Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-11-2009, 07:50   #1
basejumper
ScanFlyer Blue

Default Servicenivå - Ryanair mot røkla (splittet fra Rygge-tråden)

Jeg har bare tatt Ryanair en gang, og for meg et dette dyretransport.
Er litt overrasket over at så mange kan synke så lavt som å fly med dette konseptet.
At de ikke har lomme for blader i stolryggen forteller vel en del. "Glattcelle"
Men det er jo markedet som bestemmer.

Ellers må jeg berømme de for å ha velge fine og gode fly, så dette mot veier vel en del vil jeg tro for mange.

Last edited by basejumper; 25-11-2009 at 07:57.
basejumper is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 08:19   #2
Bengt
ScanFlyer Silver

Bengt's Avatar

Default Re: Ryanair ekspanderer fra Rygge

Quote:
Originally Posted by basejumper View Post
Er litt overrasket over at så mange kan synke så lavt som å fly med dette konseptet.

Ellers må jeg berømme de for å ha velge fine og gode fly, så dette mot veier vel en del vil jeg tro for mange.
Det kan inte stämma med djurtransport:
Quote:
What is Ryanair's policy on the carriage of animals/pets?

Ryanair does not accept pet animals or on any route. However, guide/assistance dogs are carried on certain flights. Click here for details
Från Ryanair FAQ Från Ryanair FAQ
Old 25-11-2009, 08:26   #3
basejumper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Bengt View Post
Det kan inte stämma med djurtransport:
Från Ryanair FAQ Från Ryanair FAQ
Nei da, vi har vel alle forskjellig følelse for det vi fly med.

Uansett tror jeg nok at Ryanair kommer til å slite etterhvert, da trenden i markedet er økt komfort, dette beveger jo disse seg vekk fra. Så det blir på en måte 2 ytterpunkter i markedet. Det positive er jo at siden Ryanair er såpass forskjellige fra andre , vil de aldri bli en direkte trussel.
Old 25-11-2009, 08:42   #4
Bengt
ScanFlyer Silver

Bengt's Avatar

Quote:

Uansett tror jeg nok at Ryanair kommer til å slite etterhvert, da trenden i markedet er økt komfort, dette beveger jo disse seg vekk fra. Så det blir på en måte 2 ytterpunkter i markedet. Det positive er jo at siden Ryanair er såpass forskjellige fra andre , vil de aldri bli en direkte trussel.
Nej då jag skulle bara bara lite ironisk...
Lite mer allvarligt så håller jag faktiskt inte med. Skillnaden med att flyga SAS eller Spanair i ekonomiklass och med Ryanair uppfattar jag inte som stor.
Det är 5 kg i bagage och ingen bestämd sittplats. Båda har BOB till höga priser. Fasta ryggstöd ser jag personligen bara som en fördel då jag slipper framförvarandes ryggstöd i ansiktet. Benutrymmet är helt OK i Ryanairs 737-800, Åker man med Spanairs 320 och hamnar långt bak får man MYCKET sämre benutrymme. Längre fram är det bättre...
Att flyga med rörelsehinder och assistans fungerar till och med bättre med Ryanair med avseende på seating och liknande. I ett sällskap med en passagerare som behöver assistans så kan ingen i sällskapet checka in online och får därmed de säten som blir över efter incheckning. Två gånger har det lett till att vi har blivit placerade "överallt" i planet trots att min dotter inte klarar sig själv...
Old 25-11-2009, 11:20   #5
basejumper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Bengt View Post
Nej då jag skulle bara bara lite ironisk...
Lite mer allvarligt så håller jag faktiskt inte med. Skillnaden med att flyga SAS eller Spanair i ekonomiklass och med Ryanair uppfattar jag inte som stor.
Det är 5 kg i bagage och ingen bestämd sittplats. Båda har BOB till höga priser. Fasta ryggstöd ser jag personligen bara som en fördel då jag slipper framförvarandes ryggstöd i ansiktet. Benutrymmet är helt OK i Ryanairs 737-800, Åker man med Spanairs 320 och hamnar långt bak får man MYCKET sämre benutrymme. Längre fram är det bättre...
Att flyga med rörelsehinder och assistans fungerar till och med bättre med Ryanair med avseende på seating och liknande. I ett sällskap med en passagerare som behöver assistans så kan ingen i sällskapet checka in online och får därmed de säten som blir över efter incheckning. Två gånger har det lett till att vi har blivit placerade "överallt" i planet trots att min dotter inte klarar sig själv...
Helt riktig, og derfor har jeg også skrevet tidlige at SAS sin eneste utvei er å ble et lavprisselskap. Og det er jo den veien de beveger seg. Og ingen tvil om at de nye flyene til Ryanair kan være ber komfortable en Spanair, men de kan ikke brukes for meg.
Old 25-11-2009, 12:32   #6
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:

