![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Selv for deg burde det holde at jeg har fløyet Ryanair og de har et produkt (valg av flyplasser, gebyrer, ikke seating, nesten ingen bagasje) som ikke passer meg - enkelt og greit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Selv for deg". Interessant måte å uttrykke seg på.
Men ja, det er en grei begrunnelse det.. Burde vel ikke være så vanskelig heller. Last edited by OEH; 26-11-2009 at 07:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jag har inget problem med att folk inte vill åka med Ryanair...
Men om man anger något annat skäl än "Jag tycker inte om det" (OK skäl i sig) så bör de skäl som anges stämma. Och debatt är det väl inget fel på... Sedan om jag minns rätt så var det rätt många år sedan EB flög med Ryanair. Ha-Ha-Hahn.... I en gammal smutsig 737-200. Vissa saker har ändrats (fler avgifter, nyare plan ,,,) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg vil tro at det er nokså klart at jeg altså ikke snakket om FRs handlinger - jeg snakket om hva kundene velger. Dvs. så lenge folk ikke bryter loven, er en fare for seg selv og/eller andre, eller er generelt en utålelig plage legger ikke jeg meg borti deres valg. Om Someone velger å ikke fly med FR så er det hans valg, og jeg skal ikke legge meg borti det, men jeg forbeholder meg retten til å komme med kritiske bemerkninger til innlegg som indikerer at andre er "tullinger" og uvitende hvis de flyr med FR og/eller andre selskaper folk ikke liker. Fornuftige tips til bedre løsninger hva angår reiseruter, selskaper, priser osv. synes jeg er helt på sin plass, men det er i bunn & grunn den enkeltes egne preferanser som styrer hva man velger til slutt. Om FR bryter loven vil jeg anta at norske myndigheter påtaler dette, og at slik atferd opphører. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hm, denne tråden nærmer seg muligens "all time low" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
FlyKirurg
|
![]() Quote:
Føler at nesten hver gang det dukker opp en Ryanair-tråd, så sporer den av til en eneste stor krangel fordi det er noen som må lufte ut sin frustrasjon over X ukjent antall gebyrer eller lignende. Hva med å la oss som flyr Ryanair være i fred? Folk kan få fly akkurat hva de vil for min del. Om de vil betale full flex, eller economy, fly Singapore Airlines eller Air Asia X. Jeg fatter virkelig ikke all denne frustrasjonen om gebyrer og lave priser, men jeg respekterer naturligvis de som velger selskapet vekk. Jeg flyr Ryanair fordi det er et flott konsept for reisende. De har skapt en stor vekst i luftfartsbransjen i europa. Derimot er selve bransjen blitt ganske truffet av LCC-bølgen, og dette gjør at endel krav innenfor bransjen er blitt anderledes. Jeg kan ikke betale 4000 kroner èn vei fordi at pilotene skal få råd til 2 biler og hytte ved sjøen. Det er sånn det er, og det er sånn det kanskje vil fortsette å bli? Jeg håper iallefall ikke at "Ryanair-effekten" får for mye plass i markedet. De vet å utnytte det som kan utnyttes. (737-ratinger og kurs som må betales selv osv) Men denne diskusjonen tar aldri slutt uansett. Så why do I even bother? ![]()
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tusen takk, Northrider,, Lenge siden jeg også bothered å være med her..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Takk det samme, Northrider.
![]() |
#69 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Amen, Northrider!
La folk fly med de selskap man ønsker. Det er naturligvis relevant å diskutere villedende markedføring, gebyrer, arbeidsforhold etc når det gjelder flyselskaper, men når det gjelder hva man vil betale for av service er smaken som baken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette, ifølge en del her på forumet, elendige servicenivået hos Ryanair ser tydeligvis ikke ut til å plage særlig mange, ifølge NRK Østfold:
Rekordsalg fra Moss Lufthavn Rygge http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6886766 |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel ikke til å stikke under en stol at en del forumister stadig tilkjennegir sin holdning til andre som reiser med Ryanair. Det kommer jo nesten alltid det åpnes en tråd om FR kommentarer som er å tolke som at de som reiser med FR ikke vet hva de driver med - det er jo en masse avgifter osv. som mange her inne tydeligvis mener at de reisende ikke forstår er der, samt at FR jo flyr til flyplasser langt utenfor allfarvei, noe som også tyder på at kundene ikke skjønner hva de driver på med. Det er vel nettopp slike ting Northrider sannsynligvis tenker på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Er vel småtteri det, iforhold til prissamarbeid og spionasje som andre selskaper her på berget har vært i trøbbel for ![]()
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tror sikkert at det har gått så langt at forumister unngår å skrive tripreports om FR ??
Forresten flott at AirbusTero gjorde det... ![]() Jeg vil gjøre det , garantert , neste gang.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det er noen, jeg har ihvertfall skrevet en og vet at det ska være flere. Generelt så er korte rutineturer med mye brukte flyselskaper underrepresentert i trip reports. Det er vel også like greit, for ellers ville det blitt mye Trondheim-Oslo der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Blir vel litt som med Se og Hør. Ingen innrømmer at de leser det (unntatt på venterommet til frisør eller lege) men det er landets mest solgte blad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uten å reklamere for andre forumer vil jeg linke til en tripreport fra en god venn:
http://www.atcbox.net/mybbforum/showthread.php?tid=3319 |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Grei og saklig rapport det der! Men overraskende mye folk som skulle fra Østfold til Bremen, da. Er nok like stor fare på å treffe på en østfolding som en tysker på en pub...
Ellers litt rart hvordan mange av trip-reportene som omhandler Ryanair nærmest har med en grunngivelse for hvorfor man velger Ryanair framfor andre. Har aldri sett at noen DY-rapporter har med en forklaring på hvorfor man valgte DY og ikke Ryanair.. Men som DCHalvorsen så fortreffelig beskrev det, på dette forum er Ryanair nærmest å regne for et "forbrytersyndikat". :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer King
|
![]()
Jeg har fløyet Ryanair flere ganger, uten noe å klage på.
Liker du ikke salgsmeldingene, sitt med musikk på øret! Når billetten er billig, crewet er hyggelig og du kommer fram i tide, er det ingen ting å klage over! Ryanair har blitt utsatt for mye dårlig presse, fordi mange innen flyindustrien er misunnelige på dem!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rygge IATA/ICAO-kode (Splittet fra Ryanair sommerruter 2013) | LN-MOW | Småprat | 46 | 03-12-2012 09:26 |
US Airways på transatlantisk? (splittet fra US promo tråden) | Ståle | Reiseforum | 5 | 02-09-2011 13:01 |
DY og 737 (Splittet fra DY IC 2011-tråden) | Rob Mulder | Flyforum | 31 | 04-11-2010 22:16 |
Ryanair og Rygge (Splittet fra genser-tråden) | RYKogREIS | Flyforum | 1 | 26-01-2010 19:22 |
Luftfartsavtale NO-SIN undertegnet (Splittet fra TG-tråden) | Utflyttet | Flyforum | 19 | 11-06-2009 08:01 |