![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
SAS tjener 60 millioner amerikanske dollar på å selge et slotpar på London-Heathrow. Dette betyr at en av SAS-rutene får en daglig rundtur mindre, men jeg klarer ikke å finne reduksjonen i bookingsystemene (mulig den ikke er lagt inn ennå). SAS skriver også at de vurderer å etablere seg på en annen London-flyplass også.
Quote:
Last edited by FlightDeck; 04-02-2015 at 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,602
|
![]()
En retur med noen ruter til LCY hadde vært veldig hyggelig. Hvor kommer reduksjonen tror dere?
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]()
Da er det vel LGW som igjen blir aktuell som mulig ny destinasjon.
Detter OK for Point-to-Point trafikk for mitt vedkommende , men dårlig nytt for transfer pax. LGW fungerte godt på åtti- og nittitallet etter min oppfatning. Greie transfers for destinasjoner som IAH of DFW var det og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]()
450 MNOK for et slotpar er uansett svært godt betalt og trolig langt mer lønnsomt for SAS og selge denne istedet for og fly dit selv
Har de vært handlet for så mye før? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]()
Det var god butikk. Hvem er kjøperen, tro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Hur många slotpar sammanlagt har SAS på Heathrow? Borde vara ett ansenligt värde som man sitter med där.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,602
|
![]()
Om SAS returnerer til Gatwick kan det kanskje bety flere London-ruter fra skandinaviske byer, selv om BA er inne sterkt fra Vestlandet f.eks.
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Høres relativt fornuftig ut at det reduseres noe; gir sårt trengte penger i kassa samtidig som konkurransen, spesielt fra CPH er og blir enda mer brutal. Lurer også på om SAS i mindre grad feeder UA og VS primært på Nord Amerika ops sammenlignet med tidligere? Er det noen som vet noe? SAS har også signalisert økning på USA så tipper det også resulterer i mindre feed til UA uten at jeg vet om dette er av betydelig grad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 307
|
![]()
I gamle dager fløy jo SAS med 767 mellom CPH og LHR, skyldes det færre daglige avganger da eller bare mindre konkurranse til London?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
I 2008 ble det solgt noen slots fra GB Airways/AF/Alitalia til CO for rundt 52 millioner USD per par. Korrigert for prisstigning er vel det nesten det samme som 60 millioner i dag.
Last edited by TOS; 04-02-2015 at 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,869
|
![]()
Dette viser vel at SAS' slots på LHR alene er verdt mer enn hele selskapet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 481
|
![]()
Blir vel SVG som mister en avgang (som vanlig).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
|
![]()
Interessant. LGW var ingen suksess tidligere, men situasjonen i dag er litt annerledes, og man kan sikkert kanalisere mer trafikk dit. Transfertrafikk via London er ingen prioritet for SAS, da det ikke er noen Star-destinasjoner derfra som ikke kan nås direkte fra Skandinavia eller andre Star-hubs.
Skal man flytte flighter til LGW, bør det satses litt. Skal bli interessant å se hva som skjer fremover. Kan jo også være at de har fått tilgang til et annet slotpar til halve prisen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
SAS har vel i omegnen af 25 daglige ops til og fra LHR..
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Up in the air ✈
Join Date: Apr 2014
Location: Stavanger/Sola
Posts: 192
|
![]()
Husker godt når de skiftet fra Heathrow til Stansted istedenfor. Det var litt av en big mistake!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]()
Høres skummelt ut om SAS skal gå i direkte konkurranse med LCCene på LGW.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]() Quote:
ARN x6 CPH x6 OSL x5 SVG x2 GOT x2 Blue1 hadde vel 1x HEL i sin tid eller noe sånt, men hvor den sloten kom fra eller ble av har jeg aldri helt skjønt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]() Quote:
Ser man påhva slot gikk for de siste årene så ser det ut som 20-31 MUSD var gjeldene, så SAS her har jo fått det dobbelte http://www.arabianbusiness.com/qatar...0m-534138.html Quote:
http://airwaysnews.com/blog/2014/06/...or-31-million/ Quote:
http://www.flightglobal.com/news/art...irways-382805/ Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS reduserer på Stavanger-London Heathrow | Twin Otter | Flyforum | 53 | 01-11-2024 18:10 |
SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow | FlightDeck | Flyforum | 94 | 20-07-2015 11:42 |
Heathrow (ex. BAA) selger flere flyplasser. | Turtle | Flyforum | 0 | 01-08-2014 18:08 |
Bergen-København-London Heathrow-London Gatwick-Bergen | FlightDeck | TripReports | 15 | 18-04-2009 12:51 |
reg SAS london heathrow | svgspotter | Register- og ATC-Forum | 2 | 01-03-2009 19:45 |