Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-02-2012, 12:25   #1
CFN_001
ScanFlyer Blue

Default Hilton - opptjening og status ved booking via hotels.com?

Hei! Vil jeg få nytte av Hilton status kort selv om man ikke bestiller direkte fra Hiltons hjemmesider? Husker jeg hadde en episode hvor jeg ville registerere min EB poeng på et opphold i NYC men det gikk ikke siden hotellet var bestilt fra en tredjepart (hotels.com).

Så hvis jeg vil bruke Hilton Honors program må jeg da også bestille direkte fra hilton.com ?
CFN_001 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2012, 12:33   #2
hanswest
SAS Customer

Default Re: Hilton spørsmål med status kort

Hei, jeg har erfart at bestillinger fra Hotels.com innebærer null bonus, både på Hilton, Blu, Rica, siden det i slike tilfeller faktisk er h.c som kjøper rommet av hotellet og videreselger til deg. Dersom du bestiller direkte, eller via reisebyrå, så får du poeng.
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2012, 15:53   #3
CFN_001
ScanFlyer Blue

Har du opplevd om dette gjelder andre booking portaler, eller er det bare Hotels.com som bruker denne måten å tilby rom på?
CFN_001 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2012, 16:11   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

YMMV Noen ganger kan du vaere heldig. Ta det som en positiv overraskelse dersom du faar benefits, men ikke regn med det
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2012, 17:12   #5
mindsweeper
ScanFlyer Blue

I fjor sommer bodde jeg på Hilton både i Boston og i Washington. Begge bookingene ble gjort gjennom Hotels.com og jeg fikk registert kortet mitt ved innsjekk begge steder. Fikk poeng og netter akkurat som ved direktebestillinger.
mindsweeper is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2012, 18:57   #6
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Originally Posted by mindsweeper View Post
I fjor sommer bodde jeg på Hilton både i Boston og i Washington. Begge bookingene ble gjort gjennom Hotels.com og jeg fikk registert kortet mitt ved innsjekk begge steder. Fikk poeng og netter akkurat som ved direktebestillinger.
Slikt skjer visst ofte, men det er vel noen som har gjort en feil når man får poeng (og eventuelle fordeler, som var spørsmålet) på hotellopphold bestilt via tredjepart.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2012, 07:36   #7
mindsweeper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Slikt skjer visst ofte, men det er vel noen som har gjort en feil når man får poeng (og eventuelle fordeler, som var spørsmålet) på hotellopphold bestilt via tredjepart.
Er det nødvendigvis feil? Hva om du bestiller gjennom et reisebyrå? Gjennom jobb?

Det er ofte en 3. part inne i bildet og jeg kan ikke se hvorfor man ikke skal få poeng og fordeler når man benytter et slikt organ. Og i tilfellet hotels.com så har jo allerede Hilton godkjent at selskapet skal kunne beslaglegge endel av kapasiteten på rom.

Jeg fikk i alle fall både oppgradert rom, gratis frokost og poeng på mitt diamond kort når jeg for første gang booket via hotels.com.

Jeg har vanligvis rundt 100 netter på hilton i året pga jobbreiser og bestiller da alltid gjennom reisebyrået jobben har avtale med, hadde ikke Hilton akseptert mitt kort og status hos selskapet når jeg var på ferie og gikk for billigste versjon så hadde jeg vært over på SPG eller Hyatt sitt kort umiddelbart etterpå, og det tror jeg Hilton skjønner... kundene slutter å være lojale om de opplever at personlig status ikke blir akseptert ved opphold bare pga hvilken vei bestillingen kom inn. Selv om det var aldri så stor rabatt pga hotels.com sine avtaler.

Last edited by mindsweeper; 11-02-2012 at 07:42.
Old 11-02-2012, 07:45   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Du må skille mellom reisebyrå og steder som hotels.com. Sistnevnte tar ee såpass høy fee og stikker avgårde med såpass mye av profitten til hotellet at du derfor normalt ikke får poeng. Selv om det ofte skjer for det
Someone is online now   Reply With Quote
Old 11-02-2012, 07:57   #9
mindsweeper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Du må skille mellom reisebyrå og steder som hotels.com. Sistnevnte tar ee såpass høy fee og stikker avgårde med såpass mye av profitten til hotellet at du derfor normalt ikke får poeng. Selv om det ofte skjer for det
Jeg vet det er et eget konsept og at hotellet ikke har samme marginer siden hotels.com booket rommet mitt noen år tilbake i tid.

Men allikevel, som jeg sa over så ville Hilton kunne vinke farvel til mine netter om de av den grunn ikke aksepterte personlig opptjent status og av akkurat den grunn så er jeg sikker på at alle får både poeng og netter registrert på sitt hhonors kort. Mulig de har noen instrukser om hvem som skal / ikke skal få lagt inn kort, som f.eks. de uten status.
Old 11-02-2012, 10:05   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Reglene er klare:
Quote:
"Stays that are booked via third party websites are not Eligible Stays irrespective of rate paid, for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status. Stays booked via "opaque" channels where the brand is unknown at the time of purchase are not Eligible Stays for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status, or the receipt of Elite tier benefits such as upgraded accommodations / amenities or access to health clubs."
Kilde: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=97433&page=8

Old 11-02-2012, 10:27   #11
jjessen
ScanFlyer Blue

Default Re: Hilton - opptjening og status ved booking via hotels.com?

Ingen poeng hos Hilton som Discus skriver. Men du skal få oppgradering og frokost hvis du har status selv om du har booket via Hotels.com.

Men Hotels.com har jo eget bonusprogramm: Hver 10. natt gratis (eks skatter) så er det kun bonusovernattinger man er ute etter så funker jo det.
jjessen is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules