![]() |
|
![]() |
#521 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2013
Posts: 150
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
TF-ICE gikk til Lleida via Shannon i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 951
|
![]()
EI-FYA går LPA-ILD i morgen, 17/10
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]()
Boeings MAX-krise blir verre og verre og kanskje kommer flytypen aldri på vingene igjen:
https://www.aftenbladet.no/okonomi/i...verre-og-verre Dette blir dyrt ja. Det er vel produsert ca 700 av disse nå, hvorav snaut 400 er levert kunde og 300 er lagret. Med en pris på 125 mill USD så får jeg dette til å bli omtrent 87 milliarder dollar og ikke 17 som det står i artikkelen... ? Vil det gå an å bygge om disse til ordinære 737-maskiner ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]() Quote:
Listepriser (som ingen betaler) sier lite om hva flyene koster. Det er forresten ingenting i artikkelen som setter spørsmålstegn om flyene kommer i luften igjen. Derimot om det er mulig så raskt Boeing håper MAX kommer i luften, men det kan potensielt ta lang tid Last edited by Someone; 22-10-2019 at 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Den største faren er nok at det blir forstyrrelser i deleleveringen. Da kan liten tue velte stort lass. Men så lenge produksjonen fortsetter er det jo ‘bare’ Boeing som får lide ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]() Quote:
Tenkte på produksjonssiden .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
I følge Boeing Q3 presentasjon regner de ikke med å være tilbake på en produksjonstakt på 737 på 57 maskiner per måned før slutten av 2020. I dag ligger de på 42, etter de reduserte når MAX ble grounded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Newcomer
Join Date: Jun 2009
Location: På en flyplass...
Posts: 41
|
![]()
Neppe, vingen og motorfestene med modifikasjonene utført for å få plass til Leap motoren er nok irreversible.
Litt rart at FAA ikke hadde "god nok kompetanse" til å kunne grundig sertifisere en modifisert 737 (Max), når en 787 eller 777 egentlig er myyye mer kompleks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: FL380
Posts: 160
|
![]()
Nå er det vel sånn at det har vist seg i ettertid at hverken ny 777 eller 787 er helt etter boken også. Boeing har nok kjørt litt hardt i svingene med slitte dekk på mange nye sertifiseringer kan det virke som. Kvalitetskontroll har dessverre også blitt overtatt av blårussen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 645
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
Dette er altså langt fra sort-hvitt hvor man har noen firmaer som alltid prioriterer profitt og andre firmaer som alltid prioriterer sikkerhet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 645
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]()
Kabinansatte er skeptiske til å fly med 737-MAX når de settes i drift igjen:
https://www.tv2.no/nyheter/10995489/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,259
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
SunExpress konverterer 10 opsjoner på 737-MAX 8 til ordre, og MAX programmet kan da for disse dager å være, innkasserer en liten ordre
https://www.aviation24.be/airlines/s...ax-aeroplanes/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 218 | 08-02-2025 07:20 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |