![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har i dag mottatt sølvkort fra SAS etter å ha reist med SIA tur retur Singapore. Overraskelsen var stor når jeg ser at man får 6800 poeng hver vei på billigste billett LHR-SIN. Dette er langt over det man får for tilsvarende billetter hos SAS. Finns det noen oversikt opptjening på EB ved reiser hos andre parnere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Her
http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroB...iance-members/ Men du må gå inn på hvert selskap. Men pass på, er det code-share inne i bilde er det neste helt bingo hva man får |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Står stor sett bare min opptjening, så da blir det bingo uansett. Kjedelig da jeg tenkte å planlegge gullkort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
EB gir i følge sine sider minimum 1200 poeng for Thai C class.
Som FlightDeck skriver får man ut over dette poeng for hvor mange miles reisen er.. Jeg ser imidlertid at BMI gir 2 x grunnpoeng for Thai C class. Vil dette gi bedre uttelling enn EB?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nei. EB gir også miles x2 for Thai C
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Du må bare unngå de booking kodene som står oppført under "low economy".
Hvor mye betalte du for turen med Singapore Air? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har kjøpt bilett med LH BGO-FRA-KBP tur/retur i Economy Class (U), i følge Miles & more kalkulatoren får jeg 750 miles pr flyving, dvs totalt 3000. kan dette vere riktig??? og hvor mange EB poeng gir dette? biletten kostet tross alt bare 2000 kroner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
http://www.flysas.com/no/EuroBonus/S...ansa/?vst=true
25% opptjening på alle Economy-klasser lavere enn V. Det betyr antall miles flydd x 0,25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bumper denne...
Noen som vet hvordan det faktisk er med opptjening i Eurobonus hos *A selskaper nå etter omlegging av poengsystemet? Var på chat på SAS.no og han sa 100% opptjening hos alle *A selskaper på økonomi. Har derimot litt vanskelig for å stole blindt på dette, og har ikke sett dette på sas.no eller her inne? Mulig det er diskutert i andre tråder? Om dette stemmer så er det jo veldig bra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fløy med LH t/r med A319 på ruten OSL-MUC-OSL i forrige uke,
poengene som kom inn på konto kort tid etter var: 1.125 poeng. Kunne fort blitt: 1.800 poeng, men siden bill.kat. nedover var litt billigere - ble det litt forskjell på poengene. Men 1.125 poeng var greit nok, til sammenligning tjente man kun opp 400 poeng ser jeg - på en tur i 2010 med LH til FRA t/r.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() Til FRA er det kortere så kun 200/800 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Akkurat.. så jeg planla gullkort i 2010.. ble ikke mye av det
![]()
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Booket i mai en flight i klasse L med Swiss. L står ikke listet hos SAS:
http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-...irlines/SWISS/ Er dette en feil, eller er det virkelig null poeng? Finner forresten kun "L" i den første bekreftelsen fra Swiss, etter dette skriver de kun "Economy" overalt. Kan klassen være endret?
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det alltid 200/100/25 % inntjening som gjelder, uansett hva mininum EB-poeng er?
Eksempelvis: Reiser man med SWISS så står det Min. 1200 / 600 / 150 poeng. Dvs at reiser man en avstand på 500 miles i en bookingklasse som gir 100 % inntjening så skal det likevel bli 600 EB-poeng siden dette er minimum og reiser man mer enn 600 miles så får en poeng etter avstand i miles (5000 miles i samme bookingklasse skal da gi 5000 poeng). http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-...irlines/SWISS/ Men hva gjelder når man reiser med f eks Asiana? Der står det Min. 600 / 300 / 75 poeng. Betyr dette at det fremdeles er 200 % inntjening på f eks F og C, men minimumsbeløpet er 600 poeng? Eller betyr det at Asiana kun gir 100 / 50 / 12.5 % inntjening regnet på avstand i miles? http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-...iana_Airlines/ Last edited by SE-AER; 13-08-2012 at 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er 200/100/25% som gjelder. Forskjellen på f.eks Asiana er lavere minimums opptjening slik at man får "omtrent ingenting" på svært korte flygninger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok, takk! Vurderer å reise HKG - ICN med Asiana i C, greit at det blir ca 2600 istedet for 1300 poeng (selv om det fortsatt ikke er mange poeng å snakke om).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sit og reknar litt på kva eg kjem til å tjene på ein t/r OSL-ZRH-JNB-DUR med Swiss og SAA i business (alle klasser eg har gir dobbel opptjening).
Reknar eg riktig, når eg trur eg får 1800 poeng for OSL-ZRH, 10600 for ZRH-JNB og 1200 for JNB-DUR? Takknemlig for svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Opptjening av poeng hos Thai Airways og Singapore Airlines på SAS-flighter | TRDmiler | Reiseforum | 9 | 23-07-2013 23:34 |
SAS fly-partnere som ikke er i Star Alliance? | Dash | Reiseforum | 5 | 03-06-2013 21:20 |
Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng? | Fly med oss | Reiseforum | 28 | 04-09-2012 09:22 |
EB-opptjening hos andre *A-partnere. | Martin | Reiseforum | 3 | 04-08-2009 08:30 |
Poeng hos Star Alliance | LN-FHU | Flyforum | 1 | 05-11-2007 17:43 |