![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]()
Det ligger vel også et ønske om lavere lønnskostnader her, ellers ville vel brukte A319 vært en godt alternativ. Lave kapitalkostnader, og drivstoffsforbruket har ikke så mye å si på de korte rutene det her er snakk om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]() Quote:
A319neo har jo alle de samme relative ulempene som 737-600 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]() Det er i utgangspunktet fornuftig, men løser problemet bare på kort sikt. Det er jo ingen langsiktig løsning, og ikke minst: man oppnår ingen besparelser på personalsiden. Dessuten, med SAS sitt mål om å få ned egne utslipp så går det å bygge om en større og brukt A319 flåte mot dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Er det noen som har lykkes med en sånn plan med ett selskap inne i selskapet? Tenker jo fort på Air France/Joon og Lufthansa/Eurowings som ikke har fungert særlig bra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]() Quote:
Eurowings/Joon etc er noe annet her, da dette er selskap under andre merkenavn og noen dårlige forsøk på å starte lavprisselskaper |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Ellers kan jo sikkert våre lysegrønne venner i WF stille opp med litt jungel-jet'et!
Spørs om de må fylle opp med noen flere, men de har vel fått det til ok med Finnair?!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]() Quote:
Men ikke som wetlease eller for mye «avtalt spill» Dessuten er E190-E2 som Widerøe har for liten for segmentet SAS her trenger å fylle |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2012
Location: Oslo
Posts: 265
|
![]()
Veldig interessant.
Selv om jeg ikke flyr lenger selv, står jeg fortsatt på mailinglisten til Risworth. Får aldri rotet meg til å melde meg av. Her om dagen kom invitasjon til å søke på jobb/kontrakt for en E190/195-operatør, base Estland (eller var det Litauen?) og Bulgaria. SAS var nevnt som "leveransested". |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]() Quote:
Ser de også lyser ut for piloter på CRJ900. Er nok kanskje disse som går for SAS? Er ikke Regional Jet en del av Nordica/Ex Estonian? "Regional Jet operates flight services for SAS Scandinavian Airlines, LOT Polish Airlines and various contractual partners. This is an exciting opportunity to join this growing airline." https://rishworthaviation.com/pilot-...-rated-ref2075 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]() Quote:
https://rishworthaviation.com/pilot-...jet-pilot-jobs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
Join Date: Mar 2008
Posts: 27
|
![]()
Måtte jo vært midt i blinken å evt kjøpt Widerøe tilbake og latt de ta alle flyvninger med fly opp til 150 seter. Da hadde man sluppet mange underleverandører og de kunne brukt Embraer i alle 3 versoner. Enkelt for kundene å forholde seg til også. Kunne jo tatt over Cityjet produksjonen også da minste embraern hadde passet der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Last edited by TOS; 07-12-2019 at 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]()
Litt usikker hva det i praksis betyr, men SAS hevder de har kommet til enighet med en av de danske fagforeningene om en regional produksjon kan se ut?
https://www.sasgroup.net/newsroom/pr...with-guidance/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Posts: 92
|
![]()
Har vel vært nevnt før, men kan det bli Air Baltic og A220? Ellers virker dette rart;
https://www.hangar.no/airbaltic-vurd...i-skandinavia/ "airBaltic vurder kjøp av 30 nye fly, og fire baser i Skandinavia" |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]() Quote:
Men angående AirBaltic, så er nok de generelt interessert i den skandinaviske markedet. Høy betalingsvillighet og deres lave kostnader frister nok litt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 510
|
![]() Quote:
__________________
[ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting | Dag Viking | Småprat | 148 | 10-12-2013 13:18 |
Spekulasjoner rundt SAS sin nye strategi | Dash | Småprat | 49 | 22-10-2012 14:08 |
SAS eller Qatar til Bangkok i økonomi? | mckvakk | Reiseforum | 14 | 04-01-2012 10:26 |
SAS mister reisende på økonomi klasse. | MartinL | Flyforum | 7 | 11-08-2008 16:32 |
Nytt sørkoreansk regionalselskap | CK | Flyforum | 2 | 04-10-2006 16:37 |