Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 13-07-2011, 12:24   #25
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Default Re: Nya besparingar för SAS

Quote:
Originally Posted by TobyAllan View Post
Der tar du helt feil, jeg har stor interesse i fly og aviation, men da jeg tok min utdannelse innen bedrift økonomi, og idag er jeg faktisk selvstendig, jeg ser på problemet med økonomi som enhver annen bedrift ville gjøre, ingen andre bedrifter ville få lov å holde på med dårlig økonomi som SAS har hatt i en periode nu, ganske riktig jeg vet ikke noe om SAS intern, men fikk faktisk karakter 6 på bedriftøkonomi, for meg spiller det ikke noen rolle om det er SAS eller Norwegian eller noe annet selskap, jeg ser på det som viser at SAS har vist frem dårlige regnskap i vel snart 2 år, hadde det vært enhver annen bedrift hadde sjefen, fått sparken for lenge siden, eller bedriften ville bli slått konkurs,
Jeg er utmerket klar over at du som jobber innenfor SAS ser dette som angrep på din bedrift, men idag må en bedrift faktisk gjøre visse tiltak for at øke lønnsomheten, jeg tror fort vi alle kan være enig om at, de 3 skandinaviske lande (DK,S,N) har proppet alt for mange penge inn i SAS, kansje det har noe å si for lønnsomheten, er jo ikke noe problem å drive en bedrift når man kommer til 3 landes regjering, og viser ett stort minus, får med seg ennå fler penge, jeg tror for at SAS skal få virkelig styr på alt dette med økonomi, bør alle 3 lande stoppe tilskuddet til dette selskap, altså, måtte de sjefer som sitter i SAS lærer seg åssen man får lønnsomhet i bedriften, jeg vet ikke hvor mange penger disse 3 land har lagt inn i dette selskap, men det er ikke små beløp vi snakker om her.

MVH Torben
Hva jeg mener om staten som eier har jeg kommentert mange ganger, stat og flyselskap går overhodet ikke sammen. Det er vi helt enige om.
At en bedrift må tjener penger trenger man ikke en 6`er i økonomi for å forstå. Men for en som deg som har studert bedriftsøkonomi vil jeg forvente at du vet endel om bedrifter som har levert røde tall over flere år før de har enten gått konkurs, eller bedre. Fått ting på stell og blit en stor hit.
Jeg tror at det siste nå er i ferd med å skje for SAS.
For info, SAS har aldri får tillskudd, men dette kjenner du vel egentlig til som økonom vil jeg forvente.

Jeg ser ikke dette som noe angrep på den bedrift jeg jobber for, men jeg forventer at de som uttaler seg gjør dette med et snev av interesse og en opfattelse av virkeligheten slik den faktisk er ikke hvordan de tor den er. En vesentlig forskjell.
På dette forumet er det mange som mener mye, uten å ha satt seg inn i hva de snakker om.
Det synes jeg også dine innlegg bærer litt preg av, å da betyr en 6`er i bedriftsøkonomi ganske så lite ;-)))
SAS-Steward is offline   Reply With Quote

Posting Rules