Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 07-02-2013, 12:39   #1
flappflapp
ScanFlyer Blue

Norge Med spedbarn på norsk innenriks - hvilket selskap?

Først: Jeg ber instendig om at denne tråden ikke blir avsporet til nok en skyttergravskrig om de to store aktørene på norsk innenriks. Jeg er interessert i faktabaserte opplysninger og deres egne erfaringer, ikke skittkasting. På forhånd takk!

Den lille nærmer seg et halvt år, og nå kommer det en liten kusine i Bartebyen, så da må vi i løpet av senvinteren prøve oss på flytur for første gang. Vi (mor, barn og far) planlegger avgang fra OSL midt på dagen fredag og retur fra TRD tidlig ettermiddag søndag, slik at vi unngår de travleste periodene.

Spørsmålene mine er enkle:
- finnes det noen signifikant forskjell på SAS og Norwegian når det kommer til service/tjenester når man reiser med spedbarn? (Jeg kjenner godt til forskjeller i gebyrer, punktlighet og alt annet som gjelder "alle" reisende, så de trenger vi ikke ta frem her.)
- er det noe vi skal/bør være spesielt oppmerksomme på ved bestilling og under reisen (god tid og det å skaffe seg en treseter for seg selv langt bak i kabinen har jeg klart å komme på på egenhånd )?
- hvilket selskap ville dere valgt med spedbarn med på tur, og hvorfor? (Igjen prøver vi å holde de generiske forskjeller langt unna denne tråden.)

Foreløpig plan er å reise med barnevogn i en Stokke PramPack, ha ett stort innsjekket kolli, ungen i bæresele (og på fanget under selve flyturen) og to stk små håndbagasje hvorav den ene er en stellebag. Noen andre gode praktiske tips fra dere som har forsøkt slikt før?
flappflapp is offline   Reply With Quote

Posting Rules