![]() |
|
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]()
Men en ci på -30 vil gi lavere hastighet en en ci på 0.
CI blir ofte også justert opp og ned i forhold til company standar for å optimalisere fuelbruk vs flytid i forhold til gjeldene vindforhold. Høyere ci ved motvind og lavere ci med medvind. Høyere høyde? Her reqester vel man vanligvis optimal cruselevel. Denne finner man i fmc, og blir beregnet ut ifra flyets vekt. I samme slengen reqester man ønsket speed, for eksempel fl320, mach 0.82. Så er det oceanic clarence som tildelere høyde og mach utifra aktuelle trafikksituasjon. Under vanlige forhold der man har vanlig radardekkning reqester man ikke fart, men bare høyde. Flightplan files med den mach hastighet som er planlagt brukt på flighten, og denne blir sjelden endret av atc der man har radardekning. Last edited by grindstein; 22-06-2013 at 11:37. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Nye SAS" presenteres på onsdag - rykter og spekulasjoner | TCAS | Småprat | 87 | 14-09-2011 14:21 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Cost index SAS 737 | Dreyer | Flyteknisk forum | 7 | 21-06-2009 04:56 |
Siste A340 "classic" ute av fabrikken | CK | Flyforum | 22 | 07-04-2009 23:42 |