![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At DY og SK har et helt annet rutenett er ikke akkurat lenger spesielt riktig. Det er i alle fall ikke et stort problem ift kostnadssammenlikninger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Upgrade me....
|
![]()
Nei, jeg blandet faktisk tall her. Leste driftstallene.
Uansett. Poenget er at enhetskostnadene er meningsløse om du ikke tjener penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor får du den slags sludder fra? Bortset fra at kronekursen i øjeblikket gør en dansk løn bedre så er det jo ren idioti resten af dit pladder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Noen som har stått opp med feil bein i dag? For all del, ikke svar noen saklig når man er uenig..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Akkurat, ja. Har du sammenliknet schedule mellom norsk og dansk crew i SK noengang? Høres ikke slik ut.
Last edited by TOS; 01-03-2020 at 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]() Quote:
Forskjellen mellom de to selskapene er ikke poenget og der er vi nok ikke helt enige, men det er beside the point. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mulig en av dere kan komme med en sammenligning slik at vi som ikke er på dansk, norsk eller svensk slynge får litt info?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Et eksempel: En med base CPH i 100% stilling jobber færre flight duty timer enn en på 60% og 75% i Norge. Sånn er det. At man ikke liker å snakke om det i DK skjønner jeg godt. Dansk crew kan også kun fly en dag short haul produksjon før long haul, mens både NO og SE kan fly to dager i forkant. For ordens skyld: Jeg snakker om CC’er. For piloter kjenner jeg ikke detaljene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Norsk CC blir jo mishandlet av SAS. Vet dere at vi ikke en gang får vinterjakker? Og grunnen er at SAS DK ikke har behov for det, så da trenger ikke norsk CC det heller. Vi flyr merra den blinde av oss med 6 legs om dagen og 12-13t hvile. Vi har ingen Europa-stopp, for det finnes ikke et behov for å fly tidlig inn til Oslo. Til CPH derimot. Det er jo bare bullshit fra ende til annen med SAS.
![]() |
#114 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Når man hater jobben sin så mye kan man bli bekymret for om man er i stand til å utføre den skikkelig eller om det går på sikkerheten løs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Upgrade me....
|
![]()
Hadde en pilot pratet slik om sin arbeidsgiver så ville jeg hatt betenkligheter med å gå ombord. Jeg blir også skeptisk når de som skal ivareta min og andres sikkerhet i kabinen opptrer på denne måten.
Anbefaler deg å ta en prat med noen, samt også bedriftshelsetjeneste og tillitsvalgte. Vet noen hvem du er ser jeg ikke bort ifra at det du ytrer nå fører til at du blir satt på bakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror ikke SASCC er representativ for tilstanden og holdningene blant CC’ene, men en del av det som tas opp er nok dessverre ganske mye realisme i. I SK kommer Danmark først, så Sverige og deretter Norge. Dessverre. Dette selv om Norge tradisjonelt sett har bidratt med betydelige deler av overskuddet i SAS.
Norsk crew som kommer nedover for å fly long haul får spørsmål om hvorfor de kommer for å ta danske jobber. Igjen, dessverre. At man blir litt lei av dette skjønner jeg veldig godt. Hadde det vært min arbeidsgiver som hadde behandlet meg slik hadde jeg blitt mektig provosert. Hvis SK skal overleve kan ikke dette fortsette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Men vi på gulvet er så snille og sier bare takk og amen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nuvel. Tjener de ferske av dere knappe 300.000 i 100% stilling inkludert alt av tillegg? Tror ikke det😉
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting | Dag Viking | Småprat | 148 | 10-12-2013 13:18 |
Spekulasjoner rundt SAS sin nye strategi | Dash | Småprat | 49 | 22-10-2012 14:08 |
SAS eller Qatar til Bangkok i økonomi? | mckvakk | Reiseforum | 14 | 04-01-2012 10:26 |
SAS mister reisende på økonomi klasse. | MartinL | Flyforum | 7 | 11-08-2008 16:32 |
Nytt sørkoreansk regionalselskap | CK | Flyforum | 2 | 04-10-2006 16:37 |