![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg syns the er rart at SAS ikke flyr til Brasil lenger.
Jeg mener det burde vært et ganske godt marked. Oslo - Rio de Janeiro - Natal - Oslo for eksempel. Ser ikke ut til at Norwgian heller har langdistanse planer i dette området. Jeg har vel merket meg at Brasil blir mer og mer populær destinasjon i alle fall for Nordmenn ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
vet ikke jeg, charterselskapene ga vel opp Brasil.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Tror nok ikke det er tilstrekkelig med pax grunnlag til en slik rute. Jeg jobbet tidligere i charterbransjen og min erfaring var at Brasil var en stor media hype. Det ble skrevet reportasjer og artikler i magasiner og aviser om hvor flott og populært Brasil var som reisemål og at "alle" reiste dit. På den andre siden solgte vi flybilletter t/r for under 2000 kroner på enkelte avganger. Ola Charternordmann syns Gran Canaria er vel så bra...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Noe av problemet er at det er fryktelig langt tror jeg. Mnage flotte plasser som ligger nærmere.
Vi er bortskjemt, vil til paradis, så lenge det er i nærheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Grunnen til at Ving kuttet ut Brasil var at det var altfor få "repeaters", dvs gjester som reiste dit flere ganger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Egentlig er det heller dårlig dekning til Sør-Amerika generelt synes jeg.
Skal man til Argentina, Chile, Brasil, er det ikke mange valgene, og prisene er høye. LH skulle ha ca 30 laken for en biz billett Norge - Buenos Aires. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
LHR-EZE i ufleksibel biz med IB, AF, AZ, JJ, BD eller LH kan fåes for 18 laken pluss avgifter. ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
---
Thomas Cook Scandinavia med A330-300 (VING) fløy til Natal et par sesonger, men la ned da forventningene ikke innfriddes. Så hjalp det vel heller ikke med alt det tullet omkring kriminelle som ødela for eiendomsmarkedet der borte. I flere år skygget nesten alle nordmenn vekk fra eiendomsmarkedet, etter disse gjengenes økonomiske falitter. Men Brasil kan hurtig dukke opp på Thomas Cook's destinasjonsliste igjen, men i alle fall ikke til første vinter. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS la vel ned Brasil/Soer-Amerika midt paa nitttitallet, etter at de ikke klarte aa tjene penger selv med 767-200 ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Dessuten dekker SAS Brasil den bra den dag idag, da gjennom partnere i Star Alliance
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Tror faktisk ikke det er lengere flytid til Rio enn til Bangkok og Thailand virker jo å være et umettelig reisemål for Nordmenn. Jeg har sjøl vært i Brazil, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke husker flytiden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
RIO-OSL er 6484 nautiske mil, mens OSL-BKK er 5392.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
NorFlyer Front Row
|
![]()
Climb og decent blir tilnærmet det samme for begge strekningene ved samme værforhold og samme fly/teoretisk samme takeoff mass, jeg ser også bort fra SID / STAR som vil forlenge rutene med x antall nautiske mil i forhold til punkt-til-punkt storsirkel track. Nå vil også Rio flyet ha et større behov for fuel ombord, som nødvendigvis vil øke takeoff mass, men jeg ser bort fra det i dette regnestykket for å holde det basic...
Et noe forenklet regnestykke med 470 knop som GS uten hensyn til vær og vind og alt mulig annet som kan forpurre flytiden: 5392 nm = 11 timer 28 minutter 20 sekunder 6484 nm = 13 timer 47 minutter 45 sekunder med andre ord en forskjell på 2 timer 19 minutter 25 sekunder på det teoretiske plan... ![]() Last edited by 73H; 26-07-2010 at 01:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Poenget med slike konstellasjoner er vel å "dele" på destinasjonene istedenfor å konkurrere hverandre ihjel - med tomme seter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Forskjellen med Brasil og Thailand er at "folk flest" nøyer seg med et besøk i Brasil, mens Thailand er som en magnet, der man returnerer gang etter gang.
Hver enkelt får gjøre opp sine egne meninger, men det er sikkert en grunn til at f.eks Thomas Cook har 0 avganger dit denne vinteren (Natal), mens de øker til 22 avganger til Thailand i uken fra Skandinavia... Flytiden til de to landene blir noenlunde det samme. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor flyr ikke DY til Frankfurt? | Wahoo | Småprat | 15 | 24-03-2015 07:22 |
Hvorfor flyr ikke Iberia til OSL? | AN0510 | Småprat | 5 | 12-12-2014 19:38 |
Hvorfor flyr ikke SAS Bergen - London? | Star Flyer | Flyforum | 20 | 16-06-2014 22:15 |
Hvorfor flyr ikke Norwegian til Zurich? | vstenhjem | Småprat | 0 | 10-12-2013 14:52 |
Hvorfor fly ikke SAS til Pakistan? | Robin882 | Reiseforum | 8 | 07-10-2010 23:40 |