![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
En ny 'heavy' er nesten født ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Very cool. Da kommer selvsagt million $$ spoersmaalet: Hvor god blir 777NG i forhold til 350?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
777NG kommer som et resultat av usikkerheten rundt A350's performance. Emirates står allerede klare med sjekkboka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Jeg lurer på hvordan man kan dette mindre motorer på et såpass stort fly? Blir vekten på flyet lettere når man tar lettere materialer i bruk? Tviler det et snakk om en firemotors variant noe lignende A340 her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
![]()
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Emirates og Qatar ønsker "mer fly" enn det A350-1000 er planlagt å bli (bedre payload/range). En forbedring på 15% i økonomi for 777NG kontra 77W vil gi sandkasseselskapene det de ønsker, og dermed holde på fornøyde 777-operatører.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]() Quote:
Det er mye snakk om å go 777NG nye vinger - noen snakker om en ny slankere vingeprofil, men det snakkes også om helt nye vinger i Kompositt Materiale inkludert ny vingeboks i samme materiale. De som har vært på Julebord i Seattle hr jo alle fått se 777 vingeproduksjonen på nært hold og sett "nagle" systemene som helt sikkert Boeing vil vekk i fra
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Again, it is all about the weight...
Ved a skape en 777NG med helt nye, super-letter vinger, sa vil kan klemme heile A350XWB familien inn mellom 787 og 777NG. Airbus sliter a holde sine löfter for A350-1000, flyet blir tyngere og tyngere, og dersom Boeing vil klare dette a holde mal og fa vekten betydelig ned i forhold til 77W, sa har de en helt klart vinner. Dersom de klarer en fornunftig og komfortabelt 10-abreast lösning, sa har de en fly som vil CASM-whise har potensialet a drepe A350-1000. Tim Clark vet dette, og ikke uten grunn slar han pa stor-tromma og vil gjerne vaere förste-kunde.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
I følge Flightglobal jobber Boeing mot å lansere 777X, som prosjektet heter, mot slutten av året. Begge modellene det snakkes om vil være større en dagens -200 og -300 kropp
http://www.flightglobal.com/news/art...launch-369074/ Quote:
http://www.flightglobal.com/blogs/fl...itney-set.html Last edited by Someone; 10-03-2012 at 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]()
Og ser man på den sukssen B777 har vert er jeg sikker på at en B777NG vil selge som pokker. Pr dags dato er det ingen wide boddy som har produsert så mye på samme tid som B777 har gjort. A330 og 340 tilsammen ligger et godt stykke bak B777 på antal produserte enheter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Her kommer det nok ikke små ordre fra fra f eks SQ, CX og ikke minst EK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
http://www.flightglobal.com/Features...-special/777X/
Flightglobal har nå er arrtikkelserie hvor endel tanker om 777X gjøres. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,112
|
![]()
En slik modell vil også kunne sette en stopper for passasjerversjonen av 747-8. Passasjermessig vil de ha stor overlapping.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Jeg gleder meg til å se resultatet av 777NG, har tro på at dette prosjektet blir en suksess. Basert på salgstallene til 77W de siste årene, kommer dette til å bli en pengemaskin hvis performance og CASM blir så bra som Boeing indikerer. ![]() Last edited by Dag Viking; 16-03-2012 at 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Ser ut som det kan bli en monstervinge på 777-9X
http://www.aspireaviation.com/2012/0...span-for-777x/ Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,511
|
![]()
Det er alltid lærerikt å lese disse artikklene fra Aspireaviation. De virker å ha tilgang til veldig mye riktig innside info både hos Boeing og Airbus. Dermed kan vi vel rimelig sikkert anta at det kommer en 777-9X som er i trafikk i 2019 dersom det ikke blir noen forsinkelser.
Alle dagens 777 opperatører skryter av hvilket fantastisk økonomisk fly det er. 779 vil altså ha 21% mindre drivstoff forbruk en 777-300ER. per sete. Jeg kan ikke skjønne hvem som nå vil bestille 748i, den maskinen vil ikke være konkuransedyktig til annet en ev cargo der de trenger den store døra i nesen. Snakker vi bestillings bonansa nå denne offisielt lanseres? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,112
|
![]()
Boeing strever med å finne ut hvordan de skal modernisere pengemaskinen 777. De iterer seg gradvis frem til en løsning som ser ut til å ende opp med nye motorer samt nye alu-vinger istedet for vinger av karbonfiber.
Mer i WSJ: online.wsj.com/article/SB10000872396390444083304578014280710469660.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Det nærmer seg at Boeing kan begynne å selge 777X. Det viktigste som gjenstår er med tanke på motorer. Kanskje det blir GE-eksklusivitet enda en gang?
Planlagt EIS 2019. http://www.aviationweek.com/Article...._p0-557402.xml Quote:
Quote:
788 erstatter 763, 789 erstatter 342, 332 og 764, 787-10 erstatter 343, 333 og 772, 777-8X erstatter 77W og 346 mens 777-9X erstatter 744 og 748-I. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
Og Emirates står klar med kredittkortet.
Tim Clark hadde også en kommentar på tidsplanene Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Det ble det gitt
http://news.airwise.com/story/view/1363397643.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 737MAX - statustråd | scanhorse | Flyforum | 1090 | 01-04-2025 11:38 |
Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt | Someone | Flyforum | 25 | 16-07-2024 10:08 |
Boeing med BBJ versjon av 777X | Someone | Flyforum | 5 | 10-12-2018 23:56 |