![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#142 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Man kan kalle det hva man vil, men når jeg reiser er det 95% i jobbsammenheng, og da må man kunne stole på at selskapet man reiser med klarer å løse slike ting FØR man sitter et sted i flere dager uten hjelp..
Så lenge Norwegian ikke har bedre systemer og avtaler med andre selskap, så utgår de totalt på langdistanse! Vet jeg har svært mange jobbreisende som er enige, her må NAS ta grep om de vil ha den kundegruppen og ikke bare fritidsreisende. Kim |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er nok en liten forbigående omdømmenedgang for DU, for om noen uker er dette glemt igjen og mange av de samme passasjerene er snart på nett og booker nye reiser med Norwegian.. om de har lavest pris også denne gangen...
Hadde selv en longhaull reise forrige uke til Bangkok, hvor vi skulle reise med Swiss. Swiss kansellerte flyet OSLZRH, og der var det hele eminent håndtert med SMS som fortalte dette, samt at vi var ombooket direkte til BKK med Thai samme ettermiddag. Landet 4 timer før opprinnelig plan i BKK. |
![]() |
![]() |
#146 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Men uten prosedyrer/fullmakt og instrukser kan ikke de flyplassansatte gjøre noe uansett. |
|
![]() |
![]() |
#148 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Jeg har brukt Norwegian mye mellom OSL og CPH siden jeg har familie i København og jeg har jevnt over vært veldig fornøyd. Alt har gått på skinner hver gang jeg har brukt dem og både bagasjen min og jeg har kommet oss fra A til Å til til oppsatt tid (for en billig penge) hver gang. Til tross for at jeg kun har positive erfaringer med Norwegian tør jeg ikke å benytte meg av longhaul hos dem av samme grunn som Sundet81. Så lenge de ikke har prosedyrer/samarbeidsavtaler på plass som sikrer at jeg ikke risikerer å bli sittende fast i dagevis om det oppstår problemer velger jeg andre flyselskap enn Norwegian på longhaul. |
|
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er jo lett å påpeke hva Norwegian bør gjøre for å skaffe bedre alternativer til de reisende når det går galt, sett fra de reisendes perspektiv, men det er vanskelig å argumentere for at Norwegian skal ta på seg disse kostnadene om det ikke er lønnsomt for dem. Spørsmålet er ikke om Norwegian kunne gjort mer, men om Norwegian taper på å ikke gjøre mer.
|
![]() |
![]() |
#150 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
OG du mener, hvis jeg læser dit indlæg rigtigt, at det ikke er Norwegians pligt at sørge for at deres passagerer kommer hurtigst muligt til deres destination, men at i tilfælde af 3(3 dage) forsinkelse, at gæsterne selv sørger for at komme frem, og at de i øvrigt selv skal betale ??? Norwegian er helt sikkert OK, men de fejler groft når de ikke vil sørge for at deres gæster kommer frem ASAP. Det er også Norwegians ØKONOMISKE ansvar at få deres gæster frem hurtigt... De kan ikke nytte at selskaber gang på gang siger de ombooker, men det er jo ikke til andre selskaber... OG hvis du virkelig mener at Norwegian ikke skal sørge for sine gæster, ja så er du altså langt ude. Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
#151 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Norwegian er selvsagt forpliktet til å følge opp de rettigheter de reisende har, men har ikke noen forpliktelse til å booke om til andre selskaper. Dette er en strategi som er basert på en vurdering Norwegian selv får ta, og som Landkrabbe peker på så er dette en økonomisk vurdering for Norwegian. Blir det for kostbart i form av tapt anseelse og trafikk så vil de nok endre på strategien. Jeg tror ikke det spiller en spesielt stor rolle, for det har ikke vært veldig mye tull i den senere tid. De reisende glemmer fort. Uten å trekke dette off topic så har vi vel etterhvert ganske mange eksempler på at selv nettverksselskaper ikke nødvendigvis booker om til andre selskaper (har vel egenhendig opplevd dette med et annet skandinavisk selskap opp til flere ganger - selv med status; hadde jeg ikke presset på en spesifikk løsning selv hadde jeg fått en nesten 20 timers forsinkelse på en enkelt reise fra England til Norge), selv om jeg nok føler meg mer trygg på å få dette gjort hos et nettverksselskap enn hos f.eks. Norwegian. |
|
![]() |
![]() |
#152 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Litt forenklet så ja, og det er noe alle selskaper praktiserer, selv om det selvsagt ikke er noe man sier høyt Utfordringen er og finne en balansegang, mellom hvor langt man skal strekke strikken uten at det går utover inntjeningen. Omdømme er i følge meg litt overvurdert, og selv om jeg tror kanskje de kunne økt salg/yield med og være litt mer behjelpelige, så er det alltid en balansegang. Det er lite vits og yte "for god" kundeservice også, hvis selskapet ikke får noe igjen for det |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Ser ut som om noen burde tatt seg en bolle og talt til ti, men istedenfor bruker de tid og krefter på å krenke stakkarne som jobber i første linje hos Norwegian:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...er/a/24085724/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#154 | ||
Newcomer
|
![]() Quote:
Jeg må samtidig si jeg reagerer litt på en ting i hennes innlegg (ikke relatert til personen i leserbrevet altså, han er ikke mye å spare på): Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flyet står fortsatt på Oakland.
Norwegian har ikke greid å skaffe hotellrom til alle passasjerene som har ventet på et fly fra Oakland i USA til Oslo siden lørdag https://www.aftenposten.no/okonomi/i...a-siden-lordag
#156 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg gjorde et kjapt søk på 3 hotellrom på Hotels.com nå, og det var masse hoteller like ved flyplassen å velge i. Skeptisk til at de ikke finner noe. Mistenker at det er viljen det skorter på.
|
![]() |
![]() |
#157 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Kortere flytid og sikkert midt i smørøyet når det gjelder tilgang på reservedeler og ressurser for reparasjon. Så i media i går at Sandaker Nilsen uttalte at Boeing hadde sendt feil del og forårsaket ekstra forsinkelse... |
|
![]() |
![]() |
#158 |
Upgrade me....
|
![]()
Det er jeg overbevist om, her skal det spares alle plasser. Og de som lykkes får ett klapp på skulderen av Bjørn selv
![]() Uansett, latterlig av DY. Dette er en av grunnene til at jeg ikke flyr DY. Du har absolutt ingen garanti for at du faktisk kommer fram, og at du til en viss grad blir fulgt opp. Jeg er ofte misfornøyd og grinete med WF og SK, men de skal ha det at de alltid klarer å få på plass en løsning. Heldigvis for Kjos er uansett det viktigste for folk flest at billettene tilsynelatende er kjempebillig. |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det må da snart være ett marked for å kjøpe ekstra reiseforsikring ved booking av billetter hos DY: Unngå å bli Kjosfast, bestill ekstra Kjosskyss forsikring
![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#160 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) | LN-HFH | Småprat | 57 | 08-08-2018 11:56 |
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. | gregas85 | Reiseforum | 54 | 23-11-2015 13:06 |
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY | SQ321 | Småprat | 29 | 01-08-2014 10:27 |