![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,631
|
![]()
Hvilke selskaper vil du ha på de forskjelige FOT-rutene?
Anbudet gjeler på desse strekningane: Ruteområde 1 Lakselv–Tromsø Ruteområde 2 Andenes–Bodø, Andenes–Tromsø Ruteområde 3 Harstad/Narvik–Tromsø Ruteområde 4 Svolvær–Bodø Ruteområde 5 Leknes–Bodø Ruteområde 6 Røst–Bodø Ruteområde 7 Narvik (Framnes)–Bodø Ruteområde 8 Brønnøysund–Bodø, Brønnøysund–Trondheim v.v. Ruteområde 9 Sandnessjøen–Bodø, Sandnessjøen–Trondheim Ruteområde 10 Mo i Rana–Bodø, Mo i Rana–Trondheim Ruteområde 11 Mosjøen–Bodø, Mosjøen–Trondheim Ruteområde 12 Namsos–Trondheim, Rørvik–Trondheim Ruteområde 13 Florø–Oslo, Florø–Bergen Ruteområde 14 Førde–Oslo, Førde–Bergen Ruteområde 15 Sogndal–Oslo, Sogndal–Bergen Ruteområde 16 Sandane–Oslo, Sandane–Bergen Ruteområde 17 Ørsta-Volda–Oslo, Ørsta-Volda–Bergen Ruteområde 18 Fagernes–Oslo Ruteområde 19 Røros–Oslo Og med disse flyselskapene (gjerne skriv på flytype): • Svenska Direktflyg AB • NextJet AB • AVIES AS • Helitrans AS • Widerøe’s Flyveselskap AS • North Flying A/S • UAB DOT LT • Danish Air Transport A/S |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
Så lenge DOT får fornyet kontrakt på Røros - Oslo - Fagernes, så er jeg (og ikke minst lokalmiljøet) happy
![]()
__________________
meep meep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 202
|
![]()
Om DAT vinner flere av disse rutene, står da SRP-ruta i fare? Eller har DAT planer om å ytterligere utvide flåten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
La oss håpe så mye som mulig faller på norske hender, virkelig ikke bra for luftfarten om endel av disse selskapene får kloa i for mange av disse rutene....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,631
|
![]()
Jeg håper på Helitrans på alle ruter fra TRD
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]()
• NextJet AB
- Ruter: Florø - Oslo, Florø - Bergen, Fagernes - Oslo, Røros - Oslo, Bodø - Andenes, Andenes - Tromsø, Harstad/Narvik - Tromsø og Tromsø - Lakselv - Flytype: ATP på OSL - FRO og BGO - FRO, SB34 på RRS - OSL og VDB - OSL, på rutene i Nord-Norge er jeg mer usikker hva som passer seg men enten ATP eller Saab ![]() • Helitrans AS - Ruter: Trondheim - Brønnøysund, Bodø - Brønnøysund - Flytype: SB34 på begge rutene • Widerøe’s Flyveselskap AS - Alle ruter med 800 meter bane
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 Last edited by sarpingen87; 02-11-2011 at 02:05. Reason: kosmetisk endring |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]() Quote:
Startlønn for piloter i direktflyg 22.000 brutto! pr. mnd. Særedeles viktig å verne om norske arbeidsplasser både i lufta og på bakken, før vi vet ordet av det jobber alle på kontrakter og midlertidige ansettelser. Har jo allerede begynt å se tendensene hos enkelte andre selskaper ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]()
Er det ikke Fagernes-ruta som har så himla få passasjerer? Nedgang på over 40 prosent på innenlandsflyvninger på Leirin mellom 09 og 10. I gjennomsnitt reiste seks personer om dagen i 2010 innenlands på flyplassen.
Her fra anbudet: Quote:
Last edited by SeatBelt; 02-11-2011 at 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]()
Foruten WF, tilbyr noen andre av disse selskapene interline-billetter?
Hvis ikke så er WF det eneste fornuftige alternativ. ANX-TOS/BOO er en av de nevnte rutene som tidligere har vært operert av andre enn WF og uten interline. Dette gjør en reise mellom nord og sør i landet til unødvendig risikosport med tanke på connection. Historien på denne aktuelle ruten viser også at selskaper har lagt inn (for) lave anbud, men at man har måtte kaste inn årene halvveis i kontraktsperioden da de ikke har hatt økonomi til å gjennomføre program som forpliktet, og WF har måtte trå til for å sørge for at helt nødvendig infrastruktur som et velfungerende rutenett med fly fungerer som det skal. Håper også slike hensyn blir tatt i anbudsprossessen, og ikke kun pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: DEL
Posts: 324
|
![]() Quote:
Er så enig som det går ann... Det burde være krav om interline for de som legger inn anbud. Ellers bryter man jo ned mye av smidigheten ved å kunne fly. Samt at det vil gjøre det fryktelig tungvint å reise i norge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]()
Men dette gelder vel bare fra operatøren sin side, det er vel ingen forpliktelse fra SK eller DY å gå inn i en interline avtale med operatøren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]()
Ja, slik leser jeg det også. Dvs. sier SK eller DY at vi ønsker å inngå en avtale tror jeg operatøren må strekke seg langt for å komme unna.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,608
|
![]()
Dette er en forretningsmessig avtale som verken SAS eller DY er forpliktet til å inngå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 278
|
![]()
Håper på Widerøe på alle ruter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() Quote:
Hvordan er forresten de tekniske kravene for å være med i slike løsninger? Trenger operatøren være IATA medlem med egen kode?
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,508
|
![]()
Alle FOT rutene innebærer at selskapet som vinner ruteområdet får monopol her
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe må tilbakebetale 4,7 MNOK fra FOT-rutene | Someone | Flyforum | 6 | 13-11-2018 13:23 |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene") | Earlybird. | Flyforum | 461 | 04-03-2012 19:20 |