Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 15-06-2012, 15:46   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,641
USA Where everybody knows your name - The USA East Coast Tour 2012, with a dash of Europe

Så var det på tide å dra på tur nok en gang, og som vanlig kommer jeg til å lire av meg noen ord og bilder om det i denne tråden.

Hele planleggingen begynte i januar (den eldste bookingmailen er mottatt klokken 02:30 den 2. Januar). Jeg hadde bygget meg opp en ganske brukbar sum med Avios hos British Airways, og lurte på hva de egentlig kunne brukes til. Hadde jeg kanskje nok til å fly i First?

Som jeg nevnte i min forrige triprapport (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=101944), haddde jeg vurdert en langhelg i USA ifm. påsken. Det var en utstilling om Bruce Springsteen i Philadelphia jeg hadde lyst til å se, samt at jeg hadde litt lyst til å se Boston. Planleggingen av påsketuren endte opp med at jeg skulle ta tog fra Philadelpia til New York for å fly hjem derfra, siden det lønte seg (selv etter at både tog og taxi til flyplassen var betalt). Da fant jeg ut at jeg ville være et par dager i New York også, og da var plutselig påskehelgen for liten. Planene ble droppet, og påskeferien endte opp som noe helt annet (Se link lenger opp).



Med de samme planene i bakhodet, begynte man å lete på ba.com, og jeg synes å huske det var ganske grei tilgjengelighet., i hvert fall til Boston og New York. Det var dessverre ikke nok Avios til å fly tur/retur i First, men uten å tenke så mye mer, hadde jeg plutselig booket en enveis –billett i Euro Traveller (det var dessverre ikke noe ledig i Club Europe), med videre forbindelse til USA i First. Det var jo evt. bare å kansellere om man ikke ville bruke den allikevel,.
Havnet «automatisk» i 1A, men etter litt om og men, og fram og tilbake og hit og dit, endte jeg opp i 2A. Rad 2 ble anbefalt av andre som hadde prøvd, og A ble anbefalt om man var venstrehendt (som jeg altså er), siden det blir lettere å drikke champagne da

Returflight måtte også bookes. Enveisflighter over Atlanteren har jo ikke rykte på seg for å være billige. Allikevel var både Icelandair og Air Berlin ganske så billige fra New York til Oslo. Det var jo en god unnskyldning til å stikke innom Island, selv om statusløs Y-klasse ikke hørtes gøy ut. Air Berlin ville jo være med i Oneworld innen den tid, men av en eller annen grunn som jeg ikke helt skjønte selv, fristet ikke de heller. Da det dukket opp et tips om at Singapore Airlines hadde noen billige enveisbilletter fra JFK derimot, var jeg ikke treg om å booke. Eksotisk selskap, og ny flytype var mer spennende enn en Air Berlin A330 via BER.. eh, jeg mener TXL. Kan jo også nevne at min far skal reise til SYD i sommer, med både LH A380, og SQ videre fra SIN. At han evt. skulle få flydd både SQ og A380 før meg, kunne vi selvsagt ikke ha noe av.

Man måtte også komme seg videre fra Frankfurt til Oslo. Fikk tips om at SAS fløy for under 500 kroner, men det gjaldt tydeligvis ikke den dagen. Billigste direkteflight den dagen var nesten 3000 kroner. Endte her opp med å bruke noen flere Avios via LHR, som jeg igjen endte med å kansellere, før jeg booket noe heeelt annet. Det kan kanskje bli en gjettelek?

Tidspunktet for turen var forholdsvis tilfeldig. Når man reiser alene, kan man stort sett reise når man vil uten å måtte forholde seg til når det passer for andre. Det skjedde tilfeldigvis at en musiker ved navn Thomas Earl Petty (Bedre kjent som Tom Petty) skulle besøke Europa for første gang på 20 år, og jaggu skulle han ikke spille på Norwegian Wood i Frognerbadet. Siden det var på en fredag, og jeg måtte ta ut en fridag for og få sett han, så passet det like greit å kalle det en ferie.

Konserten var altså på en fredag, og jeg fant ut at jeg skulle reise dagen etter. Når man bor der jeg bor, er det et stykke til Oslo om man skal komme seg hjem etter en konsert som er slutt i 23-tiden, og skal opp og rekke fem-på-tolv-flyet dagen etter, så da passet det å bo på hotell. Vurderte først begge Carlson-hotellene oppe ved flyplassen, men etter at bookingen min hos Radisson plutselig var borte, uten at jeg hadde kansellert noe, så tenkte jeg at Carlson fikk være Carlson, og booket meg på DoubleTree By Hilton Oslo, like ved Nationaltheateret stasjon. Nesten like praktisk

Last edited by Martin; 15-06-2012 at 23:58.
Martin is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tour De EU, oktober 2012 LN-MOW Bilder & foto 4 22-10-2012 14:40
Road trip til USA East Jamesbond_ppk Reiseforum 5 01-07-2012 00:45
Aviation enthusiasts tour of the DPRK, May 2012 Eirik Reiseforum 20 25-05-2012 17:02
Croatia Airlines Dash-8 Q400 Gøteborg-Landvetter 11/2 2012 Axel Bilder & foto 7 12-02-2012 23:50
Coast Air: God start for Coast Airs to daglige avganger mellom Haugesund og Købe Jens W Flyforum 4 17-08-2007 16:39


All times are GMT +2. The time now is 22:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.