Du har erfaring med dyretransport? Hvorfor er det å "synke lavt"? Fordi de ikke har "lomme for blader"?

For de aller fleste som flyr er det et transportmiddel. Mange sitter lengre om bord i en buss enn om bord hos Ryanair, og bussen har verken lommer, man sitter trangerer og man har ingen matservering.

For øvrig sitter jeg bedre i Ryanair sine seter enn i de trangeste og nyeste SAS-setene. Den største forskjellen mellom selskapene er kanskje SAS har en slik lomme?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 12:41   #7
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Uansett tror jeg nok at Ryanair kommer til å slite etterhvert, da trenden i markedet er økt komfort, dette beveger jo disse seg vekk fra.
Hvor har du dette fra? Det stor jo nylig at Lufthansa vil sette inn flere seter i flyene sine og redusere serveringen. Også DY har såvidt jeg vet maks antall seter i sine 737-800, akkurat som Ryanair. Trenden er jo snarere at andre selskapene følger etter Ryanair, ikke omvendt.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 13:06   #8
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Quote:

Har du levd i en glassboble de siste årene?
Trenden er ikke økt komfort. Trenden er tvert imot redusert komfort. Både LH og BA har redusert serveringen, f.eks. LH kommer til å bli trangere da de har bestemt seg for å presse inn flere seter. KLM har også stappet flere seter i flyene sine, f.eks har de 9 i bredden på 777-maskinene sine. SAS er på nivå med nettopp Ryanair når det gjelder ombord-service. Det er heller ikke direkte romslig ombord hos dem.
Så du tror ikke FR er eller vil bli en direkte trusel? FR har vært en trusel i mange år nå, og det er ingenting som tyder på at den truselen kommer til å bli særlig mye mindre famover.

Last edited by Brandal; 25-11-2009 at 13:08.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 13:09   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Brandal View Post
SAS er på nivå med nettopp Ryanair når det gjelder ombord-service.
Hos SAS slipper du fanfarer, skrapelodd, stadig reklame over høyttaler og betjeningen er generelt sett mer proffesjonelle enn hos Ryanair. Menyen er også langt bedre og man slipper å drikke fra poser
Old 25-11-2009, 13:11   #10
basejumper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by AirbusTero View Post
Hvor har du dette fra? Det stor jo nylig at Lufthansa vil sette inn flere seter i flyene sine og redusere serveringen. Også DY har såvidt jeg vet maks antall seter i sine 737-800, akkurat som Ryanair. Trenden er jo snarere at andre selskapene følger etter Ryanair, ikke omvendt.
Rayenair er jo et litt spesielt konsept, det neste blir vel at de spyler ut passasjerene ved ankomst, he he

Nei da, det er jo bare den erfaringen man sitter igjen med etter å ha reist med disse,
en kombinasjon av sterilitet, stappfullt med passasjerer, og hele pakke, samt en ugunstig flyplass som gjør dette konseptet ubrukelig for meg.

