![]() |
|
![]() |
#621 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det gjelder vel de aller fleste flytyper å finne ymse saker som må rettes opp: uavhengig av produsent og produksjonsland |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jada, det dukker sikkert opp nye ting. Men dette med kablene feks, må man jo ha hatt klare retningslinjer for. Hvorfor ble det ikke oppdaget i første runde?
![]() |
#623 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette vil ingen ende ta. Er det mulig at dette flyet aldri får ta av igjen?
Quote:
https://e24.no/naeringsliv/i/50QX9K/...signet-737-max
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Discus; 10-01-2020 at 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
I lunsjpausene var det flere historier fra Boeing og spesielt utvikling av 737. En historie jeg husker var om engelske "job shoppers" (som vi etterhvert har fått mange av i Norge også), som hadde fusket med målene på instrumenter som skulle inn i 737 cockpit. For å få alt til å passe inn på tegningene, hadde de på fusket med målene og krympet instrumentene. Dette første til at når første 737 ble bygget så passet ikke instrumentene inn, og hele cockpit måtte designes på nytt. Dette førte til forsinkelse i 737 programmet. Fusking er ikke noe nytt... men her ble fusket oppdaget fysisk på et tidlig stadium. Elektronikk og programvare er det verre med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Grei oppsummering, dette ....
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Så er spørsmålet, kva retning er fram i tid, kor mykje vart med frå kva tid
![]()
![]() |
#627 |
Livsnyter
|
![]()
E24: "Boeing overbeviste Lion Air om at Max-trening var unødvendig":
https://e24.no/boers-og-finans/i/LAB...ar-unoedvendig |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Leehamnews tror vi må inn i 2022 Boeing å få levert alle MAXene som nå står lagret
https://leehamnews.com/2020/01/14/ma...wer-resources/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg innrømmer at jeg er ganske flat på fly-typing, men her har vi altså et fly som gikk fint gjennom testene for noen år siden. Nå er det usikkert om det kommer på vingene før sommeren 2020. Hva skjedde, og hva skjer?
Jeg kommer nok til å velge Airbus og eldre Boeings en stund, kjenner jeg.
![]() |
#630 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nesten 500 dødsfall skjedde.
Som igjen avslørte at Boeing har tatt lett på sikkerheten og kvaliteten på flyene i årevis. Godt hjulpet av et totalt tannløst FAA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Leehamnews forventer også en rolig start når MAX starter å produseres igjen, men trolig kun 10-15 fly i måneden, og de ikke når 42 i måneden før i 2021. Grunnen er at det ikke bare er å starte og stoppe produksjonen her, uten at det går kraftig utover supply chain. 57 i måneden som var planlagt i slutten av 2019, vil Boeing trolig ikke nå før mot slutten av 2020
https://leehamnews.com/2020/01/15/bo...ave-suppliers/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Selveste "Mr. Flyleasing", Steven Udvar-Hazy har bedt Boeing droppe hele MAX navnet, og kun kalle de 737-7/8/9/10 fremover
https://www.flightglobal.com/strateg...136238.article Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan man sige at med de mange B737-8MAX som er parkeret rund omkring, så har Boeing bygget en masse CARGO fly ???
JEg tænker på at de rejsende jo ikke tror på eller ikke tør flyve med MAX flyene. Boeing har et kæmpe problem med deres trovædighed og mange mener jo at Boeing skal skrotte hele MAX programmet,,,så derfor....kan man måske konvertere alle de mange MAX fly til cargo istedet ? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#635 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg vil anta at 95% av disse er ferdig innredet og komplett. Noen selskaper innreder selv, men det er mere utbredt på større maskiner - Lufthansa er vel et selskap som i hvertfall tidligere innredet selv. Frakt konvertering betyr vel forsterkning av gulv og innredning tar det vel kun timer å fjerne.
![]() |
#636 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Boeing prøver å låne 90 mrd kr for å få selskapett på fote.
Jeg visste ikke det sto så dårlig til med dem, skulle vel ha en del på bok. Greit nok det tar på, og det kommer nok til å svi ennå mer videre. https://e24.no/boers-og-finans/i/P9B...-90-milliarder |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, ikke bare lukter. Det er Boeing selv som kommer med beskjeden. Opplæringsprogram for piloter må bl.a. godkjennes.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Det ser i hvert fall ut som om Boeing har begynt å testfly MAX'en igjen. For et par dager siden var det en ute og fløy (ifølge FR24), og det ser ut som om det er en ute og flyr igjen i skrivende stund.Det står ikke på FR24 nå hva slags fly det er, men silhuetten er en 737.
I tillegg er det en T-38A som er ute og flyr i området, og det er mulig dette er et "chase plane". |
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Testflyvninger foregår fortsatt kontinuerlig. Nyflyene går igjennom 'B'-flightene for de settes til lagring. Det er også en -7 eller to som ser ut til å drive med typesertifisering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 218 | 08-02-2025 07:20 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |