Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-10-2005, 09:57   #1
vadheim
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
Default SAS Interkontinental

Hmm, dette her virker foruroligende....

Hvilke ruter ryker nå da? Ser ut som ekspansjonen lar vente på seg...

Link:
http://www.boarding.no/art.asp?id=18241&told=yes
vadheim is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 10:13   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: SAS Interkontinental

det er vel ikke snakk om å kutte ruter, men heller kutte kostnadene på det rutenett som flys. Og- klarer man dét er det nok heller snakk om NYE ruter...
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 10:56   #3
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: SAS Interkontinental

Det er vel bare Boarding der ikke formår at oversætte fra dansk til norsk - en overraskelse? Næ egentlig ikke...
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 11:58   #4
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: SAS Interkontinental

Det er forhandlinger på gang.Dette er "riset bak speilet" som et ledd i en form for psykologisk krigföring som vanligvis drives av SAS i sådanne stunder.Hört den för!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 13:16   #5
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: SAS Interkontinental

Var det noe som gikk meg hus forbi her, eller var meningen at de skulle spare 450 mill. kun på lønnskutt/frys?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 15:50   #6
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: SAS Interkontinental

Quote:
Originally posted by PP
Det er vel bare Boarding der ikke formår at oversætte fra dansk til norsk - en overraskelse? Næ egentlig ikke...
Tja....finner ingenting om at ruter skal kuttes i den norske oversettelsen....så hvor har en det fra??
DY is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 15:52   #7
vadheim
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
Default Re: SAS Interkontinental

Det var et spørsmål ingen konklusjon......
vadheim is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 22:38   #8
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
Default Re: SAS Interkontinental

Bare de ikke kutter servicenivået på lik linje med det som har skjedd i Skandinavia og Europa...
EB is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2005, 11:40   #9
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: SAS Interkontinental

Quote:
Originally posted by EB
Bare de ikke kutter servicenivået på lik linje med det som har skjedd i Skandinavia og Europa...
Det tviler jeg kommer til å skje...og om dem gjør det så er det vel sin egen "død" de arrangerer.
DY is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2005, 13:15   #10
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: SAS Interkontinental

Quote:
Originally posted by EB
Bare de ikke kutter servicenivået på lik linje med det som har skjedd i Skandinavia og Europa...
Det hadde jo vært en katastrofe, i lik linje med den katastrofen det allerede er på Europareiser. Da vil riktignok kostnadene synke, men det vil høyst sannsynlig inntektene gjøre også...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2005, 20:44   #11
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Re: SAS Interkontinental

Det virker som SAS er inne i en ond sirkel. Det er forsåvidt greit å kutte kostnader, men ett sted går grensen på hva de kan kutte. Ekspansjon og stordriftfordeler er kanskje løsningen? You have to use money to make money.....
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2005, 06:42   #12
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
Default Re: SAS Interkontinental

Enig!!! La oss håpe at de oppnåre en sunn blanding av besparelser og større inntjening ved ekspansjon...
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2005, 10:20   #13
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: SAS Interkontinental

Quote:
Originally posted by EB
Enig!!! La oss håpe at de oppnåre en sunn blanding av besparelser og større inntjening ved ekspansjon...
Ja enig...men ekspansjon? Dem legger jo ned ruter og bestemmer seg for ikke å åpne nye heller....
DY is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2005, 14:03   #14
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
Default Re: SAS Interkontinental

Nå er det vel en stund siden de la ned intercont ruter...
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2005, 14:06   #15
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: SAS Interkontinental

Quote:
Originally posted by EB
Nå er det vel en stund siden de la ned intercont ruter...
Ja dem må jo fly til noen destiansjoner med de store flyene sine....
Men ikke mange nye ruter fra SAS Intercont heller da.
Og ekspansjon...som det var snakk om her "kvelte" dem jo i forrige uke....
DY is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2005, 14:07   #16
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
Default Re: SAS Interkontinental

Shanghai kom vel sist og nå kan vi vel bare drømme om nye. Men om det blir Rema1000 flyvninger ser jeg heller at all trafikk går via Frankfurt...
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2005, 14:07   #17
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
Default Re: SAS Interkontinental

Det er da ikke saa lenge siden OSL-EWR forsvant .. eller 901/902 ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2005, 14:10   #18
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: SAS Interkontinental

Quote:
Originally posted by LN-MOW
Det er da ikke saa lenge siden OSL-EWR forsvant .. eller 901/902 ...

