Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-12-2012, 21:06   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

SAS SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

SAS flytter fra Terminal 3 til Terminal 2 på Heathrow sammen med alle de andre Star Alliance-selskapene.

Quote:
Heathrow Airport’s new Terminal 2 is to become the home of Star Alliance, Aer Lingus and Virgin Atlantic’s domestic routes when it opens in 2014.
http://mediacentre.heathrowairport.c...pancy-3ea.aspx
Old 13-12-2012, 21:22   #2
Bergern
ScanFlyer Dusty

Default Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Noen som har erfaringer fra den terminalen? Kan ikke huske å ha brukt den før.

Kikket litt på hjemmesidene

http://www.heathrowairport.com/heath...e/airport-maps

men klarte ikke finne moen oversikt eller kart.
Old 13-12-2012, 21:25   #3
Bacardi
Lurker

Bacardi's Avatar

Terminal 2 er under bygging, så ikke så rart
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 21:25   #4
vstenhjem
ScanFlyer Blue

Den er under bygging og ferdig i 2014. Stengte for noen år siden.
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 21:28   #5
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Det er vel en del år siden den ble stengt, men jeg har brukt den. Den nye blir uansett noe helt annet, og det er jo først om 1-2 år den er klar. SAS har annonsert før at de skal samlokaliseres med de andre Star-selskapene, så det er forsåvidt ikke noe nytt.
Old 13-12-2012, 21:37   #6
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by Bacardi View Post
Terminal 2 er under bygging, så ikke så rart
Er det mulig! Jeg skummet til og med artikkelen, men hoppet tydeligvis over ingressen...

Da blir det trygge, gode Terminal 3 i januar
Old 13-12-2012, 22:13   #7
jefi99
ScanFlyer Gold

Jeg er ikke nogen særlig stor fan af Terminal 3, men jeg kan faktisk rigtigt godt lide SK loungen. Og SQ loungen er også ganske god hvis man vil have varm mad eller champagne. Jeg frygter at vi ved overgangen til T2 får en pop-moderne Star Alliance lounge som alle *-selskaber skal/vil benytte sig af.
Old 14-12-2012, 06:02   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
Jeg er ikke nogen særlig stor fan af Terminal 3, men jeg kan faktisk rigtigt godt lide SK loungen. Og SQ loungen er også ganske god hvis man vil have varm mad eller champagne. Jeg frygter at vi ved overgangen til T2 får en pop-moderne Star Alliance lounge som alle *-selskaber skal/vil benytte sig af.
BMI og Star lounger i T1 er like bra som det SAS og SQ er
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2012, 11:17   #9
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
SQ biz lounge i T3 kan man få champers om man spør, det trekker jo litt opp. Varm mat serveres rundt SQ avganger, og det er mulig å plukke med seg en vannflaske hvis man f.eks skal videre i SAS eco. Håper SQ bygger en ny SKL i T2, London er jo en av deres virkelige premium destinasjoner.
view is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2012, 13:24   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Det blir helt sikkert flere lounger i Terminal 2. Noen selskaper har såpass mange avganger (eller såpass store fly) at det er behov og ønskelig med en egen lounge, for eksempel Singapore Airlines, Air Canada og SAS. For andre selskaper vil det være mer hensiktsmessig å bruke en felles Star Alliance-lounge.
Old 14-12-2012, 13:32   #11
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det blir helt sikkert flere lounger i Terminal 2. Noen selskaper har såpass mange avganger (eller såpass store fly) at det er behov og ønskelig med en egen lounge, for eksempel Singapore Airlines, Air Canada og SAS. For andre selskaper vil det være mer hensiktsmessig å bruke en felles Star Alliance-lounge.
Jeg blir veldig overrasket om SAS lager sin egen lounge i T2. I ly av den sparekampanjen som pågår nå, så kan jeg aldri tenke meg at det blir brukt penger på dette. De kjøper seg sikkert inn i en kombinert løsning, enten med en annen partner, som i dag, eller i en felles *A lounge.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2012, 13:59   #12
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Jeg er ikke enig.

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
SAS' London Lounge benyttes også af Air Canada og Thai, og er vistnok teknisk en SK/AC "joint lounge".

