![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som Norwegian øker på en rekke innenriksruter fra OSL fra mars 2014
BGO: fra 13 til 15 daglige TRD: fra 13 til 15 daglige SVG: fra 11 til 13 daglige ALF: fra 1 til 2 daglige EVE: fra 4 til 5 daglige MOL: fra 3 til 4 daglige TOS: fra 5 til 6 daglige AES: fra 4 til 5 daglige Vet ikke tider eller hvor de får eventuelle slots fra, eller om det er off-peak avganger alt sammen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Her er pressemeldingen:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Da har Norwegian flere avganger enn SAS på TRD-OSL, og like mange på BGO-OSL. Blir spennende å se om SAS girer opp dem også. Det går kanskje litt prestisje i å ha flest avganger, eller? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skulle ikke DY kutte til nordlige destinasjoner hvis bonusforbudet ble oppheva? Var dette bare skremselspropaganda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Joda. Hva var det, Alta skulle kuttes som destinasjon og TOS og BOO skulle få en til to daglige?
Called your bullshit... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Gikk de virkelig så langt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
EVE ser ut til at det er kommet inn en avgang EVE-OSL kl. 09. Når den går andre veien skjønner jeg ikke, ettersom det går 4 dagelige OSL-EVE men 5 daglige andre veien. Ett eller annet mangler med andre ord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Forøvrig en sørgående avgang som passer meg og sikkert en hel del andre helt perfekt! Norwegian fester virkelig grepet om Evenes, og er nå oppe i samme antall avganger som SAS hadde før DY kom på banen. SAS på sin side sitter på sidelinjen å gjør ingenting for å møte konkurransen.
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Uansett, selv om så ikke er tilfelle, så må jo de norwegianansatte som presterte å anta som sannsynlig at DY skulle gå fra 5 til 2 avganger på TOS, når det bare noen måneder etter at bonusforbudet ble opphevet tydeligvis er marked for 6 avganger, sporenstreks få sparken. De kan ikke jobben sin. Her er det ganske enkelt å se hva DY prøvde på, men bløffen gikk ikke. Jeg er med på at ethvert selskap skal få drive aktivt for å fremme egen sak, men å bli forsøkt lurt (og det mener jeg DY prøvde) setter jeg liten pris på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg hører nå den ene bløffen etter den andre i mange sammenhenger i denne bransjen, og tar vel litt lett på informasjonen som tilflyter det offentlige rom. Det skal imidlertid bli interessant å se hva som skjer med prisene innenlands nå som det ser ut til å komme en økning i kapasiteten. Det har ikke akkurat blitt billigere å fly innenlands i løpet av det siste året eller så, og relativt fulle fly er det også (i alle fall der jeg flyr). Det skulle isolert sett tilsi at det har vært behov for en kapasitetsjustering uavhengig av andre forhold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg har intuitivt vanskelig for å forstå hvorfor DY skulle utrede å fase ut 2,5 fly. Etterhvert har vel DY heller for mange enn for få fly. Og flere fases inn fortløpende. Det eneste som kunne rettferdiggjøre en slik utfasing det var at markedsforholdene v/bonuspoeng ble så radikalt endret at det tok proppen fullstendig ut av markedet. Og det tror jeg ikke at DY trodde selv, men VILLE gjerne ha pax/media til å tro det. Det er et ALT for stort sprang mellom to daglige og seks daglige til at jeg tror DY noen gang mente at førstnevnte var et sannsynlig scenario. Så hvorfor utrede det likevel og så lekke dokumentet? Høres ganske åpenbart ut, spør du meg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At det imidlertid er vanskelig å vurdere effekten av innføringen av bonuspoeng i forkant er nok dels korrekt, men det er også slik at om man hadde spurt de fleste økonomer som jobber med denne typen problemstillinger så ville det nok vært et flertall for at det hadde en negativ effekt på DYs lønnsomhet, som nevnt en del ganger tidligere. Effekten på antall avganger er nok imidlertid vanskelig å vurdere, pga det overnevnte. Hva angår antall fly, for mye eller for lite, vet jeg ikke noe om. Jeg registrerer imidlertid at de stadig har sine -300 maskiner som jeg trodde skulle være faset ut for lenge siden (kanskje har det alltid vært planen å ha disse, men jeg har hatt et inntrykk av at man ønsket å kvitte seg med dem). Men, ja, man ønsket nok å påvirke beslutningen i en retning som man selv mente var best. Last edited by TOS; 04-10-2013 at 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() De siste 733'ene blir nok å se i noen år til. De fire DY-eide er vel planlagt faset ut i 2016-17 hvis jeg husker rett? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skulle ikke disse egentlig (dvs. opprinnelig plan fra noen år tilbake) vært ute av stallen for lenge siden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe og KLM med codeshare på norsk innenriks | Someone | Flyforum | 16 | 24-02-2018 08:42 |
Med spedbarn på norsk innenriks - hvilket selskap? | flappflapp | Reiseforum | 20 | 01-03-2016 15:34 |
Kutt norsk innenriks til vinteren (2014/2015) | MountainDew | Flyforum | 43 | 13-09-2014 19:31 |
Norske rullebanelengder - igjen (splittet fra "Norwegian med økning på norsk...") | flappflapp | Småprat | 0 | 07-10-2013 10:03 |
Markedsandeler på norsk innenriks | FlightDeck | Flyforum | 5 | 05-02-2009 16:20 |