Nei ikke så lenge siden den forsvant - den siste gangen altså...nest siste gang er litt lenger siden...men heller ikke lenge siden.
DY is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2005, 08:32   #19
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: SAS Interkontinental

Quote:
Originally posted by HMWK
Det virker som SAS er inne i en ond sirkel. Det er forsåvidt greit å kutte kostnader, men ett sted går grensen på hva de kan kutte. Ekspansjon og stordriftfordeler er kanskje løsningen? You have to use money to make money.....
De er nok nær grensen i enkelte tilfeller, i alle fall når det gjelder utnyttelse av Cabin Crew. Snakket med en Steward på flyet i natt, som kan bekrefte at de IKKE kan sies å ha noen luksustilværelse på sin slinge CPH-BKK-SIN og tilbake.
Nå starter de med en nattflyging CPH-BKK med innsjekk ca 21 i CPH. De lander lokal tid ca 15 og er på hotellet kl 17. Så er det om å få seg litt hvile da de neste dag kl 13 starter dagen for å fly BKK-SIN-BKK, hvor de er tilbake på hotellet ca 0100, for så neste dag være frisk og rask for å fly nok en nattflyging tilbake til CPH med pick up på hotellet kl 21 ..
Jeg må istemme at dette er meget tøff runde som ikke kan være sunt for helsa i det lange løp.
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2005, 10:24   #20
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: SAS Interkontinental

Quote:
Originally posted by Farmer
Quote:
Originally posted by HMWK
Det virker som SAS er inne i en ond sirkel. Det er forsåvidt greit å kutte kostnader, men ett sted går grensen på hva de kan kutte. Ekspansjon og stordriftfordeler er kanskje løsningen? You have to use money to make money.....
De er nok nær grensen i enkelte tilfeller, i alle fall når det gjelder utnyttelse av Cabin Crew. Snakket med en Steward på flyet i natt, som kan bekrefte at de IKKE kan sies å ha noen luksustilværelse på sin slinge CPH-BKK-SIN og tilbake.
Nå starter de med en nattflyging CPH-BKK med innsjekk ca 21 i CPH. De lander lokal tid ca 15 og er på hotellet kl 17. Så er det om å få seg litt hvile da de neste dag kl 13 starter dagen for å fly BKK-SIN-BKK, hvor de er tilbake på hotellet ca 0100, for så neste dag være frisk og rask for å fly nok en nattflyging tilbake til CPH med pick up på hotellet kl 21 ..
Jeg må istemme at dette er meget tøff runde som ikke kan være sunt for helsa i det lange løp.
Men første arbeidsdagen starter altså kl 2100...
Og med slike slinger har dem vel krav og frohandlet seg fram til hvor lenge arbeidspause i forkant og etterkant?

Og selvsagt synes de ansatte at det er knalltøft, for tidligere hadde dem jo enda bedre slinger......eller?
DY is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Variasjon i catering på SAS interkontinental kristian Småprat 7 17-04-2017 18:21
SAS satser på interkontinental charter til Evenes catocontrol Flyforum 87 13-03-2013 09:55
SAS interkontinental Fysikeren Flyforum 21 22-04-2011 12:47
Definition på interkontinental rute Fysikeren Flyforum 10 05-03-2011 19:18
SAS: Interkontinental giver nu overskud! PP Flyforum 22 15-11-2004 21:14


All times are GMT +2. The time now is 08:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.