Quote:
Originally Posted by Cedlind
Stikkordene her er egentlig demand and supply, så lenge skolene både i USA og her i Europa spyr ut 13 piloter på dusinet, når det egentlig bare er behov for 9, så vil selvfølgelig arbeidsgiverne presse lønningene ned.
(Men også her er det et bristepunkt selvfølgelig)
|
Korrekt og helt enig.
Egentlig har ikke pilotene noen andre å skylde på enn seg selv. Så lenge folk er villige til å ta jobben, eller til og med
betale for å fly, så går det bare én vei.
Det jeg derimot reagerte på, og dermed kommenterte rapporten som kom, var at SD oppfordres, om enn bare fra et privat firma, til å legge ytterligere press på betingelsene, spesielt da i cockpit.
Man har jo sett fra USA at betingelser faktisk kan ha en innvirkning på flysikkerheten(Colgan-ulykken) hvis de presses alt for lavt, og folk ikke har råd til å bo der man har arbeidssted. Jeg sier
ikke at vi er kommet dit i Norge. Enda.