![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Apr 2009
Posts: 42
|
![]()
Såg på ch-aviation att SAS skulle få 3 nya flygplan här snart, 2 B738 och 1 -700.
Alla ska in på SE- registret, SE-SOY (B737-783) SE-SOU, SE-SOX (B737-883) Jag undrar om något vet om dem hamnar i SAS Norge eller i SAS Sverige? Sedan undrar jag om någon har information om när SE-DTP SE-DTN ska börja flyga? MVH Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Overføring fra SAS Norge kanskje???
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Kommer de alle med Winglets?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Godt aa se at det er nye fly paa vei inn naa som det forsvinner en del gamle ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]()
Ser at maskinene gjerne blir omregistrert når de flyttes fra feks Norge til Sverige. Skaper ikke dette unødvendig papirarbeid? Hva er fordelene med dette? Er det billigere å ha maskinene på feks norsk enn svensk register?
Ser også at enkelte av IC-maskinene er på norsk register, men er aldri å se i Norge. Hvorfor er det slik? Beklager den lille avsporingen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Ifølge http://www.boeing.com/commercial/ skal SAS ha lagt inn bestilling på 4 stk. Boeing 737 siden 21. september 2007.
De er som følger: SAS - 737-700 CF 15-Apr-2008 -1 stk. SAS - 737-800 CF 21-Sep-2007 -2 stk. SAS - 737-800 CF 29-Aug-2008 -1 stk. Totalt 4 maskiner...
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
Jeg trodde SAS drev og parkerte griser, jeg...men de parkerer kanskje så mange, samt noen MD-er, at de må fylle på med noen nye?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]()
Spennende - det var jeg ikke klar over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Naa er det naa en gang slik at man ikke noedvendigvis vet at det blir nedgangstider naar bestillingen gjoeres. Hadde man visst hva man vet idag, hadde SAS neppe tatt de tre UX-maskinene ... De maskinene som kommer
naa ble vel bestilt foer disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
Hva står forresten CF for i denne sammenhengen?
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
De parkerer ikke NGer. De selger en del Classic fra Braathens. De nye flyene skal vel erstatte disse gamle Braathens maskinene evt. MDer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
2 stykk -800'er skal i alle fall til Sverige, og de kommer med winglets. -700'en vet jeg ikke.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Det leveres vel ikke B737 uten winglets lenger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ikke så dumt dette - SAS har mange fly som skal ut og det er bra at selskapet bygger videre på 737NG-flåten. Noen nye fly inn, betyr at enda flere av de gamle og dyre kan byttes ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Alle? Den CO -900 vi så i januar, som var 2-3 måneder forsinket, og som gjorde touch-and-go da vi var i Everett, den hadde da vitterlig WL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fler flygplan till Swedish Air Force Historic Flight! | L-1011 | Flyforum | 1 | 20-04-2017 13:30 |
SAS flygplan säljes | sas_bobby | Samlerhjørnet | 0 | 28-05-2015 23:25 |
Nya helikoptrar till svenska flygräddningen | L-1011 | Flyforum | 18 | 29-10-2012 19:19 |
Nya dekaler till SCANAIR och SAS DC-8 | HansJ | Samlerhjørnet | 6 | 14-09-2007 11:03 |