Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 04-11-2011, 19:14   #10
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,614
Default

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Själv tror jag att både Airbus och Boeing vill sälja A32XNEO respektive 737 MAX i minst 10 år innan de är redo för något helt nytt flygplan.

Jag tror fortfarande DY kommer konvertera sina 738 med leverans runt 2017-2018 till 737-8 MAX. Jämfört med 737 MAX kommer 737NG vara ansevärt mer bränsletörstig och bullerstörande..enligt Boeing själva. Max serien borde passar bra in när Kjos snackar om DYs höga mål för miljö, klimat & minskade utsläpp från flyget.
Passer godt inn som markedsføring. Men ikke for lommeboka
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Boeing 777X - statustråd LN-MOW Flyforum 221 09-06-2025 09:37
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 RJon Flyforum 36 15-03-2024 17:39
Norwegian 737MAX - statustråd LN-HFH Flyforum 202 02-06-2023 12:08
COPA bestiller 61 737MAX LN-MOW Flyforum 2 11-04-2015 15:28
Boeing med 737MAX winglets til 737NG Someone Flyforum 33 12-03-2015 14:42


All times are GMT +2. The time now is 17:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.