![]() |
|
![]() |
#101 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg er også skeptisk fra STN. Men det virker som det er primært de foretningsreisende de ønsker å fri til. Men som noen andre skrev virker det som BA vant kampen om GOT-LHR. Så er det kanskje litt "kjipt" for de foretningsreisende i SAS som gjerne kunne tenke seg å benytte seg av loungefasilitetene på LHR Terminal 2.
Hvordan blir det med lounge-tilgang på STN for reisende med status eller C-billetter? Og hvor lang tid bruker HEX i forhold til toget fra STN? Quote:
(Jeg vet ikke helt om det kan være aktuelt å starte en egen tråd om SAS sine nyvarslede operasjoner til STN, men jeg velger å poste her i denne omgang siden jeg siterer pressemeldingen noen poster ovenfor her.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Pressemeldingen over er fra 1997, så tror ikke den er relevant når lenger
![]() Når det gjeldet togene så bruker HEX 15min og Stansted Express 45min (ble litt rart med lignende forkortelse her), men da til helt ulike stasjoner slik at det ikke er helt sammenlignbart. Finnes vel en lounge på Stansted og, men i forhold til Heathrow er det vel ikke samme stas. På en annen side, når de først starter opp igjen på STN, vil mulighetene for en rute til Trondheim være tilstede? Hadde selv gjerne flydd den ruten fremfor Norwegian til LGW. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Når jeg så større fly, tenkte jeg umiddelbart at det kunne bli reduksjon på OSL-LHR, men det blir det da ikke? GOT-STN kommer ikke til å vare lenge og da skal SAS ikke fly til London fra Sveriges nest største by på størrelse omtrent med Oslo? Høres mildt sagt merkelig ut...
![]() |
#104 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Velger heller DY LGW fremfor SK til STN. Dette er jeg helt sikker på at blir en flopp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Klar over det, men Gøteborg er en veldig my større by enn Bergen, og nedleggelsen av GOT-LHR innebærer at SAS flyr til LHR fra bare en by i Sverige.
Men samtidig mener jeg beslutningen høres riktig ut, London er en destinasjon SAS aldri vil kunne konkurrere om de beste prisene med det volumet som nå tilbys fra andre selskaper. Å satse på CPH, ARN og OSL og la det bli med det er slett ingen dårlig ide. At SAS flyr til STN og kun fra GOT tror jeg derimot er en dårlig ide. Men vi får se. ![]()
![]() |
#107 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Få er sikkert riktig, men mitt svært spinkle tallgrunnlag har en majoritet på 600 og ingen 800. på ruta. Så de finnes helt klart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Spørsmålet er hvordan ruten fra SVG vil gå med returen i markedet der. De slotene kan flyttes ved behov.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Ytterligere to slots selges:
http://news.cision.com/se/sas/r/sas-...sitiv,c2223704 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Rart opplegg, er det langvarig forventet fallende yield som gjør dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Dette har trolig noe med den "nylige" kartellboten å gjøre.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Interessant at SAS fortsat kan benytte dem i 3 år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi ved ikke så meget om den nye london-base endnu, men vil de fleste herinde ikke mene, at det er en god handel, som SAS har lavet?
Er London overhovedet vigtig for SAS i dag? Konkurrencen på London er hård (især fra København) og jeg tvivler på, at SAS føder mange passagerer ind til sit eget netværk fra London. Omvendt er det jo ikke til SAS' fordel at levere passagerer til Heathrow, selvom der selvfølgelig er noget samarbejde med andre Star-partnere. Selvfølgelig skal SAS tilbyde adgange til byer som London, Paris, Amsterdam og Frankfurt, men hvis de benytter disse lufthavne som transfer-pladser, er det jo rejsende, som SAS sender direkte i hovedet på konkurrenterne. Jeg kender ikke noget til fordelingen af passagerer på london-ruterne. Det ville være behageligt, hvis vi kendte lidt mere til ruternes økonomi og betydning (for resten af netværket). Last edited by EvakCPH; 28-03-2017 at 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS kapitulerer fullstendig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nja. Jeg tror nok det er noen riktige ord tidligere i tråden (rett over her bl.a.)
Hardt marked til London, og Heathrow er vel på mange måter også den dyreste av byens flyplasser man kan fly til? Tror nok vi på sikt ser gjenåpning av flyvninger til LCY og kanskje muligens også litt mer til LGW enn bare fra Bergen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bortsett fra GOT - STN, flyr vel SAS kun til LHR (hvis den ruta eksisterer lenger da!?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS reduserer på Stavanger-London Heathrow | Twin Otter | Flyforum | 53 | 01-11-2024 18:10 |
SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow | FlightDeck | Flyforum | 94 | 20-07-2015 11:42 |
Heathrow (ex. BAA) selger flere flyplasser. | Turtle | Flyforum | 0 | 01-08-2014 18:08 |
Bergen-København-London Heathrow-London Gatwick-Bergen | FlightDeck | TripReports | 15 | 18-04-2009 12:51 |
reg SAS london heathrow | svgspotter | Register- og ATC-Forum | 2 | 01-03-2009 19:45 |