Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-04-2013, 06:43   #1
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Ryanair Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet))

All PR er god PR, sies det. Ryanairs økning i antall norske bookinger den siste uken er 12%. For utenlandske bookinger er økningen 10%.

http://www.dagbladet.no/2013/04/18/n...sliv/26731860/



Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 07:32   #2
Cloudius
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
Default Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
All PR er god PR, sies det. Ryanairs økning i antall norske bookinger den siste uken er 12%. For utenlandske bookinger er økningen 10%.

http://www.dagbladet.no/2013/04/18/n...sliv/26731860/



Vidar
Kanskje verdt å merke seg:

Quote:
"Ifølge Ryanairs sjef Michael O'Leary..."
Cloudius
Cloudius is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 08:44   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Økning på 12% er vel 12%, uansett hvem som uttaler seg?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 09:04   #4
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Økning på 12% er vel 12%, uansett hvem som uttaler seg?
Om den faktisk er 12%, så er den 12%...
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 10:52   #5
ATC-student
Newcomer
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 35
Default Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Det er prisen som bestemmer for Ola Nordmann.
ATC-student is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 11:12   #6
Keypoint
ScanFlyer Airborne
 
Keypoint's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
Default Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Det har ikke noe med at sommersesongen nærmer seg? Og at folk bestiller mer billetter? Økningen i Norge var bare 2 prosent over resten av Europa...
Keypoint is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 11:30   #7
haavig
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
Default Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Quote:
Originally Posted by ATC-student View Post
Det er prisen som bestemmer for Ola Nordmann.
Det var voldsomt generaliserende.
Det kan tenkes at de flyr til destinasjoner som lokker reisende også.
haavig is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 11:32   #8
Boeingflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
SAS Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Helt sikkert noen som har bestilt billetter bare for å markere sitt latterlige hat mot fagforeninger
Uansett grunn, så er det BLODHARRY å fly med Ryanair!!
Boeingflyer is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 11:42   #9
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Nu skal man vel som vanligt ikke tage MOL's ord for specielt gode varer. Det passer muligvis at de har en stigning i antallet af bookinger, men i forhold til hvad?

Mon ikke det ganske enkelt hænger sammen med at antallet af bookinger er lavere i påsken end i almindelige uger. Sammenligner man bookingtal idag med påskeugen, så er det nok helt normalt at have en stigning. Det er ihvertfald et helt normalt mønster på websites at besøgstal/convertionrate falder når der er helligdage.

At MOL i vanlig stil får lavet det om til en gang PR-bulls**t er der intet nyt i og at stigningen har noget at gøre med den pressede situation han er havnet i tvivler jeg stærkt på.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel

Last edited by FlyHi; 19-04-2013 at 00:58.
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 23:59   #10
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Quote:
Originally Posted by Boeingflyer View Post
Uansett grunn, så er det BLODHARRY å fly med Ryanair!!
Mulig det. Hvilket selskap jobber du for...?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 01:35   #11
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Quote:
Originally Posted by Boeingflyer View Post
Helt sikkert noen som har bestilt billetter bare for å markere sitt latterlige hat mot fagforeninger
Uansett grunn, så er det BLODHARRY å fly med Ryanair!!
80 millioner "Blodharry" personer er nok ikke enig med deg der.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 06:54   #12
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Utrolig at så mange mennesker ikke forstår at folk faktisk kan velge Ryanair fordi det kan være det beste tilbudet til den reisende. Skal gi et eksempel på en reise jeg hadde selv:

Jeg skulle til Paris med familien. Valget den gang var å fly Ryanair fra Sandefjord, eller ta toget til Oslo og fly SAS eller AF, eller fly via en annen stasjon som København eller Amsterdam. Valget ble det første. Vi kjøpte billetter med Ryanair. Det betyr at vi fikk 10 minutters reise til flyplassen. OK, så lander vi ikke på CDG, men ute på landet. Men men, det får heller gå.

Nå var det sånn at det tok 4 timer og 15 minutter fra vi låste døra hjemme, til vi sto under triumfbuen i Paris. Raskere går det ikke ann å få det til. Uansett om man reiser til hovedflyplassene.

Når vi også måtte ut med bare en hundrelapp for billettene, alt inkludert, så var det med klar margin det beste valget for oss. Hvorfor i all verden skulle vi valgt noe annet som både ville være både dyrere og mer tidkrevende?

Slutt å tro at alle som reiser med Ryanair er hjerneløse idioter. Som er blodharry og uten skrupler. Det er nemlig ikke sånn det er.
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 08:52   #13
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
Default Ryanair øker i Norge (splittet)

Selv bor jeg i Moss, og alle her reiser selvsagt med Ryanair. Selv om man sikkert kan hevde at mossinger er harry, tror jeg nok hovedgrunnen til at de reiser med Ryanair er at man kan spare to-tre-fire timer når man skal til Berlin, Barcelona eller London ved å reise fra Rygge istedenfor Gardermoen.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 09:46   #14
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 495
Default Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

En gjør seg selv en bjørnetjeneste dersom en prøver å forklare forbrukernes atferd med kun en variabel. Det finnes snart like mange grunner til å velge Ryanair som det finnes passasjerer, men noen grunner skiller seg imidlertid ut.

