![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei! Vil jeg få nytte av Hilton status kort selv om man ikke bestiller direkte fra Hiltons hjemmesider? Husker jeg hadde en episode hvor jeg ville registerere min EB poeng på et opphold i NYC men det gikk ikke siden hotellet var bestilt fra en tredjepart (hotels.com).
Så hvis jeg vil bruke Hilton Honors program må jeg da også bestille direkte fra hilton.com ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Hei, jeg har erfart at bestillinger fra Hotels.com innebærer null bonus, både på Hilton, Blu, Rica, siden det i slike tilfeller faktisk er h.c som kjøper rommet av hotellet og videreselger til deg. Dersom du bestiller direkte, eller via reisebyrå, så får du poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har du opplevd om dette gjelder andre booking portaler, eller er det bare Hotels.com som bruker denne måten å tilby rom på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
YMMV
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I fjor sommer bodde jeg på Hilton både i Boston og i Washington. Begge bookingene ble gjort gjennom Hotels.com og jeg fikk registert kortet mitt ved innsjekk begge steder. Fikk poeng og netter akkurat som ved direktebestillinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Slikt skjer visst ofte, men det er vel noen som har gjort en feil når man får poeng (og eventuelle fordeler, som var spørsmålet) på hotellopphold bestilt via tredjepart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er ofte en 3. part inne i bildet og jeg kan ikke se hvorfor man ikke skal få poeng og fordeler når man benytter et slikt organ. Og i tilfellet hotels.com så har jo allerede Hilton godkjent at selskapet skal kunne beslaglegge endel av kapasiteten på rom. Jeg fikk i alle fall både oppgradert rom, gratis frokost og poeng på mitt diamond kort når jeg for første gang booket via hotels.com. Jeg har vanligvis rundt 100 netter på hilton i året pga jobbreiser og bestiller da alltid gjennom reisebyrået jobben har avtale med, hadde ikke Hilton akseptert mitt kort og status hos selskapet når jeg var på ferie og gikk for billigste versjon så hadde jeg vært over på SPG eller Hyatt sitt kort umiddelbart etterpå, og det tror jeg Hilton skjønner... kundene slutter å være lojale om de opplever at personlig status ikke blir akseptert ved opphold bare pga hvilken vei bestillingen kom inn. Selv om det var aldri så stor rabatt pga hotels.com sine avtaler. Last edited by mindsweeper; 11-02-2012 at 07:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Du må skille mellom reisebyrå og steder som hotels.com. Sistnevnte tar ee såpass høy fee og stikker avgårde med såpass mye av profitten til hotellet at du derfor normalt ikke får poeng. Selv om det ofte skjer for det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men allikevel, som jeg sa over så ville Hilton kunne vinke farvel til mine netter om de av den grunn ikke aksepterte personlig opptjent status og av akkurat den grunn så er jeg sikker på at alle får både poeng og netter registrert på sitt hhonors kort. Mulig de har noen instrukser om hvem som skal / ikke skal få lagt inn kort, som f.eks. de uten status. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Reglene er klare:
Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ingen poeng hos Hilton som Discus skriver. Men du skal få oppgradering og frokost hvis du har status selv om du har booket via Hotels.com.
Men Hotels.com har jo eget bonusprogramm: Hver 10. natt gratis (eks skatter) så er det kun bonusovernattinger man er ute etter så funker jo det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS bonus tilbake i Norge (status, opptjening m.v.) | Discus | Reiseforum | 39 | 13-08-2013 21:43 |
Eurobonus opptjening ved oppgradering | arnstein | Reiseforum | 4 | 27-07-2013 11:08 |
Norwegian bonus i Norge (status, opptjening m.v.) | Discus | Reiseforum | 3 | 23-05-2013 13:03 |
Opptjening av EB poeng ved reise hos Star A partnere | LN-TIB | Reiseforum | 26 | 15-08-2012 14:54 |
Feil ved booking hos SAS? | anders320 | Flyforum | 15 | 18-06-2007 20:19 |