![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har bare tatt Ryanair en gang, og for meg et dette dyretransport.
Er litt overrasket over at så mange kan synke så lavt som å fly med dette konseptet. At de ikke har lomme for blader i stolryggen forteller vel en del. "Glattcelle" Men det er jo markedet som bestemmer. Ellers må jeg berømme de for å ha velge fine og gode fly, så dette mot veier vel en del vil jeg tro for mange. Last edited by basejumper; 25-11-2009 at 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Uansett tror jeg nok at Ryanair kommer til å slite etterhvert, da trenden i markedet er økt komfort, dette beveger jo disse seg vekk fra. Så det blir på en måte 2 ytterpunkter i markedet. Det positive er jo at siden Ryanair er såpass forskjellige fra andre , vil de aldri bli en direkte trussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Lite mer allvarligt så håller jag faktiskt inte med. Skillnaden med att flyga SAS eller Spanair i ekonomiklass och med Ryanair uppfattar jag inte som stor. Det är 5 kg i bagage och ingen bestämd sittplats. Båda har BOB till höga priser. Fasta ryggstöd ser jag personligen bara som en fördel då jag slipper framförvarandes ryggstöd i ansiktet. Benutrymmet är helt OK i Ryanairs 737-800, Åker man med Spanairs 320 och hamnar långt bak får man MYCKET sämre benutrymme. Längre fram är det bättre... Att flyga med rörelsehinder och assistans fungerar till och med bättre med Ryanair med avseende på seating och liknande. I ett sällskap med en passagerare som behöver assistans så kan ingen i sällskapet checka in online och får därmed de säten som blir över efter incheckning. Två gånger har det lett till att vi har blivit placerade "överallt" i planet trots att min dotter inte klarar sig själv... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
For de aller fleste som flyr er det et transportmiddel. Mange sitter lengre om bord i en buss enn om bord hos Ryanair, og bussen har verken lommer, man sitter trangerer og man har ingen matservering. For øvrig sitter jeg bedre i Ryanair sine seter enn i de trangeste og nyeste SAS-setene. Den største forskjellen mellom selskapene er kanskje SAS har en slik lomme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvor har du dette fra? Det stor jo nylig at Lufthansa vil sette inn flere seter i flyene sine og redusere serveringen. Også DY har såvidt jeg vet maks antall seter i sine 737-800, akkurat som Ryanair. Trenden er jo snarere at andre selskapene følger etter Ryanair, ikke omvendt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Trenden er ikke økt komfort. Trenden er tvert imot redusert komfort. Både LH og BA har redusert serveringen, f.eks. LH kommer til å bli trangere da de har bestemt seg for å presse inn flere seter. KLM har også stappet flere seter i flyene sine, f.eks har de 9 i bredden på 777-maskinene sine. SAS er på nivå med nettopp Ryanair når det gjelder ombord-service. Det er heller ikke direkte romslig ombord hos dem. Så du tror ikke FR er eller vil bli en direkte trusel? FR har vært en trusel i mange år nå, og det er ingenting som tyder på at den truselen kommer til å bli særlig mye mindre famover. Last edited by Brandal; 25-11-2009 at 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nei da, det er jo bare den erfaringen man sitter igjen med etter å ha reist med disse, en kombinasjon av sterilitet, stappfullt med passasjerer, og hele pakke, samt en ugunstig flyplass som gjør dette konseptet ubrukelig for meg. Men som sagt, det er markedet som bestemmer, og det er jo tydeligvis behov for disse rutene, selv om 70% er utlendinger. Og det må jo bransjen ta inn over seg, og SAS og andre må tidels følge etter. Men det er en motsatt side her, og det er økt komfort, rene business fly, osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
At menyen er dårligere enn hos SAS er jeg uenig i. På vei hjem fra ZRH med SAS i forrige uke var en knusktørr chiabatta det de hadde å tilby. Hos FR har de i det minste varme alternativer. På hvilken måte er betjeningen mer profesjonelle hos SAS forresten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
De er flinkere, hyggeligere og mer service innstillt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vet ikke. Jeg har opplevd både hyggelige og mindre hyggelige kabinpersonale hos SAS som hos alle andre selskaper.
Jeg har ikke hatt noen grunn til å klage på personalet på mine to turer med FR iallefall. Det finnes helt sikkert begge deler hos de også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ehh Someone, du begir deg ikke ut på tynn is her nå?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Martin L, Someone har jo beveget seg på tynn is lenge. Påstandene om servicen hos Ryanair er bare basert på hear-say - han selv ikke flydd med dem (sier han da
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ble en gang tilsnakket temmelig hardt av en minst 55år gammel gråhåret flyvertinne flyvertinne (jeg gjentar vertinne) i blå uniform. Jeg hadde våget å ha foten min litt ut i midtgangen etter matservering for å blunde i mørket på vei over atlanteren. Noe av det mest utrivelige jeg har opplevd på ett fly og dette skjedde for omtrent 20 år siden, kommer vel aldri til å glemme det.
Veldig hyggelig og profesjonelt, nei egentlig ikke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Skjønner godt at du ikke har glemt dette etter 20 år. Må ha vært en traumatisk opplevelse. Har du vurdert psykolog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok, 50 da.....
Lite bruk for psykolog, det kan for meg virke som at din forståelse for hva jeg skrev er manglende! Klare det litt opp for deg: Ikke alle som jobber i en SK kabin er hyggelige og profesjonelle. Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen som en som støtt og stadig overdriver, men skjønner jo at ikke alle er enig med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rygge IATA/ICAO-kode (Splittet fra Ryanair sommerruter 2013) | LN-MOW | Småprat | 46 | 03-12-2012 09:26 |
US Airways på transatlantisk? (splittet fra US promo tråden) | Ståle | Reiseforum | 5 | 02-09-2011 13:01 |
DY og 737 (Splittet fra DY IC 2011-tråden) | Rob Mulder | Flyforum | 31 | 04-11-2010 22:16 |
Ryanair og Rygge (Splittet fra genser-tråden) | RYKogREIS | Flyforum | 1 | 26-01-2010 19:22 |
Luftfartsavtale NO-SIN undertegnet (Splittet fra TG-tråden) | Utflyttet | Flyforum | 19 | 11-06-2009 08:01 |