Av tilbakemeldinger fra de jeg har snakket med så kommer jeg i farten på;
- Reisetid til flyplassen i Norge
- Flyplassen på destinasjonen ligger nærmere dit man faktisk skal (ikke alle skal til storbyene)
- Pris (og ja, folk er flinke til å sammenligne)
- Ønsket om å prøve noe nytt, er det virkelig så ille som folk vil ha det til?
- Tidspunkt/destinasjon ble ikke tilbudt av annen leverandør
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 09:55   #15
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
Default Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Quote:
Originally Posted by RescueMe View Post
En gjør seg selv en bjørnetjeneste dersom en prøver å forklare forbrukernes atferd med kun en variabel. Det finnes snart like mange grunner til å velge Ryanair som det finnes passasjerer, men noen grunner skiller seg imidlertid ut.

Av tilbakemeldinger fra de jeg har snakket med så kommer jeg i farten på;
- Reisetid til flyplassen i Norge
- Flyplassen på destinasjonen ligger nærmere dit man faktisk skal (ikke alle skal til storbyene)
- Pris (og ja, folk er flinke til å sammenligne)
- Ønsket om å prøve noe nytt, er det virkelig så ille som folk vil ha det til?
- Tidspunkt/destinasjon ble ikke tilbudt av annen leverandør
Om ein framhevar det første punktet ditt, og det siste samt legg til for tilsvarande tid/pris der, så tenkjer eg vi har dekka opp dei fleste. Folk gjere jo det som er mest praktisk! Eg kjem "aldri" til å flyge FR igjen til London før dei evt. flyg frå TRD. Gidd jo ikkje reise til TRF eller RYG (eit ekstra stopp) for å flyge FR. Men då eg budde 30 min frå TRF, så var det eit av dei naturlege vala. Synst ein del her gjere dette til ein større diskusjon enn det treng å vere . FR må få/ha orden på arbeidsforhald mm, men det er klart at dei tilbyr to ting folk vil ha: 1) Effektiv reise til bra destinasjonar til ein ofte billeg penge. 2) Arbeidserfaring (om enn kanskje labert betalt) til tusenvis av elles arbeidslause personar.

Skal ein vere generaliserande, så er det klart at folk som "berre skal på helgatur" reiser så billeg som råd, og det er klart at folk som er desperate etter å få seg jobb senkar krava. Snur økonomien i Europa, snur kanskje også dette, til ei viss grad.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 10:02   #16
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,884
Default Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Jeg synes ikke å fly Ryanair er noe mer Harry enn å velge rimeligste forsikring, teleselskap, boliglån, strømleverandør, Internett osv som også mange "ufattelig Harry og enkle Ola Nordmenn" også gjør.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 10:27   #17
ATC-student
Newcomer
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 35
Default Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Jeg stusser litt på argumentet om at RA kun flyr til "far-off airports". Mine personlige erfaringer er at disse flyplassene er veldige effektive, jeg har flere ganger opplevd å være på plass i den aktuelle byen under en time etter landing.
ATC-student is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 10:30   #18
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Er vi nordmenn virkelig så Harry som noen her vil ha det til?
Ok, mange kjøper møbler på IKEA. Mange går i klær produsert under svært kummelige kår i Asia. Vi fyller bensin der det er billig. Og vi drar gjerne over grensa til Sverige for å handle mat og drikke.
MEN, gjør de ikke det samme i andre land?
Nederlendere tar med seg fult av mat i sine bobiler. Svensker handler gjerne i Danmark. Dansker handler gjerne i Tyskland.
Og de fleste går rundt i klær produsert i lavkostland.

Og at Ryanair frakter 80 millioner europeere hvert år, sier meg at også andre enn nordmenn benytter seg av selskapet.

Hva får noen til å mene at Ola Nordnann er mer Harry og gjerrige enn andre?
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 10:39   #19
Hagen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 202
Default Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg synes ikke å fly Ryanair er noe mer Harry enn å velge rimeligste forsikring, teleselskap, boliglån, strømleverandør, Internett osv som også mange "ufattelig Harry og enkle Ola Nordmenn" også gjør.
Litt usikker på om du er ironisk eller ikke men det blir en litt rar sammenligning. Å velge å fly Ryanair kontra andre selskaper er jo også å velge ett type produktet/en tjeneste over ett annet. Noen av de andre tjenestene du nevner er det jo ingen grunn til å ikke velge billigste alternativ om de tilbyr nøyaktig samme produkt.
Hagen is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 10:44   #20
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,920
Default Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg synes ikke å fly Ryanair er noe mer Harry enn å velge rimeligste forsikring, teleselskap, boliglån, strømleverandør, Internett osv som også mange "ufattelig Harry og enkle Ola Nordmenn" også gjør.
Det er kanskje mer naturlig å sammenligne med valg av Hotell (som ofte også blir valgt i forbindelse med flyreiser) velger man også det rimelisgte hotell alternativet
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner) FlyHi Flyforum 380 08-11-2012 17:48
Hva bruker SAS penger på? Om alt som er galt med SAS (splittet) robertaas Småprat 6 31-10-2012 09:37
SAS og Ryanair i forhold til setevalg med mer (splittet) robertaas Småprat 17 02-05-2012 23:01
Lavprisselskapet Ryanair er blant dem som topper klagestatistikken i Norge. sail4fun Flyforum 14 10-12-2007 12:07
10 år med Ryanair i Norge MartinL Flyforum 12 25-10-2007 15:53


All times are GMT +2. The time now is 04:22.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.