Jeg håber at i det mindste den vil være mindst én lounge, der ikke er en kompromis-lounge som T1's Star. Forhåbentlig SK eller SQ.
Old 14-12-2012, 15:17   #13
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Jeg blir veldig overrasket om SAS lager sin egen lounge i T2. I ly av den sparekampanjen som pågår nå, så kan jeg aldri tenke meg at det blir brukt penger på dette. De kjøper seg sikkert inn i en kombinert løsning, enten med en annen partner, som i dag, eller i en felles *A lounge.
Vi får se, men det er jo ikke sånn at SAS nødvendigvis taper penger på å ha lounger. Det kan være billigere å ha en egen lounge enn å betale per passasjer i en kontrakslounge, særlig når man har mange avganger (slik SAS har i London). I dag deler SAS lounge med Air Canada ("The London Lounge"), og de tjener jo på at en rekke andre selskaper også bruker den. Samme opplegg har SAS og Lufthansa i New York.
Old 14-12-2012, 15:21   #14
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Hvor langt unna busstasjonen og HEathrow Express blir T2? Og hvordan blir transporten dit?
Everest is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2012, 16:13   #15
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Hvor langt unna busstasjonen og HEathrow Express blir T2? Og hvordan blir transporten dit?
Det blir omtrent som det var før, T2 ligger like nært central bus station som 3 og 1, og jeg regner med at Heathrow Express ikke får noen endringer heller. T2 blir i første omgang en hovedterminal T2A (som etterhvert kommer til å sluke deler av T1, som blir borte) og en satellitt T2B, senere så blir det en T2C. På mange måter ganske likt T5, men på østsiden av T3.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	LHRT2.jpg
Views:	3391
Size:	29.0 KB
ID:	33528  

Last edited by Superhai; 14-12-2012 at 16:53.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2012, 16:22   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by view View Post
SQ biz lounge i T3 kan man få champers om man spør, det trekker jo litt opp. Varm mat serveres rundt SQ avganger, og det er mulig å plukke med seg en vannflaske hvis man f.eks skal videre i SAS eco. Håper SQ bygger en ny SKL i T2, London er jo en av deres virkelige premium destinasjoner.
I BMI sin lounge i T1 har de ogsaa vannflasker du kan ta med deg. Det er ogsaa varm mat i baade Star loungen og BMI loungen i T1, samt dusj. Poenget mitt er at det er ingen av disse loungene som er noe aa slaa hjul over. De er alle rimelig blah.. I T3 bruker jeg SQ siden de har bedre dusjer og champers. I T1 bruker jeg BMI loungen som har god plass, god drikke og varm mat.

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
Jeg er ikke enig.
.
Fair enough. Har du vaert i BMI loungen i T1? (Ikke Star loungen som United bruker).

SAS loungen har elendig matutvalg, daarligere enn begge loungene i T1. I tillegg er dusj og toalett separate. Det betyr at man ikke faar ett rom for aa gaa paa toalettet, samt dusje. Hjernedoed loesning.

Hva har SAS loungen? Den har den fineste design. Dersom det er det som er viktig for deg, er SAS loungen best.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2012, 16:28   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Kan man lenger bruke BMI-loungen i T1 når manflyr Star? Er ikke den/de tatt over av BA?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2012, 17:21   #18
Vede
ScanFlyer Dusty

Vede's Avatar

Noen som vedder i mot at T3 forsvinner om noen år og får samme opplegg som T5 og T2 når det gjelder layout?
Vede is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2012, 17:41   #19
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vede View Post
Noen som vedder i mot at T3 forsvinner om noen år og får samme opplegg som T5 og T2 når det gjelder layout?
Jeg tror ikke det er rom for slik layout der T3 er nå, det er mindre plass og en del annen struktur der som nok må beholdes. Men T3 må oppgraderes på et eller annet tidspunkt, men en slikt prosjekt påbegynnes sikkert ikke før 2020. Britene har jo spørsmålet om 3. rullebane og T6 nord for dagens også å fundere på.
Old 14-12-2012, 17:54   #20
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Fair enough. Har du vaert i BMI loungen i T1? (Ikke Star loungen som United bruker).
Nej, jeg har kun været i Star (ifm. NZ), jeg var der faktisk den dag den åbnede, og har også været der siden.

Hvad er status i øvrigt på BMI-lounges, efter BA's overtagelse?

Quote:
SAS loungen har elendig matutvalg, daarligere enn begge loungene i T1. I tillegg er dusj og toalett separate. Det betyr at man ikke faar ett rom for aa gaa paa toalettet, samt dusje. Hjernedoed loesning.

Hva har SAS loungen? Den har den fineste design. Dersom det er det som er viktig for deg, er SAS loungen best.
Korrekt, maden er ikke imponerende i London Lounge. Faktisk begrænser det sig nærmest til snacks. Derfor går jeg til SQ hvis jeg vil spise eller vil have champagne.
Men som du selv påpeger har London Lounge et fantastisk design, endvidere har de et fremragende udvalg af skandinaviske aviser og magasiner, og det giver i hvert fald plusser når jeg skal vurdere lounges.

Posting Rules