Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-06-2012, 22:04   #1
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Default Road trip til USA East

Hei,

I høsten skal jeg og damen ta en tur til Washington D.C. Etter et par dager der, har vi tenkt å kjøre Blue Ridge Parkway sørover og deretter nordover mot Bluegrass county.

Har dere noe tips om overnatting steder? Vi ser etter koselige B&Bs til rundt 100$ kanskje?

Våres forventet stop så langt er:

- Staunton / Waynesboro
- Roanoke (der har jeg booket Hyatt Place)
- Boone / Blowing Rock
- Asheville (der har jeg booket Renaissance Marriott hotel)
- Richmond / Lexington / Frankfort
- Louisville / Elizabethtown
- Charleston / Beckley

Vi skal bruke en del tid på turist steder langs veien, så hvis dere har noe å anbefale, er det bare å si fra!

På forhand takk for deres innspill!
Jamesbond_ppk is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2012, 22:28   #2
Thomas
ScanFlyer Rusty

Default Re: Road trip til USA East

Er ikke litt av sjarmen med roadtrips i USA at man overnatter litt på feelingen da, uten å legge de store planene om akkurat hvor?

God tur uansett, tegner til å bli en bra ferie.
Old 30-06-2012, 23:17   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Nettopp, kan bli stressende å nå et hotell du blir belastet for hvis du ikke rekker fram...

Bruk heller : "Nå er vi trøtte, la oss finne et hotel/motel i nærheten , helst med spisemuligheter nær ved" . Og det er det drøssevis av.... Det er sjarmen ved roadtrip..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2012, 23:30   #4
Fellowplane
ScanFlyer Blue

Shenandoah nasjonalpark er flott, det samme er Blue Ridge Parkway. Kjør I-66 vestover fra Washington DC en times tid til småbyen Front Royal. Dette er inngangsporten til Shenandoah og den naturskjønne Skylane Drive. Anbefales varmt. Roanoke er også verdt et besøk. Byen hadde et livlig sentrum med utendørsmarked da jeg var der i 2003. Ellers er jeg enig med de som sier at du ikke bør booke alt for mye på forhånd. Mye av frihetsfølelsen jeg får av roadtrips i USA er nettopp å ikke planlegge alt i forkant, men være impulsiv underveis. Det er generelt svært lettvint å finne overnatting i USA. Tar du med laptop er det bare å finne et trådløst nett på en McDonalds etc og booke dag for dag. Det pleier jeg å gjøre.
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2012, 23:47   #5
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Enig med Fellowplane. Slik gjorde jeg det når Bikkja og Jeg krysset Amerika i 2005 ... fungerer helt utmerket og det er alltid en deal å finne.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2012, 00:45   #6
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Takk for tilbake meldingene. Nei da vi skal ikke booke alt på forhand, men vi kunne gjerne tenke oss om å få høre om noen tips på Lodge eller B&Bs vi burde overnatte i dersom vi er i område. Kom gjerne med forslag!

Last edited by Jamesbond_ppk; 01-07-2012 at 09:05.
Jamesbond_ppk is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules