Enhver bedrift og ikke minst flyselskap må jo kontinuerlig se over sin drift for å få så godt resultat som overhodet mulig.
DET er jo oppdraget fra eierne!
De som ikke følger med i timen over tid vil ikke overleve, så enkelt er det.
Det som er synd å lese i mange av innleggene over her, er at så mange tror dette bare handler om lønninger og vilkår. Slik er det jo heldigvis ikke, da det er mange momenter som både kan forbedres, videreutvikles eller rett og slett utelates. I min verden handler det om å hele tiden se etter forbedringspotensiale, og også spørre seg om det man holder på med av prosesser er fornuftig og ikke minst verdiskapende.
SAS konsernet er langt framme på rasjonell drift og har mange glimrende produkter som er meget kostnadseffektive for både kunder og ansatte, mens det på andre områder finnes stort potensiale for ennå bedre løsninger. De ansatte er som regel nøkkelen til å få utløst disse, noe som de senere års øvelser har vist, hvor både kreativitet og nye måter å gjøre tingene på har hatt gode effekter.
Det eneste som er 100% sikkert, er at så lenge man velger å stå i jobb , uansett bransje, så blir man aldri ferdig med omstilling. Omstilling ER jobben ;-)