![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
Ja, hvilket synes du man bør velge? Om man har 100 reiser i året innenlands og i Europa med utgangspunkt i Skandinavia. Last edited by FlightDeck; 01-05-2012 at 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Det kalles setetildeling ved online check-in og absolutt ingen tar betalt for å gi folk et sete ved online check-in. Om jeg husker riktig sa SAS før a setereservasjon, men måtte visst endre det pga villedende markedsføring. Folk som leser reklamen til SAS forstår lett at det er setereservasjon SAS påstår de tilbyr da jo ingen tar betalt for setetildeling ved check-in. Selv om SAS skulle ha sitt på det tørre etter å ha justert teksten er det ingen tvil om at de strekker sannheten her og bevist villeder kundene.
Quote:
Poenget mitt var uansett at man bør differensiere oppover og skape et skille gi de beste kundene noe som er bedre enn industristandarden og ikke differensiere nedover og skape et skille ved å gi vanlige kunder noe som er dårligere enn industristandarden. Ellers er det jo synd at et jubileum og flere fantastiske tilbud blir gjennomført på en slik måte at de ender opp med en lynsjemobb som står og veiver med høygafler på slutten av kampanjen,
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 02-05-2012 at 01:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]()
Hvilket er totalt krise. I dag hadde jeg tildelt midtsete på rad > 20. Det betyr fast tur innom gaten hver dag for å flytte seg fremover til et fornuftig sete.
Edit: ...fordi SAS fortsatt manuelt blokkerer en bråte seter for å sikre balanse Quote:
Innvendig vedlikehold er vesentlig dårligere nå enn tidligere, men det er heldigvis unntaksvis at jeg ser flere feil på samme seterad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Etter at blokkeringen ble fjernet har jeg sluttet å velge seter foran i flyet, og heller funnet et sete lenger bak i håp om ledig midtsete. Ofte er de fremste 5-6 radene smikkfulle, og det må man prøve å unngå. Heller ledig midtsete på rad 24 enn å være en av seks personer på rad 1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]() Quote:
Fordelen med å ofte havne bak er at jeg jevnlig får oppleve hvor utrolig trangt SAS konfigurerer flyene sine bak rad 5. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Askebeger? SAS innførte totalforbud mot røyk på sine ruter på 80-tallet. At de fortsatt flyr rundt med askebeger sier vel sitt om flåten.
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet)) | LN-VLE | Småprat | 24 | 19-04-2013 11:18 |
Vindforhold i høyen, i forhold til ekstreme forhold på bakken. | Polaris | Flyteknisk forum | 16 | 27-03-2011 23:51 |
Setevalg hos SAS vs DY (splittet fra pristest i Danmark) | SAS-Steward | Flyforum | 12 | 03-06-2010 08:45 |
SAS med kjempepunktlighet i forhold til DY | sjarken | Flyforum | 1 | 22-12-2009 20:02 |
SAS tar forholdsregler i forhold til evt. streik | Fokker 50 | Flyforum | 4 | 04-04-2006 12:51 |