![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
... fra Oslo. Har lurt på dette en stund. Noen som har noen teorier? Slots? kunde segment? Konkurranse? Annet?
W
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
DY hadde noen ar bak annonsert oppstarten av ruten CPH-FRA. Reaksjonen fra LH/SK ble ganskje voldsomt og DY trakk seg för den förste flyet tok av.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Vet ikke hva som er problemet til Frankfurt, men aldri hørt noen som har reist der på ferie eller weekendtur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]() Quote:
Frankfurt i seg selv er primært en businessdestinasjon, men husk at Frankfurt ligger sentralt til og er flyplassen til Rhein-Main regionen med mer enn 5 millioner innbyggere, som den nest største urbane regionen i Tyskland etter Ruhr. Den regnes vel som også blant de mer velstående områdene i både Tyskland og Europa. Men sistnevnte har heller ikke Norwegian hatt noen stor suksess, selv om de vel flyr til Køln etter de la ned Düsseldorf. Utenom Berlin så virker Norwegian ikke helt ha taket på Tyskland fra OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]() Quote:
Jeg har. På julemarked. :-)
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Skandinavia er vel antagelig også en viktig feed marked for LH longhaul som LH ikke
vil at andre skal ødelegge? W
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
|
![]() Quote:
Det meste av FH/AC, m fler går jo gjennom FRA,så de "må" jo sende alle ditt "gratis",for å connecte til deres IC. Last edited by wf145; 24-03-2015 at 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Måtte jo i tilfelle være for å finne seg en grisebillig last-minute chartertur eller noe. Det er jo mange avganger derfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]() Quote:
Lufthansa har JV med de aller fleste Star Alliance selskapene som flyr IC fra FRA, således er det det samme økonomisk om de bordet et Air Canada, ANA, Air China, United, etc fly ut fra FRA da de uansett deler på inntektene Last edited by Someone; 22-03-2015 at 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Vil vel være en kombinasjon av nær samtlige faktorer. Men ser ikke helt poenget med å fly til/fra FRA uten interline-agreement...
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]() Quote:
Dessuten tror jeg de som velger ferier langs Rhinen og i Moseldalen helst starter turen på Kielerfergen, enten med egen bil eller om bord i turbussen med reiseleder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: MUC
Posts: 353
|
![]()
Kan jeg gaa litt offtopic og samtidig spörre hvorfor de ikke flyr til Zürich?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
Eller Brüssel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,600
|
![]()
De har forsøkt Zürich som vinterdestinasjon på lørdager, men sluttet. Det går uansett ca. 3 daglige med LX og SK slik at konkurransen muligens er for hard. Til sammenligning er konkurransen til GVA mindre, SK og LX kun flyr "skiruter". DY er inne hele året der.
Brüssel har færre avganger enn før i tiden, men SN og SK har 2 daglige hver, samt at FR har noen i uken fra Rygge til Charleroi. Belgia er ikke dit nordmenn reiser mest på ferie, men deilig mat og drikke, samt fine byer burde trekke endel. DY velger kanskje heller "choose your battles" her.
__________________
Upcoming flights: APR WAW-MUC LH 319, MUC-ARN LH 320, ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95, GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor flyr ikke Iberia til OSL? | AN0510 | Småprat | 5 | 12-12-2014 19:38 |
Hvorfor flyr ikke Ryanair på andre Avinor-flyplasser enn Haugesund? | Tarzan | Småprat | 18 | 18-08-2014 20:00 |
Hvorfor flyr ikke SAS Bergen - London? | Star Flyer | Flyforum | 20 | 16-06-2014 22:15 |
Hvorfor flyr ikke Norwegian til Zurich? | vstenhjem | Småprat | 0 | 10-12-2013 14:52 |
Hvorfor flyr ikke SAS til Brasil? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 15 | 26-07-2010 13:14 |