![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Norwegian kunne muligens klare å melke noen kroner ut av regularitetselendigheten sin gjennom f. eks. et valgfritt 'ombookingsgebyr', som gir prioritet ved lange forsinkelser og kanselleringer. De trenger ikke akkurat markedsføre behovet i disse dager - gratis pr har de fått i bøtter og spann.
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Livsnyter
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 261
|
![]()
vg.no:
Quote:
Ikke bra reklame for selskapet hvis det fortsetter slik. Last edited by Discus; 29-07-2014 at 18:47. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,202
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Litt tåpelig artikkel etter min mening. Man snakker her om EN todagersforeinkelse, mens resten har vært på rute eller innen en tidsramme som ikke er uvanlig på Gatrwick. Volumforsinkelsene kommer fra til og fra Skandinavia ...
|
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 513
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,318
|
![]()
Jøss...
Dette må da oppleves som litt drøyt, selv for de mest hardcore Norwegian tilhengerne her inne? Eller er dette også blåst ut av alle proposisjoner? Quote:
Last edited by Discus; 30-07-2014 at 19:45. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,517
|
![]() Quote:
Vel vel jeg har opplevd i Stavanger at alt, absolutt alt var fullt inkludert B&B og campingplassen, eneste ledige var sykehushotellet, til blodpris. I Tromsø har jeg opplevd at nærmeste overnattingsmulighet var en campinghytte bare 78km fra sentrum. Så det kan faktisk være mulig, og at ikke bare NLH paxen måtte finne alternativ overnatting til hotell men at andre f.eks har måttet overnatte i bilen da det ikke fantes noe som helst av ledige senger. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Hva annet enn blodpris kan man egentlig forvente på et sykehushotell?
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Det kan fort skje f.eks. ved større sports- og imusikkarrangementer. Har selv stått meds skjegget i postkassa i Seattle midt på natten og speidet forgjeves etter 150 hotellrom innen rimelig rekkevidde ...
Last edited by LN-MOW; 30-07-2014 at 20:36. |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Det er ingen slike i den bydelen midt på sommeren. Da hadde i hvert fall DU brukt det for alt det var verdt, noe de ikke gjorde.
|
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,563
|
![]()
Her er en trip report fra da NAX sin avgang fra Oakland 19(21)JULI ble forsinket 27 timer...
Herlig med en som ikke er av den typen som ringer VG og dagbladet, men tar slik som han gjorde ![]() http://www.airliners.net/aviation-fo...d.main/255676/ |
![]() |
![]() |
#33 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Proffe matbonger
![]() Greit nok. Så lenge man slipper å sitte og vente i det uvisse på flyplassen, er det tolerabelt. |
![]() |
![]() |
#34 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Reisende Liverpool og ManC fans på toppen av den vanlige høysesongen, skal ha gjort det vanskelig å finne annet enn spredte hotellrom i New York de siste par dagene. De to lagene spilte 2-2 på Yankee Stadium i kveld.
Deja Vu all over again. I mitt tilfelle var det Celtic og ManU. |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]() Quote:
Prøvde å få dem til å ha dem klare før innsjekk når jeg var i OAK for å gjøre opplæring, men det var for døve ører. Alt skal gjøres så tungvint der ift hvordan vi gjør det her hjemme. Menmen... |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]() Quote:
Har jo skjedd både i CPH og FRA fra tid til annen dette da, så 5* nei, kjipt, men en får nå lagt seg nedpå og strukket liket litt |
|
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,517
|
![]()
Viss jeg forstår den trippraporten riktig så fikk de SMSn fra Norwegian kl 14, altså 5 timer før avgang. Flyet skulle etter planen ha gått kl19 Kom flyet fra Stockholm så har det en flytid på 10.30 og med turnaround på 1.30 De fikk SMSn 7 timer etter at flyet skulle ha forlatt ARN. Hvordan klarer Norwegian å bruke 7 timer på å sende en SMS? Hadde de sendt SMSn 3,5 timer tidligere så hadde de fleste fremdeles ikke sjekket ut av sitt hotell og kunne beholdt det samme rommet et døgn lenger. Ja da det er mulig Norwegian på det tidspunktet ikke visste hvordan problemet skulle løses, men da kan man sende en SMS med at avgangen vil bli vesentlig forsinket, men at man på det nåværende tidspunkt ikke vet når avgang vil bli, men at man frykter for opp mot 1 døgn.
Da jeg i vinter reiste med DY fra GVA så fikk vi beskjed om forsinkelsen 20min før avgang. på det tidspunktet lå det ann til at avgangen fra OSL skulle gå om 1,15 timer og flytiden ned er 2,5 timer. De hadde altså visst i nesten 3 timer at flyet ville bli vesentlig forsinket, men ventet med å informere om dette til boarding burde ha vært i gang. Når avgangen er nest ytters i piren og rullebåndet bare går en veg, så blir det et stykke å gå tilbake. Når jeg da hadde skinne på benet, pga noe som senere viste seg å være brudd i kneet så er det ganske irriterende å måtte hinke tilbake til der butikker og restaurantene er. Hadde de klart å informere om dette 15min før så hadde jeg spart meg den strabasjøse ferden. Hadde de klart å infomere 1,5 timer før så hadde jeg kunnet satt meg på rutebussen og tatt en rundtur med den i Genev for å slå ihjel de 4 timene vi ble forsinket. DY har en stor jobb å gjøre med å forbedre informasjone de gir sine reisende ved forsinkelser. Lærepengen for oss reisende må være at vi alltid må sjekke om flyet har avgått fra forrige detinsjon før vi begir oss mot flyplassen. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) | LN-HFH | Småprat | 57 | 08-08-2018 11:56 |
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. | gregas85 | Reiseforum | 54 | 23-11-2015 13:06 |
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY | SQ321 | Småprat | 29 | 01-08-2014 10:27 |