Men som sagt, det er markedet som bestemmer, og det er jo tydeligvis behov for disse rutene, selv om 70% er utlendinger. Og det må jo bransjen ta inn over seg, og SAS og andre må tidels følge etter. Men det er en motsatt side her, og det er økt komfort, rene business fly, osv.
Old 25-11-2009, 13:14   #11
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hos SAS slipper du fanfarer, skrapelodd, stadig reklame over høyttaler og betjeningen er generelt sett mer proffesjonelle enn hos Ryanair. Menyen er også langt bedre og man slipper å drikke fra poser
Ingenting av det du trekker fram har jeg personlig opplevd hos FR de to gangene jeg har flydd med dem. De hadde til og med setelommer den siste gangen jeg fløy med dem, og dette er mindre enn tre måneder siden.
At menyen er dårligere enn hos SAS er jeg uenig i.
På vei hjem fra ZRH med SAS i forrige uke var en knusktørr chiabatta det de hadde å tilby.
Hos FR har de i det minste varme alternativer.
På hvilken måte er betjeningen mer profesjonelle hos SAS forresten?
Old 25-11-2009, 13:20   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Brandal View Post
På hvilken måte er betjeningen mer profesjonelle hos SAS forresten?
De er flinkere, hyggeligere og mer service innstillt
Old 25-11-2009, 13:23   #13
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Quote:
Jeg vet ikke. Jeg har opplevd både hyggelige og mindre hyggelige kabinpersonale hos SAS som hos alle andre selskaper.
Jeg har ikke hatt noen grunn til å klage på personalet på mine to turer med FR iallefall. Det finnes helt sikkert begge deler hos de også.
Old 25-11-2009, 13:25   #14
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Quote:
Ehh Someone, du begir deg ikke ut på tynn is her nå?
Old 25-11-2009, 14:09   #15
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Martin L, Someone har jo beveget seg på tynn is lenge. Påstandene om servicen hos Ryanair er bare basert på hear-say - han selv ikke flydd med dem (sier han da )
Old 25-11-2009, 14:40   #16
ren flaks
ScanFlyer Blue

Ble en gang tilsnakket temmelig hardt av en minst 55år gammel gråhåret flyvertinne flyvertinne (jeg gjentar vertinne) i blå uniform. Jeg hadde våget å ha foten min litt ut i midtgangen etter matservering for å blunde i mørket på vei over atlanteren. Noe av det mest utrivelige jeg har opplevd på ett fly og dette skjedde for omtrent 20 år siden, kommer vel aldri til å glemme det.
Veldig hyggelig og profesjonelt, nei egentlig ikke!
ren flaks is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 14:45   #17
OEH
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by ren flaks View Post
Ble en gang tilsnakket temmelig hardt av en minst 55år gammel gråhåret flyvertinne flyvertinne (jeg gjentar vertinne) i blå uniform. Jeg hadde våget å ha foten min litt ut i midtgangen etter matservering for å blunde i mørket på vei over atlanteren. Noe av det mest utrivelige jeg har opplevd på ett fly og dette skjedde for omtrent 20 år siden, kommer vel aldri til å glemme det.
Huff det må ha vært fælt. Tenk å bli tilsnakket av en flyvertinne i blå uniform og som attpåtil er minst 55 år og gråhåret.
Skjønner godt at du ikke har glemt dette etter 20 år.
Må ha vært en traumatisk opplevelse. Har du vurdert psykolog?
OEH is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 14:49   #18
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Originally Posted by ren flaks View Post
hm for 20 år siden, så var vel pensjonsalderen for CA' 55 år , så nå overdriver du sikker igjen.
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 14:58   #19
ren flaks
ScanFlyer Blue

Ok, 50 da.....
Lite bruk for psykolog, det kan for meg virke som at din forståelse for hva jeg skrev er manglende!
Klare det litt opp for deg: Ikke alle som jobber i en SK kabin er hyggelige og profesjonelle.

Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen som en som støtt og stadig overdriver, men skjønner jo at ikke alle er enig med meg.
ren flaks is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 15:00   #20
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Martin L, Someone har jo beveget seg på tynn is lenge. Påstandene om servicen hos Ryanair er bare basert på hear-say - han selv ikke flydd med dem (sier han da )
Nå tar du feil, jeg har fløyet med dem. PIK-TRF t/r og derfor har erfaring med dem og kan derfor uttale meg om hvordan det er å fly med dem.....aldri igjen, sier nå jeg
Reply

Posting Rules