![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Skal ut å fly med ATR denne uken.
Noen som har erfaringer de vil dele? Ser at disse støtt og stadig er forsinket? Noen som vet hvorfor? Noen som har sittet klapp på de? Er det marginale sjanser for å få sitte klapp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
ATR er en helt kurrant maskin. Inngang bak, SAS PLUS er de bakerste radene.
Bråker litt og minner om en Dash8. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
nesten fullt fly en tirsdag morgen. Standard frokost. I rute. Helt greit (Dagen før var det 1 time forsinket - men da var mange fly til/fra OSL forsinket på grunn av været) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløyet med de fra CPH til GOT, helt kurant, ny og fresh cabin, ok seter - service som SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Fløy t/r CPH-BLL i plus forrige uke. Helt greit, trangt, men nye og fine maskiner som støyer mindre enn jeg trodde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Former CCA F-16
|
![]()
Fløy med den fra Bodø til Tromsø sommeren 2014, merket ikke noe spesielt med den, den vibrerer mindre enn f.eks. Dash-8 100/200, helt grei å fly med.
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Turen går ut fra Ålesund, og dessverre ser jeg at denne maskinen som frekventerer Trondheim-Ålesund-Bergen-Stavanger så og si aldri er i rute. Er det tekniske problemer det går i eller er det andre årsaker?
Takk for gode svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
Eg trur det berre er ei maskin som går fram og tilbake på ganske stramt program, så det skal vel veldig lite til for at dei hamnar litt bakpå tidsmessig. I alle fall no på vinteren.
![]() |
![]() |
#9 |
Lima November
|
![]()
Kan ikke si noe om komfort, men ifølge mine kamerater som flyr i selskapet skal man være i full pilotuniform for klappsete.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Det er samme individ som flyr opp og ned vestlandskysten hele dagen, så det er svært lite rom for forsinkelser. Tracked en dags rute for tid til bake:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Reste LPI-CPH-OSL-CPH-LPI för tre veckor sedan. Linköping till Köpenhamn (och tillbaka) var med Jettime ATR72.
Helt OK flygning. Allt gick och kom i tid. I Sas Go serverades kaffe. Trevlig besättning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har kun en ting jeg misliker med Jettime og det er at de er de eneste jeg har opplevd som krever at man tar av hodetelefoner under takeoff og landing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det gjør de i SAS også hvis de har stått opp på feil bein, men de nevner det alltid over høyttaleranlegget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy CPH-AAR med ATR-72 tidligere denne uka. Helt greit egentlig, men ca. 35-40 minutter forsinket ut fra CPH, hvorav ca. 15 minutter ble fløyet inn på den korte strekningen over til AAR (neste gang tar jeg tog - med venting og buss fra AAR til Aarhus sentrum tar det omtrent like lang tid med tog som fly). Veldig simpel servering i form av en liten juice til alle passasjerer, antakeligvis pga. kort flytid.
ATR-72 er en helt grei maskin; vet ikke om den bråket så mye, for jeg hadde på meg mine Bose. Inngang bak, men forsøk å unngå den aller bakerste raden dersom du reiser i Plus. Virket ikke som det var noe recline der. En fordel er også om man slipper å ha noen i nabosetet, for det er trangt nok i utgangspunktet og muligheter for kamp om benplassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Er det en bug i systemet? Ser på Flightradar at det er OY-JZF som flyr her oppe i disse dager, og det blir vel sannsynligvis den også. Kan den har Pluss forut? Eller...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg hadde flybytte i Trondheim, kom inn med Dash 8-400 og reiste videre med ATR. ATR-en var ihvertfall et hakk mer komfortabel enn Dash-en til Widerøe, både på setekomfort og støynivå. Trip-rapport her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=126455
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
Plus er som regel fra 15-19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Xfly (Regional Jet OÜ) ny ATR operatør for SAS | FlightDeck | Flyforum | 73 | 15-03-2025 14:16 |
Jet Time for SAS? | SQ 777 | Småprat | 4 | 23-12-2017 22:48 |
Minirapport: TRD-BOO med SAS/Jet Time ATR 72-600 | WF-380 | TripReports | 10 | 27-04-2015 21:55 |
Erfaringer ved kort connection time (SAS og co.) | Star Flyer | Småprat | 20 | 06-04-2014 19:41 |
Jet Time flyr for SAS | Dash | Småprat | 6 | 03-03-2013 23:08 |