![]() |
|
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,313
|
![]()
Själv tror jag att både Airbus och Boeing vill sälja A32XNEO respektive 737 MAX i minst 10 år innan de är redo för något helt nytt flygplan.
Jag tror fortfarande DY kommer konvertera sina 738 med leverans runt 2017-2018 till 737-8 MAX. DY kommer ha en modern flotta ja, men inte bränsleeffektiv jämfört med de flygplan Airbus och Boeing kommer att bygga i sina fabriker. Jämfört med 737 MAX kommer 737NG vara ansevärt mer bränsletörstig och bullerstörande..enligt Boeing själva. Max serien borde passar bra in när Kjos snackar om DYs höga mål nutida och framtida mål för miljö, klimat & minskade utsläpp från flyget. Last edited by L-1011; 04-11-2011 at 19:18. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 218 | 08-02-2025 07:20 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |