![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
kan også bestilles her: http://www.scanair.no/norskeflyboker.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Newcomer
|
![]()
Skjønner godt at man kan bli skeptisk av bøker som skal treffe "alle" (de med flydilla og de med flyskrekk). Greia er at mange med flyskrekk lurer på det samme som de med flydilla. Tilbakemeldingene jeg har fått på boka er veldig god (de som ikke liker den legger den vel bare til side...?).
Boka forklarer bl.a forskjellen på Newton og Bernoulli (han som kom med forklaring på de to molekylene bør lese boka - det er som en annen nevnte en gammel røverhistorie vi gjerne skulle tatt livet av en gang for alle). Vil man gå litt lenger enn å få en introduksjon på "Hvorfor fly flyr", så er boka om F-35 (www.f-35.no) et godt alternativ. Dette er "den store boka om kampfly" på norsk. Boka beskriver en rekke kampfly - og går brukbart i dybden på hvordan kampflyet vi skal kjøpe fungerer. Begge bøkene får du via scanair's bestillingsside. Hilsen forfatteren |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg har begge boekene og liker de begge.
"Hvorfor fly flyr" er ment for den menige mannen i gata. Man kan sikkert gaa saapass i dybden at man kan skrive flere boeker bare om hvordan vingene loefter flyet. Og sikkert en egen bok om winglets ogsaa. Men dette blir for helt spesielt interesserte. Hvorfor fly flyr er en glimrende bok synes jeg. Den treffer godt for det den er ment for. Vennlig hilsen IMM For tiden paa Barbados, med tapt hjemreisebillett (ID)
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg ga "Hvorfor fly flyr" til min svoger i julegave - etter at han i ti år har plaget meg med dumme spørsmål.... Kanskje han lærer noe! ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Browncoat
|
![]()
Det finnes ingen dumme spørsmål CK
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor flyr ikke DY til Frankfurt? | Wahoo | Småprat | 15 | 24-03-2015 07:22 |
Hvorfor flyr ikke SAS Bergen - London? | Star Flyer | Flyforum | 20 | 16-06-2014 22:15 |
Hvorfor flyr Norwegian OSL-TRF? | barteki | Småprat | 20 | 27-10-2013 19:28 |
Hvorfor flyr ikke SAS til Brasil? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 15 | 26-07-2010 13:14 |
Hvorfor flyr Austrian... | EB | Flyforum | 3 | 18-07-2005 05:48 |