Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 29-07-2014, 13:47   #21
ILS2
ScanFlyer Gold

Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Norwegian kunne muligens klare å melke noen kroner ut av regularitetselendigheten sin gjennom f. eks. et valgfritt 'ombookingsgebyr', som gir prioritet ved lange forsinkelser og kanselleringer. De trenger ikke akkurat markedsføre behovet i disse dager - gratis pr har de fått i bøtter og spann.
ILS2 is offline  
Old 29-07-2014, 18:33   #22
Gunnar90
Livsnyter

Gunnar90's Avatar

Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

vg.no:

Quote:
"Britiske og amerikanske passasjerer raser over Norwegian- forsinkelser på deres nye langruter mellom London og USA.

Hashtaggen #NeverFlyNorwegian har i det siste blitt hyppig brukt på Twitter av frustrerte flypassasjerer som har reist på Norwegians nye langdistanseruter mellom London/Gatwick og Los Angeles, og London/Gatwick og Fort Lauderdale."
http://www.vg.no/forbruker/reise/ras...er/a/23263265/

Ikke bra reklame for selskapet hvis det fortsetter slik.

Last edited by Discus; 29-07-2014 at 18:47.
Gunnar90 is offline  
Old 29-07-2014, 18:54   #23
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Gunnar90 View Post
vg.no:

http://www.vg.no/forbruker/reise/ras...er/a/23263265/

Ikke bra reklame for selskapet hvis det fortsetter slik.
VG kan faktisk ta seg en bolle og grave seg ned i skogen. Slike fremstillinger er så latterlig og på grensen til det useriøse. Hvis du går inn på twitter og teller antall tweets som er skrevet med hashtag #NeverFlyNorwegian så kan du selv gjøre opp en mening om "hyppig brukt på Twitter" er riktig å bruke...
OttoL is offline  
Old 29-07-2014, 18:57   #24
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Litt tåpelig artikkel etter min mening. Man snakker her om EN todagersforeinkelse, mens resten har vært på rute eller innen en tidsramme som ikke er uvanlig på Gatrwick. Volumforsinkelsene kommer fra til og fra Skandinavia ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now  
Old 29-07-2014, 20:53   #25
vbe86
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Bobby View Post
Mener det har vært 399 til New York og 499 til resten siden starten.
Stemmer det. På longhaul har ikke prisene endret seg.
vbe86 is offline  
Old 30-07-2014, 19:39   #26
Tjab
Upgrade me....

Jøss...

Dette må da oppleves som litt drøyt, selv for de mest hardcore Norwegian tilhengerne her inne? Eller er dette også blåst ut av alle proposisjoner?
Quote:
Passasjerene på vei til Stockholm tilbragte natt til tirsdag på feltmadrasser i adgangshallen på flyplassen i New York.
http://www.vg.no/forbruker/reise/rei...er/a/23264125/

Fuck google, ask flyprat!

Last edited by Discus; 30-07-2014 at 19:45.
Tjab is offline  
Old 30-07-2014, 19:52   #27
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Informasjonssjefen opplyser at flyselskapet undersøkte muligheten for å innlosjere passasjerene på et hotell, men at dette hotellet lå såpass langt unna, at det uansett var en bedre løsning for passasjerene å bli værende på flyplassen.
Jaha? Et svært så kjapt søk sier meg at det er en skog med hoteller innenfor 3km fra flyplassen. At alle disse var utsolgt tviler jeg på, for da hadde DU sagt det. Det er nok mer det at de ikke fant billige nok hoteller enn mangel på sengeplasser.
Hickok is offline  
Old 30-07-2014, 20:07   #28
Futura
ScanFlyer Gold

I følge Sandaker Nilsen så har Norwegian gode rutiner for slike situasjoner............

Vel vel jeg har opplevd i Stavanger at alt, absolutt alt var fullt inkludert B&B og campingplassen, eneste ledige var sykehushotellet, til blodpris.
I Tromsø har jeg opplevd at nærmeste overnattingsmulighet var en campinghytte bare 78km fra sentrum.
Så det kan faktisk være mulig, og at ikke bare NLH paxen måtte finne alternativ overnatting til hotell men at andre f.eks har måttet overnatte i bilen da det ikke fantes noe som helst av ledige senger.
Futura is offline  
Old 30-07-2014, 20:13   #29
sukram
ScanFlyer Gold

Hva annet enn blodpris kan man egentlig forvente på et sykehushotell?
sukram is offline  
Old 30-07-2014, 20:25   #30
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Jaha? Et svært så kjapt søk sier meg at det er en skog med hoteller innenfor 3km fra flyplassen. At alle disse var utsolgt tviler jeg på, for da hadde DU sagt det. Det er nok mer det at de ikke fant billige nok hoteller enn mangel på sengeplasser.
Det kan fort skje f.eks. ved større sports- og imusikkarrangementer. Har selv stått meds skjegget i postkassa i Seattle midt på natten og speidet forgjeves etter 150 hotellrom innen rimelig rekkevidde ...
Radar Station KGRV3

Last edited by LN-MOW; 30-07-2014 at 20:36.
LN-MOW is online now  
Old 30-07-2014, 20:27   #31
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det kan fort skje f.eks. ved større sports- og idrettsarrangementer. Har selv stått meds skjegget i postkassa i Seattle midt på natten og speidet forgjeves etter 150 hotellrom innen rimelig rekkevidde ...
Det er ingen slike i den bydelen midt på sommeren. Da hadde i hvert fall DU brukt det for alt det var verdt, noe de ikke gjorde.
Hickok is offline  
Old 31-07-2014, 02:00   #32
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Trdfly's Avatar

Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Her er en trip report fra da NAX sin avgang fra Oakland 19(21)JULI ble forsinket 27 timer...
Herlig med en som ikke er av den typen som ringer VG og dagbladet, men tar slik som han gjorde
http://www.airliners.net/aviation-fo...d.main/255676/
Trdfly is offline  
Old 31-07-2014, 02:23   #33
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Proffe matbonger

Greit nok. Så lenge man slipper å sitte og vente i det uvisse på flyplassen, er det tolerabelt.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now  
Old 31-07-2014, 03:35   #34
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Reisende Liverpool og ManC fans på toppen av den vanlige høysesongen, skal ha gjort det vanskelig å finne annet enn spredte hotellrom i New York de siste par dagene. De to lagene spilte 2-2 på Yankee Stadium i kveld.

