![]() |
|
![]() |
#81 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Nå vil jeg ikke snakke i mot deg, men i ditt tilfelle var det vel slik at du hadde tatt på deg flere verv enn "BARE" å være i lufta. Dermed hadde du andre kompetanseområder (aka stod på flere bein) - som gjorde at du fikk deg jobb. Det er vel ikke alle som har den muligheten, og som "kun" står på f.eks "service i luften" eller "fly fly i luften"-foten. Dermed er det betydelig vanskeligere å få seg en jobb med bare én fot å stå på - enn å bare si "slutt med sytinga og finn noe annet å gjøre" ![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg vet for min egen del hva som førte meg dit jeg er i dag. Men jeg vet også at det for de aller fleste som jobber i kabinen er godt mulig å finne seg annen jobb. Spesielt når man er så ufattelig misfornøyd som det gis utrykk for her. Så jeg står for den setningen, når man har klaget over flere år, ja da bør man finne nytt beite, og i alle fall ikke glede seg til streik osv. som alle vet er ekstremt skadelig for alle. Og, jeg kjenner veldig mange som har sluttet i både SAS og Norwegian og andre selskaper som ganske kjapt fikk nye jobber. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Mener nå du gikk fra det samme prosjektkonseptet i SAS til din nye arbeidsgiver, tilfeldig kan det nå ikke være ![]() Jeg sier ikke det er umulig, sier at det er lettere om man har flere bein å stå på.
![]() |
![]() |
#84 |
Upgrade me....
|
![]()
Vet av flere CC som har blitt veldig godt motatt i forpleining offshore.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Du må faktisk lese det jeg skriver. (PS går du tilbake i gamle tråder fra tiden jeg fortsatt var i SAS vil du se at jeg sier det samme da som nå, just sayin…..) Og om man er ekstremt misfornøyd så kan man gjøre noe med situasjonen, det finnes skoler, kurs, treninger som veldig enkelt kan kombineres med jobben som CC, men det er ingen ting som kommer av seg selv, ei heller arbeidsglede. Last edited by SAS-Steward; 28-02-2020 at 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Free Luigi
|
![]() Quote:
Fair enough, men du brukte deg selv som eksempel: Quote:
...altså ønsket jeg kun å påpeke at det er jo noe urettferdig når du hadde flere bein å stå på enn bare 17 år i lufta ![]() Jeg er selv i en situasjon hvor arbeidssituasjonen er svært uvennlig (i og med at ingen har arbeidsglede siden de vet at fra 2038 har vi ikke jobb lenger, og alle hopper av skuta ved beste anledning) - og vet at det kan være SVÆRT vanskelig å finne seg ny jobb. Som kvinne i fruktbar alder kan jeg være verdens mest versatile person men får allikevel magisk nok ikke intervjuer... Rart med det... Når man bor litt uttpå landet er det også vanskelig å finne noe nytt, uansett om man er superfleksibel. Det er mange ting som kan bidra til at det er vanskelig å bytte jobb, og jeg synes bestandig det er urettferdig å putte sin egen "skinnhellighet" som eksempel. Er det noe jeg har lært så er det at det ofte er personlige historier og ingen ting kan generaliseres når det kommer til jobbsituasjoner som er kinkige.
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var en veldig interessant tråd å lese gjennom.
Sånn realistisk - sett bort fra at en enkeltperson ytrer streikevilje - er sjansen for at det blir en større konflikt til våren? Er det en reell mulighet for at dette kan by på reelle problemer for SAS, om så eksistensielle? Jeg sliter litt med å forstå hvorfor SAS har gjort som de har gjort, når det så åpenbart er ganske skittent gjort mot sine ansatte og helt mot uttalelsene og enigheten fra forrige forhandling. Er dette da SAS sliter såpass at de "må" at SAS gjør dette, eller er det bare noe de håper ansatte i hovedselskapet tilslutt aksepterer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
For SAS sin del så tror jeg de kanskje skal begynne med å se på hvem som faktisk jobber. La oss si det slik: Det er ikke de som har base i et land som starter med D...😉 De bør kanskje også lære litt av hvordan fx DY organiserer driften, som klarer å ha lavere kostnader enn SK selv om de ansatte har bedre betingelser (i alle fall i Skandinavia)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Upgrade me....
|
![]()
Har Norwegian lavere kostnader da, sånn summa summarum?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De som jobber i Danmark jobber selvsagt, men har betydelig mer behagelig schedule enn de som f.eks. jobber i Norge. De har også fine stopp rundt omkring, kortere dager, og bedre betalt.😉
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Enhetskostnadene, ja. Ganske betydelig lavere enn SK. Årsaken til kostnadsforskjellene ligger imidlertid neppe på vilkårene til de ansatte. En fersk 2P hos SAS kan nok hoppe betydelig opp i lønn om han/hun hadde flyttet til DY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Upgrade me....
|
![]()
Resultatmessig virker det jo som SAS betaler mindre for hver 100 krone inn enn NAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Synd at gjennomsnitts CASK egentlig ikke gir et godt bilde og ikke kan brukes til å sammenligne epler mot epler. Skulle gjerne likt å se hva det koster koster SAS vs Norwegian å sende en 737-800 OSL-TRD og OSL-«syden»
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Upgrade me....
|
![]() Quote:
Enhetskostnadene til SAS var forøvrig mindre enn NAS sine i 2017, uten at det har noe å si. Nytter feks ikke å bytte ut Audi S6 fra 94 med v8 bensin med en 2020 tesla om du ikke håndterer kapitalutgiftene. (Du kan jo mobbe nabon om at bilen driftes billig og er miljøvennlig) Men når luksusfellen kommer blir det bare teit å si at driftskostnadene på bil er sjukt lave i forhold til v8 bensin... du går jo konk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bare jeg som lurer på hvordan enkelte av dere klarer å dra inn noe negativt om Norwegian uansett hva tråden handler om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]() Quote:
Nå ble DY dratt inn fordi det lenger opp i tråden ble ytret at SK bør lære av DY sine kostnader, uten at det ble tatt hensyn til at dette er to vidt forskjellige selskaper med helt forskjellig rutenett og kostnadsbilde - og inntektsbilde. Hvor mange var det som sutret over det? Ingen. Dersom du blir krenket over at ikke alt går i DY sin favør i en SK/DY-sammenlikning, så er ikke et diskusjonsforum rette plassen for deg. Just sayin' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Hvordan kom du frem det tallet? Det stemmer jo ikke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting | Dag Viking | Småprat | 148 | 10-12-2013 13:18 |
Spekulasjoner rundt SAS sin nye strategi | Dash | Småprat | 49 | 22-10-2012 14:08 |
SAS eller Qatar til Bangkok i økonomi? | mckvakk | Reiseforum | 14 | 04-01-2012 10:26 |
SAS mister reisende på økonomi klasse. | MartinL | Flyforum | 7 | 11-08-2008 16:32 |
Nytt sørkoreansk regionalselskap | CK | Flyforum | 2 | 04-10-2006 16:37 |