![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,643
|
![]()
http://finance.yahoo.com/news/boeing...170544761.html
Quote:
Quote:
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
Gammel tråd, men Leehamnews har en artikkel som hevder Boeing trolig (eller kanskje) vil komme med en ny narrowbody til å erstatte 737MAX som lanseres 2023/2024, og kommer i drift i 2028 for den store versjonan og 2032 for den lille. Den store er i praksis en 757/321 erstatter/konkurrent, med opp mot 240 passasjerer i en to-klasses konfigurasjon. Den lille vil dekke området mellom 180 og 220 passasjerer
https://leehamnews.com/2022/02/15/ho...-2023-or-2024/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
To nye familier altså, i følge artikkelen. Det gir seg jo langt på vei selv at en (helt ny) erstatter for 737 må komme før eller siden.
Uansett hva og når, det blir svært spennende å se skisser etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Hvis Boeing fortsetter i kjent stil ser vi ikke første leveranse før et godt stykke inn på 30 tallet…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,597
|
![]() Quote:
Jo forresten: Det blir spennende å se om Boeing klarer å skru dem sammen ordentlig på første forsøk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 567
|
![]() Quote:
![]() Blir det en 787-snute paa denne, saa er jeg fornoeyd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,369
|
![]()
Southwest kan jo ikke …. dette opp denne gangem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
Føkke opp. Men de får dele den med American. Ingen av dem ville vente. Mulig de angrer nå ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Er dette fortsatt noe det jobbes med hos Boeing, eller er det lagt dødt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,597
|
![]() Quote:
Boeing har rundt 4500 Max i ordreboka, så de blir nok greit opptatt frem til 2030 -og vel så det- med å bygge Max’er. Hvorvidt Max klarer seg omdømmemessig hos flyselskapene og passasjerene får vi se etter hvert. Foreløpig ser de ut til å tåle både totalhavari, survete underleverandører og kabindører som detter av i lufta, så jeg vil tro den overlever det meste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,292
|
![]()
Kanskje på tide med 757neo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Virker som Boeing har mer en nok med å få orden på sine mislykkede MAX/777X prosjekter de neste år...
Tipper det er lenge til det kommer noe nytt fra den kanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,112
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]() Quote:
De har sine «issues» de og, for å si det forsiktig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Samtidig er det jo slik at heller ikke Airbus har noen erstatter til A320-familien bak ryggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,557
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,292
|
![]()
Airbus A320neo bygger jo i utgangspunktet på en flykropp (og teknologi) som er minst en generasjon nyere enn B737.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Likevel lite trolig at man i Toulouse (og andre tilknyttede steder) vil sitte helt uanfektet den dagen det lanseres en helt ny arvtaker til 737. La oss bare håpe det faktisk skjer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,617
|
![]()
Et dumt spm fra meg. Men hva skal en ny flymaskin oppnå? Nye materialet, ny aerodynamikk etc. Det er vel ikke sånn at man ser for seg noe super revolusjonerende?
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 737MAX - statustråd | scanhorse | Flyforum | 1090 | 01-04-2025 11:38 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |
Saab og Boeing skal utvikle erstatter for USAF's T-38 | Trdfly | Flyforum | 1 | 07-12-2013 17:26 |
Boeing tenker høyt om 737-erstatter | Desk pilot | Flyforum | 21 | 20-02-2007 23:52 |
Boeing planlegger lengre 787 | CK | Flyforum | 6 | 26-09-2005 19:57 |