Deja Vu all over again. I mitt tilfelle var det Celtic og ManU.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now  
Old 31-07-2014, 07:05   #35
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Quote:
Reisende Liverpool og ManC fans på toppen av den vanlige høysesongen, skal ha gjort det vanskelig å finne annet enn spredte hotellrom i New York de siste par dagene. De to lagene spilte 2-2 på Yankee Stadium i kveld.

Deja Vu all over again. I mitt tilfelle var det Celtic og ManU.
Usj, nå må du slutte å ødelegge morroa med å utgi resultater ...
Basse-HAU is offline  
Old 31-07-2014, 08:40   #36
Michael
ScanFlyer Silver

Quote:
Proffe matbonger

Greit nok. Så lenge man slipper å sitte og vente i det uvisse på flyplassen, er det tolerabelt.
De skriver matbong til hver eneste en under checkin...så det bidrar til at innsjekk tar enda lenger tid.
Prøvde å få dem til å ha dem klare før innsjekk når jeg var i OAK for å gjøre opplæring, men det var for døve ører.

Alt skal gjøres så tungvint der ift hvordan vi gjør det her hjemme.

Menmen...
Michael is offline  
Old 31-07-2014, 09:22   #37
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
Her er en trip report fra da NAX sin avgang fra Oakland 19(21)JULI ble forsinket 27 timer...
Herlig med en som ikke er av den typen som ringer VG og dagbladet, men tar slik som han gjorde
http://www.airliners.net/aviation-fo...d.main/255676/
Huff, virker som en veldig slitsom reise - jeg hadde blitt gal av så mye forsinkelser, så mange lange køer og så trange fly. Skjønner ikke at det ikke går an å legge til rette for en mer smidig og komfortabel reise. Det er rett og slett ikke sånn det skal være å reise, slik jeg ser det.
Old 31-07-2014, 10:09   #38
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Usj, nå må du slutte å ødelegge morroa med å utgi resultater ...
-MOM må også slutte å ødelegge morroa for de som mener at det var uproblematisk for DU å finne hotellrom i området...
TOS is offline  
Old 31-07-2014, 10:15   #39
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Det kan fort skje f.eks. ved større sports- og imusikkarrangementer. Har selv stått meds skjegget i postkassa i Seattle midt på natten og speidet forgjeves etter 150 hotellrom innen rimelig rekkevidde ...

Har jo skjedd både i CPH og FRA fra tid til annen dette da, så 5* nei, kjipt, men en får nå lagt seg nedpå og strukket liket litt
krølle is offline  
Old 31-07-2014, 10:40   #40
Futura
ScanFlyer Gold

Viss jeg forstår den trippraporten riktig så fikk de SMSn fra Norwegian kl 14, altså 5 timer før avgang. Flyet skulle etter planen ha gått kl19 Kom flyet fra Stockholm så har det en flytid på 10.30 og med turnaround på 1.30 De fikk SMSn 7 timer etter at flyet skulle ha forlatt ARN. Hvordan klarer Norwegian å bruke 7 timer på å sende en SMS? Hadde de sendt SMSn 3,5 timer tidligere så hadde de fleste fremdeles ikke sjekket ut av sitt hotell og kunne beholdt det samme rommet et døgn lenger. Ja da det er mulig Norwegian på det tidspunktet ikke visste hvordan problemet skulle løses, men da kan man sende en SMS med at avgangen vil bli vesentlig forsinket, men at man på det nåværende tidspunkt ikke vet når avgang vil bli, men at man frykter for opp mot 1 døgn.

Da jeg i vinter reiste med DY fra GVA så fikk vi beskjed om forsinkelsen 20min før avgang. på det tidspunktet lå det ann til at avgangen fra OSL skulle gå om 1,15 timer og flytiden ned er 2,5 timer. De hadde altså visst i nesten 3 timer at flyet ville bli vesentlig forsinket, men ventet med å informere om dette til boarding burde ha vært i gang. Når avgangen er nest ytters i piren og rullebåndet bare går en veg, så blir det et stykke å gå tilbake. Når jeg da hadde skinne på benet, pga noe som senere viste seg å være brudd i kneet så er det ganske irriterende å måtte hinke tilbake til der butikker og restaurantene er. Hadde de klart å informere om dette 15min før så hadde jeg spart meg den strabasjøse ferden. Hadde de klart å infomere 1,5 timer før så hadde jeg kunnet satt meg på rutebussen og tatt en rundtur med den i Genev for å slå ihjel de 4 timene vi ble forsinket. DY har en stor jobb å gjøre med å forbedre informasjone de gir sine reisende ved forsinkelser.
Lærepengen for oss reisende må være at vi alltid må sjekke om flyet har avgått fra forrige detinsjon før vi begir oss mot flyplassen.
Futura is offline  
Closed Thread

Posting Rules