Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-05-2012, 16:10   #1
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Dag Johnsen, jeg regner med at du uttaler deg som en flyselskapsansatt, men part commonality virker vel også andre veien - i dette tilfellet for Boeing: Bruk av ekstisterende løsninger leder til mindre designarbeid og raskere vei til målet. Om MAX blir max eller bare midi ved å gjøre det, er en annen diskusjon.
Vel, til slutt har marked alrede valgt at de vil ha MIDI lösninger, fordi bade A320NEO og 737MAX er ingen revolusjonaere designs, men mer incremental improvements + ny motor.

Men - med denne forkortning av product-cycle som vi ser idag - sa er begge lösninger bare en relativ kortvarig mellomsteg som vil erstattes innen 15 ar med en helt nytt konsept.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2012, 16:35   #2
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Men - med denne forkortning av product-cycle som vi ser idag - sa er begge lösninger bare en relativ kortvarig mellomsteg som vil erstattes innen 15 ar med en helt nytt konsept.
Ikke helt med på den forklaring BU662
- 737 Classic ble produsert mellom 1984 og 2000 - altså produksjonsperiode på 16 år.
- 737 NG-produksjon startet i 1998 og hvis NGene produseres i 2014 vil de gå forbi Classic-en i produksjonslengde.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2012, 16:51   #3
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Ikke helt med på den forklaring BU662
- 737 Classic ble produsert mellom 1984 og 2000 - altså produksjonsperiode på 16 år.
- 737 NG-produksjon startet i 1998 og hvis NGene produseres i 2014 vil de gå forbi Classic-en i produksjonslengde.
Med de performance forskjeller man ser alrede inni i 737NG kan man sakte men sikkert snakke om en to sub-familier. Performance forskjellen mellom 737-800 #1 av TUIFly og den siste 73H som AB har fatt er sa betydelig og ligner 733 #1 mot 73G #1 [performance alltid malt pa dag 1 av ops]

Hovedproblem til A320NEO og B737MAX blir vekten. Ingen av disse to fly adresserer markeds önske etter en lettere fly. Dette vil komme med C-Serien og deretter vil vi höre noe fra bade Airbus og Boeing. Rett og slett fordi ingen kan ignorere en 10t vekt-differanse pa langt sikt.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Boeing 777X - statustråd LN-MOW Flyforum 218 08-02-2025 07:20
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 RJon Flyforum 36 15-03-2024 17:39
Norwegian 737MAX - statustråd LN-HFH Flyforum 202 02-06-2023 12:08
COPA bestiller 61 737MAX LN-MOW Flyforum 2 11-04-2015 15:28
Boeing med 737MAX winglets til 737NG Someone Flyforum 33 12-03-2015 14:42


All times are GMT +2. The time now is 18:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.