Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-04-2020, 16:26   #1
Turtle
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 987
Default Re: IAG - Hvordan skal de reddes?

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Sikter egentlig mest mot flåtestørrelse, og pilotkorps som følge av dette.
Ifg planespotters har de 142 fly, og skal ned på 110-120, dvs en reduksjon på 19%.
BA skal redusere pilotantallet med 22% som følge av reduksjon i volum.
Utgangspunktet deres var veldig forskjellig, skakkjørt lavkost og veldrevet fullservice. Da hadde jeg forventet at BA hadde kuttet mindre, ikke mer, enn DY.

Og ja, det kommer garantert flere oppsigelser i DY, men alle man forventer å ha tilbake i jobb innen et år vil det være billigere å permittere (så sant permitteringsperioden blir øket til 52 uker)
Det kommer jo litt an på hvilke fly de planlegger å parkere. For LGW sin del er der jo en blanding av kort og langdistanse og de har jo forskjellige behov for flygere. For en A320 type kan en jo klare seg med 4-5 mannskap per fly mens for langdistanse blir det fort 7 (eller deromkring) mannskap per fly. Så kutt i langdistanse vil uten tvil ha en større effekt i form av eventuell overtallighet.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2020, 16:31   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,406
Default Re: IAG - Hvordan skal de reddes?

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Det kommer jo litt an på hvilke fly de planlegger å parkere. For LGW sin del er der jo en blanding av kort og langdistanse og de har jo forskjellige behov for flygere. For en A320 type kan en jo klare seg med 4-5 mannskap per fly mens for langdistanse blir det fort 7 (eller deromkring) mannskap per fly. Så kutt i langdistanse vil uten tvil ha en større effekt i form av eventuell overtallighet.
I tillegg har f.eks Norwegian enn ganske stor andel innenrikstrafikk (i Norge), mens BA har veldig mye kapasitet på longhaul. Og siden de fleste tror innenriks tar seg opp før longhaul, så påvirker jo også det ramp up hos de forskjellige selskapene
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Lufthansa - hvordan skal de reddes? Someone Flyforum 128 19-10-2023 06:29
Icelandair - Hvordan skal de reddes? Someone Flyforum 43 08-02-2023 20:53
Hvordan skal vi komme oss hjem? Polaris Reiseforum 43 11-08-2011 17:49
Modeller - Hvordan skal man begynne? Twin Otter Samlerhjørnet 9 28-02-2010 06:46
SAS kan reddes. C172 Flyforum 29 17-08-2009 01:53


All times are GMT +2. The time now is 06:29.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.