![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da jeg så etter en tur-retur fra Torp til Bodø dukket det opp et alternativ via Trondheim med Jet Times nye ATR på siste strekket. Ettersom jeg aldri har reist med hverken ATR eller Jet Time før ble valget enkelt. Jeg hopper over de andre flightene med Widerøe og Dash 8-400, det skulle jo være gammelt nytt her inne, og begynner rett på flighten fra Trondheim.
Fredag 4. Juli 17:00 2014, SK 4572 TRD-BOO, ATR 72-600 (Jet Time) OY-JZD, Sete 11F Jeg kom altså inn til Værnes fra Torp med 55 minutters connection, og første sjekk av tavla viste at flighten min var utsatt til kl 1930. Det passet egentlig ganske dårlig med videretransporten fra Bodø, men det er jo lite man får gjort med sånt noe. Senere kom en ny melding på telefonen om at ny avgang var flyttet fram til 1730, og da ble det jo ikke så ille likevel. ![]() ATR-en ankom fra Bodø like etter klokka 1700. ![]() Avgang fra utgang 29, en del av TRD som jeg ikke har vært på før. ![]() På vei ut til flyet. ![]() Under vingen. ![]() Inngang bak, og dermed var originalt nok de tre bakerste radene satt av til SAS Plus. ![]() Lys og luftig kabin. ![]() Og sånn ser setene ut. Jeg syntes de var komfortable å sitte i, og den høye lommen gjør at benplassen oppfattes som god. Men det fins ikke noe trygt sted å sette fra seg vannflaska, den nederste lommen hadde bare åpning fra siden. Svensk kaptein, dansk styrmann, og to svenske flyvertinner skulle ta oss opp til Bodø denne kvelden. Avgang ble ikke før kl 1745, og vi tok av mot øst innover dalen og svingte etterhvert nordover. Kapteinen beklaget forsinkelsen som skyldtes tekniske problemer de hadde hatt i Bodø. Sittekomforten var bedre enn på Dash 8-400 som jeg akkurat hadde reist med, og lydnivået var faktisk overraskende lavt til propellfly å være. Været var strålende, så det var bare å nyte utsikten over Nordlandskysten på vei oppover. ![]() Takeoff. ![]() Kabinutsikten fra 11F. ![]() Rett over Tjongsfjorden med utsikt mot Svartisen. ![]() Tre fjorder i Meløy kommune på bildet. Fra venstre mot høyre Glomfjorden, Bjærangsfjorden og Holandsfjorden. ![]() Inn for landing i Bodø, Sandhornøya i bakgrunnen. Landing ble gjort fra vest over havet, og vi tok bakken med et lite brak, gjorde et sprett tilbake i lufta før hjulene kom nedpå igjen og bremset ned. Det hadde vært en fin og komfortabel tur med et fly som jeg likte godt. Mitt reisemønster betyr antagelig at jeg ikke kommer til å reise noe særlig med denne flytypen, med dere som trafikkerer disse destinasjonene har noe å glede dere til. Last edited by Someone; 10-05-2018 at 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Takk for titten. Så OK ut det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott med en rapport fra disse maskinene. Fine bilder var det også! Takk skal du ha
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tusen takk for turen!
![]() Så slett ikke galt ut det der...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott og liten rapport dette her!
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fløy også denne flytypen lørdag. God benplass og ellers en fin tur, men dessverre klamme skinnseter.
Takk for rapport |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for rapporten, artig å se noe nytt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flott rapport!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for flott rapport, har akkurat bestilt tur til Riga med SAS i sommer hvor siste leg går med Jet Time ATR 72-600, og så at vi fikk setevalg på rad 16-18 i Plus, synes det var rart. Men søkte opp denne rapporten hvor det ble forklart med inngang bak :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
travelling nerd
|
![]()
Takk for rapporten om denne flotte flyturen!
.................................................. .. http://www.reiseportalen.blogspot.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Xfly (Regional Jet OÜ) ny ATR operatør for SAS | FlightDeck | Flyforum | 73 | 15-03-2025 14:16 |
ATR tilbyr ATR 42-600 STOL - Noe for Widerøe eller kortbaner? | Belarnion | Flyforum | 36 | 14-11-2024 17:00 |
Jet Time for SAS? | SQ 777 | Småprat | 4 | 23-12-2017 22:48 |
Erfaringer med SAS/Jet time ATR? | Reidar Fredrik | Småprat | 20 | 20-02-2016 07:01 |
MINI Tripreport - TRD-BOO-TOS-BOO-TRD med DY | LTH | TripReports | 7 | 15-01-2011 20:23 |