![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#41 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mener å ha lest et sted at hjernen fra naturens side er satt sammen slik at den skal reagere ekstra på barnegråt og at dét faktum er med på å gjøre barneskrik til et ekstra stort ubehagsmoment for de fleste.
Kanskje noen der ute som kan bekrefte om det er noe i dette eller ei? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
De som har råd til å fly garantert uten innflytelse fra fulle barn, gråtende trøndere og andre varianter av ubehageligheter ser du ikke på business class - de sitter enda lengre fremme om det går an, eller har allerede landet med forretningsjetflyet sitt ![]()
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her var det tydeligvis mange som hadde stor peiling og forståelse på barn og barneoppdragelse... Jeg gadd faktisk ikke lese trådens siste poster, da jeg var ganske overrasket over hva enkelte kunne klare å påpeke... Jeg blir ofte satt ut av hvor sneversynte man kan være innimellom, og mener det ikke som kritikk, men påpeker det bare... Jeg klarer ikke en gang å argumentere på et sådant emne som dette, jeg synes det blir alt for dumt - men så kan jo dette ha med at jeg har nådd en anseelig alder av 48 år og synes verden ofte er et egoistisk sted... Men at enkelte som kommenterer dette overhodet ikke kan være foreldre selv, det har jeg en mistanke om...
H
![]() |
#46 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det virker som mange mener det er skammelig og bli irritert på barneskrik, eller misforstår jeg???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Interessant lesning om barnegråt:
http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby...icle420523.ece I artikkelen vises det til engelsk forskning som antyder at barnegråt er den nest verste lyden vi hører (uten at de sier noe om hva den verste er). Litt googling sendte meg til en adresse http://www.salford.ac.uk/news/details/460 der de mener at lyden av noen som kaster opp er verst. I denne undersøkelsen ligger barnegråt på 3. plass. Her http://www.sound101.org/badvibes/ kan du stemme frem lyder du hater. Selv liker jeg ikke barnegråt på steder der det er liten plass og der det i utgangspunktet skal være passe stille. Som vordende far (september) kommer jeg til å vurderer om det virkelig er nødvendig å dra på flytur før puddingen er så gammel at det går an å forklare hva som skjer og hva man kan gjøre med for eksempel trykk i ørene. Det blir nok en del bilturer i noen år fremover - noe som passer aldeles utmerket i forhold til min nyinnkjøpte men ikke ennå leverte Ford Kuga ![]()
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi har ikke hatt noen problemer med å roe ned vår baby på opptil 4.5t tur. En pupp i munnen gjør susen, og hjelper også veldig med å få jevnet ut trykkforskjeller. Bra tips til alle foreldre!
Vet ikke helt hva vi skal gjøre neste gang vi flyr, dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det fungerer nok ogsaa utmerket for aa roe ned gretne medpassasjerer :P
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
![]() Tommy777 virker jo særdeles umoden med den kommentaren, men etter denne bryllupsreisen har han sikkert endret mening om barn og fly om ca et år, akkurat som alle oss andre som har reist før og etter vi har fått barn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Hvis jeg kjøper C til hele familien, hvorfor skal jeg da tolerere at det sitter folk i samme kabin som klager på barna mine - kan ikke disse menneskene heller flytte på seg? På toppen av det hele har en bunch av de som sipper champis på C/F og klager på unger ikke engang betalt for billettene sine med annet enn noen bonuspoeng, mens jeg har brukt cash - ikke tvil om hvem som burde flyttes. Om man ikke kan ha barn i nærheten så bør man vurdere om man er skikket til å reise med massetransport. Skjønner det ikke er veldig kjekt med en unge som griner, men dette er endel av livet og noe man må tåle. Er man veldig sensitiv så hjelper det med et par QC15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
![]() Last edited by Chriscross; 30-03-2013 at 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den naturlige del av livet består av en del barnegråt, enten du vil eller ei. Alle kan ha si formening om det, også ombord i ett fly.
Ikke at jeg skal tråkke på noen tær her, men i bunn og grunn er det selskapet som bestemmer om det tillates barn f.Eks i Biz kabin, og da får man heller tåle litt, om det skjer, selv om det ikke er noe særlig å høre på. Det er vel flere tråder om dette, så tror heller vi bør nyte trip-reporten her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har reist mye med mine to barn de siste ti årene, men ingen lange IC turer som spedbarn, nettopp pga stressmomentene og hensyn til medpassasjerer. Jeg har vært heldig med mine barn, som har oppført seg fint og er tålmodige på reiser. Klart, foreldre har et ansvar når barna er store nok til å prate og forstå.
Imidlertid synes jeg at flyselskapene i større grad burde samle spedbarn/familier på dedikerte seterekker. Og betaler jeg C i IC med 11 timers flytur er det helt grusomt å høre på skriking. Helt greit hvis familier vil reise med spedbarn, men er det nødvendig å belaste alle omkring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Da jeg i fjor fløy hjem med TG F BKK-FRA var det en -2 år gutt som ikke hadde eget sete. Tenkte mitt før avgang, men guttungen sovnet raskt og var ikke til by i det hele tatt. OM han hadde hylt underveis, så hadde jeg som småbarnsfar, ikke gjort noe nummer ut av det. En annen gang kunne det vært min tur. Og hvis Tommy fikk noe ut av bryllupsnettene på Bali, så står han om et års tid med begge beina i samme situasjon selv! ![]() Og da skal jeg sannelig minne han på hans egne ord! hehe! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
altså. alle har vært barn en gang i livet og har vært drittunge, så ikke kom her å klage på at andres unge griner, vis familier vil sitte med unger i C så får de vel sitte der
de passasjerene på C som klager tror at fordi de har betalt en dyrt billett, tror at de kan bestemme alt som skjer rundt seg... jeg hater f eks folk som drikker på flyene, blir bare kvalm av lukten av alkohol på et fly, men må være akseptere det, siden det er en masetransport og har desverre ikke nok penger til å kjøpe mitt eget privatjet hahaha |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et Airbus A340-fly fra SAS har vært strandet i Tokyo siden onsdag (4/7) | AirbusTrond | Småprat | 14 | 09-07-2013 14:27 |
Skulle fly fra Kjevik til Oslo, gikk om bord i Bergen-flyet. | Cecilie | Småprat | 20 | 21-02-2013 14:59 |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
Noen ganger skulle man vært en koffert | Discus | Reiseforum | 0 | 22-11-2009 13:28 |