![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]() Quote:
Last edited by THS; 25-03-2012 at 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]()
Ja det er jo fullt forståelig om det skulle være en feil i en slik situasjon. Jeg synes i hvertfall det var rart med så mange dager uten avganger i det hele tatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]()
Har jeg forstått det rett at LT`s rapport tilsier at DAT`s fly generelt ikke er godkjente for bruk i Norge ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]()
DATs fly er godkjent av tilsynet i Danmark og den godkjenningen skal gjelde, men kortbaneprosedyrene skal godkjennes av LT her i landet. Som du ser av LTs svar så henviser de også til Danmark, og at saker og ting ikker er godkjent der eller innlevert.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Jeg tviler sterkt på at DAT kommer til å gå videre med dette. Jeg har aldri før sett en mer knusende rapport fra LT. Reglene for flyging på kortbanenettet og kravet til dokumentasjon før oppstart står fast uansett hva andre faginstanser måtte si. DAT må nok vise langt bedre takter enn de har gjort til nå, og det vil bli dyrt. Bare installasjon av nytt kompassystem er svært kostbart og omfattende, og er kanskje ikke engang mulig å gjennomføre på disse flyindividene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
Husk på at det offentlige har plikt til å legge det meste ut på anbud, så lenge de ikke driver tjenesten selv. Å tildele et slikt anbud til WF uten en prosess i forkant vil være et grovt brudd på regelverket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Newcomer
Join Date: Mar 2005
Posts: 12
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 120
|
![]()
Sorry, sent svar, ikke vært tilgengelig i helgen.
Ikke For meg virker det åpenbart at SD fra første stund aldri skulle tildelt anbudet til DAT med de mangler som er fremkommet. Det hele virker veldig amatørmessig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Du svarar ikkje på spørsmålet. Kven er det du meiner WF har ein fot innanfor med?
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 120
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 120
|
![]() Quote:
Det virker som de regler/vilkår som eksisterer hindrer reell konkurranse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 120
|
![]() Quote:
Det virker som de regler/vilkår som eksisterer hindrer reell konkurranse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]() Quote:
- 800 meter lange rullebaner - Høydedrag / Topografiske begrensninger (Stigevinkel/landingsvinkel) Som er de reelle begrensningene og de sertfiseringer som må til for å operere med disse begrensningene - og det kan vel være mulig at ikke alle sektorer egner seg til konkuranse - vi har andre sektorer i samfunnet vårt hvor vi har klart sagt i fra at vi ikke ønsker konkuranse uten at det synes å være noe problem.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Jeg finner det merkelig at enkelte her inne fortsatt ser ut til å tro at det holder å kjøpe fly og tjenester, for så å sette igang med rutene man har fått tildelt.
Er jo en fordel at tilbyder faktisk klarer å tilfredsstille LOVPÅLAGTE regler, selv om det tydeligvis ikke er så viktig for alle på dette forumet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") | jaas | Flyforum | 74 | 28-03-2012 09:39 |
Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene") | Earlybird. | Flyforum | 461 | 04-03-2012 19:20 |
Hvilke selskaper vil du ha på FOT-Rutene? | Trdfly | Småprat | 20 | 02-11-2011 17:06 |