakt, så begynte klokken og gå så vi gikk til sengs.
Etter to dager i Barcelona var det på tide og pakke koffertene og komme ossavgårde igjen. Vi takker Barcelona by for en fin opplevelse, med mye kjekke stunder og hygge. Jeg anbefaler og reise til Barcelona siden byen er fin og spennende, mange pene parker du kan besøke og hyggelige folk. Også er jo selvfølgelig Camp Nou der FC Barcelona spiller det er toppen på kaka syntes jeg da.! Vi tok taxi til BCN (Barcelona El Prat) og lfyet skulle gå klokken 10:30, så vi hadde litt tid på flyplassen. Denne gang skulle vi fly BCN - FCO - SVG spennende og være innom så mange plasser mener jeg da hehe jeg elsker og reise også da, så det spiller jo en liten rolle. Vi landet i FCO (Roma Leonardo Da Vinchi) klokken 11:40 litt forsinket pga dårlig vær vi måtte fly over, men men kan ikke klage kom trygt til roma. Så gik turen fra FCO (Roma Leonardo Da Vincho) til SVG ( Stavanger Lufthavn Sola) da gjaldet det bare og komme hjem etter en hel dag med reising. Flyet landet i SVG klokken 17:15 Siden vi skulle ta et fly som gikk klokken 13:50 og vi landet litt bak tiden siden vi fløy i motvind godt stykke, vi fløy med Norwegian hjem fra FCO.
Ja vi elsker alle og fly ![]() Last edited by FlyboyKarsten; 09-08-2011 at 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
Barcelona er en veldig fin by ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Front section flyer
|
![]()
Var det Vueling mellom BCN-FCO ?
Virker som du var storfornøyd med turen din ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja det er DY jeg skrev feil beklager. Jeg skal skifte det nå med det samme.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jepp Vueling vet ikke hvorfer. Jeg ble litt forbauset selv men klager ikke, jeg syntes dem var goe og fly med så anbefaler Vueling.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
tanten min fløy med DY til Roma. Så mer vet ikke jeg nå kansje noe chartet. Vi fløy DY hvertfall.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Verken DY eller SK flyr til FCO fra SVG. Dersom det siste bildet du viser til i rapporten din er fra turen til fra Italia, så har du nok flydd via Oslo først. Det ser jeg for maskinen er parkert på stand 18 som er en innenlandsgate.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
ja stemmer det. En lang tur men det var verdt det, men ikke alle vil fly så langt men jeg liker og fly så gjør meg ikke noe.
![]() |
#11 |
Front section flyer
|
![]()
En liten idé er å få med seg hele reiseruta når du er på tur.
Blir litt lettere å skrive en fullstendig TR ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja men når man er ute og reiser så er det ikke enkelt og huske alt. Men takk for tipset skal huske det til neste gang!
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Godt gjort at du ikke husker å ha vært innom OSL på vei hjem.
![]()
![]() |
#14 |
Front section flyer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis man er såpass interresert i å fly som de fleste på forumet her er: Hvordan går det an å glemme hvor man har vært?
Og et annet tips: Punktum, og kortere setninger, samt enter-tasten og flere avsnitt. Det der var nesten slitsom å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Travelt og stress skulle ute og reise to tre dager etter ferien. Siden vi har slektninger i Frankrike og noen venner på Malta så mye reising.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beste trip report'en på lenge! Du er en sann helt Karsten! Det var du som burde vært på halen til Norwegian-maskinen du fløy hjem, eller var det Norwegian du fløy hjem?? :-P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det får jeg for trådstarter din del håpe blir en stund til da kun avdøde personer får pryde norwegianhalene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Når begynte Vueling å fly mellom BCN-CPH? Finner det ikke på vueling.es sine sider og er ei en av Clickair sine tidligere ruter, hmmm..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott at du setter av tid til å skrive en rapport til oss Karsten. Mesteparten er vel tatt opp, så stå på , så ser du straks bedre resultater for du har nok en god del å gå på. Fine bilder var det også.
Marius. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-SVG-CPH-EWR-YHZ | 737-405 | TripReports | 32 | 16-12-2014 01:13 |
Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG | sirpjalle | TripReports | 16 | 22-06-2011 09:53 |
SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK | Twin Otter | TripReports | 14 | 01-09-2010 16:25 |
SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG | BSSW | TripReports | 20 | 01-08-2008 10:41 |
TripReport SVG-CPH-LCY og STN-BGO-SVG | sirpjalle | TripReports | 15 | 14-05-2008 22:25 |