![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
De har ingen base i Norge(etter 1.april) og trenger nødvendigvis derfor ikke ha norsk lønn i CPH. Jeg mener forskjellen kommer an på hvor de ansatte bor. Har man norsk base, dvs ansatte bor i norge(Bodø/Florø), bør dette reflekteres i vilkårene. Noe de ikke gjør den tid DAT har vært i Florø. Der har man norske ansatte, dvs bor i Norge, på danske lønninger. Forøvrig lave lønninger sammenliknet med andre sammenliknbare selskaper i danmark. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Som feks Novair og TUIfly Nordic; Innen sitt eget selskap har de ulik lønn etter hvilket land de har base. Feks har man base Oslo får man XXXX kr mer enn om man har base ARN. Dette for å tilpasse det utgiftsnivået den ansatte må forholde seg til. Så kan feks en nordmann, som bor i Oslo, pendle til ARN hvis han vil, men da får man en lavere lønn som er tilpasset levekostnader i Sverige. At han da fortsatt bor i Oslo/Norge blir den enkeltes vurdering om man har råd til pendlingen eller ikke. Hadde WIF hatt base i Sverige eller Danmark hadde det vært legitimt med ulik lønn. Er det ikke det som er hele poenget med "sosial dumping"; det spiller ingen rolle hvilket land man er fra så lenge man jobber i Norge får like betingelser som nordmenn for samme jobben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Vidar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvis jeg får jobb som lærer i Gøteborg og velger å pendle fra Oslo, skal jeg da ha norsk lønn? Man må jo forutsette at man bor der man har fått jobb. Quote:
REMA1000 i Baltikum betaler da vel ikke norsk timelønn for sine kassadamer fordi det er et norsk selskap? Eller Telenor i India, har de norske lønninger? Nei. Man tilpasser lønnsnivået etter hvilket land man holder til i og skal konkurrere med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men som jeg sier først i denne postingen, Jeg tipper. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Men kassapersonale eller piloten trenger normalt ikke å ha denne kvalifikasjonen. Kan du slå inn i kassa, eller fly et fly så er det godt nok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Det er et av de store problemene i saken: Man har ingen minstelønn, slik veldig mange yrker har. Jeg har ingen fasit. Man kan finne ulike sammenliknbare selskaper etter hvordan man ser på det. Én gruppe kan være de som flyr rute-/chartertrafikk med passasjerer, dvs SK(Norge), DY, WF, evt Novair, TUIflyNordic, TomasCook. En annen gruppe kan være etter flytype, turboprop; WF, Lufttransport, Helitrans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") | jaas | Flyforum | 74 | 28-03-2012 09:39 |