![]() |
|
![]() |
#381 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: Rygge
Posts: 75
|
![]()
Nå er vi heldigvis, etter min oppfatning da, ikke underlagt det monopolet vi hadde innen flyvning. Jeg vet at jeg i 1979 betalte 1570.- for en av de rimeligste bill. jeg kunne få hos SAS - Fornebu - Bodø (merk: kun en vei!) Det beløpet tilsvarer i dag i overkant av 5000.-
Tror neppe jeg ville reist med fly såpass ofte i dag med den prisen! Pris og etterspørsel går alltid hånd i hånd! Forutsatt at man ikke har monopol og MÅ ha varen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,640
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Forsåvidt korrekt, men om det er et produkt som kundene må ha så kan prisen settes veldig høyt uten at etterspørselen påvirkes. Dette er pga av manglende alternativer. Det er imidlertid ikke så aktuelt i denne saken, men monopol vil utvilsomt gjøre prisfølsomheten mindre for den aktuelle bedriften som er i markedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]() Quote:
Er nok ikke det desverre. Svært få norske piloter igjen i DAT og de som skal fly dash for DAT har vært og er på kurs i disse dager. Og av dem er det ikke mange nordmenn desverre ![]() Så er nok endel skuffede norske piloter som så frem til å begynne i WF iløpet av året. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Og hvor mye sparer staten på at DAT/DOT gjør jobben? Blir endel tapte skatteinntekter så god dag mann økseskaft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
Hvis DAT blir sterkere, får vi bare håpe at ikke alle pengene klinger inn i kassen til aksjonærene, men at det drypper litt på pilotene også... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Apropos allmenngjøringsloven og forholdet til EØS-avtalen:
http://www.aftenposten.no/okonomi/Me...n-6747300.html Dette kan legge føringer på i hvor stor utstrekning særnorske regler kan pålegges utenlandske tilbydere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Newcomer
Join Date: Jan 2012
Posts: 2
|
![]()
Kan DAT bruke DOT sine fly og piloter på FOT-rutene ?
DOT er registrert i Litauen. Hovedaksjonær er Danish Air Transport og DOT inngår i samme organisasjon. De har operert i Norge på rutenettet Oslo-Fagernes. Oslo-Røros. |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,490
|
![]()
Kurset starter som planllagt 6. februar. Deltagerne ble oppringt før helgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Men det ble vel færre kurs i vinter enn kandidatene ble forespeilet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,490
|
![]()
Det kjenner jeg ikke til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]() Quote:
Så at pris og etterspørsel, samt konkurranseelementet og reguleringer, har en sammenheng, er nok helt riktig. En farge-TV var nok ganske dyr i 1979 i forhold til nå, men sammenlikner man hvor mange reiser til Oslo man får for en "mid-range" farge-tv da og nå, er det kanskje enda mindre luksuriøst å reise nå enn før?
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Quote:
DAT har vel egen AOC og trenger ikke fly på DOT sin AOC. Vidar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
![]()
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Mellom bakkar og berg...
Join Date: Aug 2009
Location: Nord i landet
Posts: 41
|
![]() Quote:
Hvorvidt anbudet i det hele tatt åpner for dette, vet jeg ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") | jaas | Flyforum | 74 | 28-03-2012 09:39 |