Quote:
Originally Posted by Field in sight
Dette var en veldig interessant tråd å lese gjennom.
Sånn realistisk - sett bort fra at en enkeltperson ytrer streikevilje - er sjansen for at det blir en større konflikt til våren? Er det en reell mulighet for at dette kan by på reelle problemer for SAS, om så eksistensielle?
Jeg sliter litt med å forstå hvorfor SAS har gjort som de har gjort, når det så åpenbart er ganske skittent gjort mot sine ansatte og helt mot uttalelsene og enigheten fra forrige forhandling. Er dette da SAS sliter såpass at de "må" at SAS gjør dette, eller er det bare noe de håper ansatte i hovedselskapet tilslutt aksepterer?
|
Godt spørsmål! Jeg tror
SAS strekker strikken lengre enn det som er tilrådelig. Dersom de fortsetter med denne strategien så tipper jeg at det blir streik.
For
SAS sin del så tror jeg de kanskje skal begynne med å se på hvem som faktisk jobber. La oss si det slik: Det er ikke de som har base i et land som starter med D...😉 De bør kanskje også lære litt av hvordan fx DY organiserer driften, som klarer å ha lavere kostnader enn SK selv om de ansatte har bedre betingelser (i alle fall i Skandinavia)...