![]() |
|
![]() |
#1 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Man får altså ikke den forventede og annonserte servicen uten gullkort. Resultatet er at de uten gullkort ikke føler seg velkommen hos SAS. Når man samtidig har fly som er utslitte og skitne inni og man må betale for mat og drikke så er det naturlig at mange etterhvert spør seg hvorfor de skal fly med SAS.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 01-05-2012 at 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Amen, takk for den...Robert, du traff spikeren på hodet... Hvorfor stresse med Eurobonus. ... Velg andre program....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Ja, hvilket synes du man bør velge? Om man har 100 reiser i året innenlands og i Europa med utgangspunkt i Skandinavia. Last edited by FlightDeck; 01-05-2012 at 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
22 timmar innan avresa kan man välja säte på Europa flygen, på interkont kan du välja säte vid bokning på SK flighter.
Lufthansa, Swiss & Austrian har väl samma liknande regler vid resa från Norden som SK? Även Air France & KLM har liknande regler vid online check-in. Hos DY kan man inte ens göra online check-in...helt värdelöst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det kalles setetildeling ved online check-in og absolutt ingen tar betalt for å gi folk et sete ved online check-in. Om jeg husker riktig sa SAS før a setereservasjon, men måtte visst endre det pga villedende markedsføring. Folk som leser reklamen til SAS forstår lett at det er setereservasjon SAS påstår de tilbyr da jo ingen tar betalt for setetildeling ved check-in. Selv om SAS skulle ha sitt på det tørre etter å ha justert teksten er det ingen tvil om at de strekker sannheten her og bevist villeder kundene.
Quote:
Poenget mitt var uansett at man bør differensiere oppover og skape et skille gi de beste kundene noe som er bedre enn industristandarden og ikke differensiere nedover og skape et skille ved å gi vanlige kunder noe som er dårligere enn industristandarden. Ellers er det jo synd at et jubileum og flere fantastiske tilbud blir gjennomført på en slik måte at de ender opp med en lynsjemobb som står og veiver med høygafler på slutten av kampanjen,
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 02-05-2012 at 01:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Europas största flygbolag Ryanair tar visst betalt för "setetildeling" vid online check-in.
6000 poängs kampanjen för tur & retur resa inom Nordem är ganska unik och klart bättre än vad många konkurrenters frequent flyer program erbjuder. Jag flög själv till Stockholm-Svalbard-Stockholm i juli förra året 6000...fantastiskt! Ändringen till 100% poäng intjäning för samtliga biljetter i ekonomi klass(utom vid resa på norsk inrikes)är också mycket bra och gör att många många nya resenärer kommer nå EBG under kommande 12 månader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Høres ut som om du ikke har reist med dem. De har check-in inkludert i noen priser og ikke i andre. Du får ikke tildelt sete ved innsjekking hos dem og kan ikke fly uten innsjekking.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jag gjorde online check-in igår med FR.
OM jag hade valt att välja ett specifikt säte hade det kostat 105 sek extra. Last edited by L-1011; 02-05-2012 at 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kun tilgjengelig for dem med gullkort??? Er basic..funker alltid, mulig dine pc kunnskaper er noe redusert...?Men er vel en bråkebøtte som synes de utvaskede skal holde seg hjemme...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ser ikke helt problemet med at SAS reklamerer med "gratis setevalg". 22 timer før avreise åpnes systemet for "de dødelige" (aka. EBB/ikke EB) slik at vi kan velge selv hvor vi vil sitte (uten ekstra kostnad), gitt at ingen andre har reservert det samme setet allerede. Men "førstemann til mølla" er nå tross alt et ganske normalt konsept i så måte.
LN-TUJ (Eirik Blodøks) var forøvrig ren og pen nå sist søndag (29/4) på tur til Alta som SK4546. Og det ble en fin tur på 1A, selv uten EBS/EBG... ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvordan? Er det en ting i verden jeg som "dødelig" foretrekker med LCC er det at jeg som regel kan velge å sitte hvor som helst hvis jeg er først til mølla. Hos de fleste fullserviceselskaper er i hvertfall de 3-5 første radene på økonomi blokkert til statuskunder sånn at slike som meg får nøye seg med drømmen om en gang å sitte der framme
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvilket er totalt krise. I dag hadde jeg tildelt midtsete på rad > 20. Det betyr fast tur innom gaten hver dag for å flytte seg fremover til et fornuftig sete.
Edit: ...fordi SAS fortsatt manuelt blokkerer en bråte seter for å sikre balanse Quote:
Innvendig vedlikehold er vesentlig dårligere nå enn tidligere, men det er heldigvis unntaksvis at jeg ser flere feil på samme seterad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Etter at blokkeringen ble fjernet har jeg sluttet å velge seter foran i flyet, og heller funnet et sete lenger bak i håp om ledig midtsete. Ofte er de fremste 5-6 radene smikkfulle, og det må man prøve å unngå. Heller ledig midtsete på rad 24 enn å være en av seks personer på rad 1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Fordelen med å ofte havne bak er at jeg jevnlig får oppleve hvor utrolig trangt SAS konfigurerer flyene sine bak rad 5. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Askebeger? SAS innførte totalforbud mot røyk på sine ruter på 80-tallet. At de fortsatt flyr rundt med askebeger sier vel sitt om flåten.
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet)) | LN-VLE | Småprat | 24 | 19-04-2013 11:18 |
Vindforhold i høyen, i forhold til ekstreme forhold på bakken. | Polaris | Flyteknisk forum | 16 | 27-03-2011 23:51 |
Setevalg hos SAS vs DY (splittet fra pristest i Danmark) | SAS-Steward | Flyforum | 12 | 03-06-2010 08:45 |
SAS med kjempepunktlighet i forhold til DY | sjarken | Flyforum | 1 | 22-12-2009 20:02 |
SAS tar forholdsregler i forhold til evt. streik | Fokker 50 | Flyforum | 4 | 04-04-2006 12:51 |