Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-05-2013, 18:35   #1
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

SAS SAS bonus tilbake i Norge (status, opptjening m.v.)

Denne tråden er kun for saker relatert til SAS EuroBonus og opptjening innenlands

Diskusjon om at bonusprogrammene er tilbake og annet rundt det:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=117461

Old 22-05-2013, 20:08   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: SAS bonus tilbake i Norge (status, opptjening m.v.)

Og for bare å legge litt fakta på bordet: Opptjeningen innen Norge blir den samme som i Skandinavia med 500 og 1000 poeng avhengig av om man reiser i Go eller Plus.
Old 22-05-2013, 22:05   #3
Dash
ScanFlyer Molded

Kommer det nye uttakstabeller når det endres til GO og PLUS? Awardprisene har jo i stor grad vært at man får hver 10. reise gratis, men med 200 % i opptjening PLUS så endres kanskje uttakstabellen også eller?

Og hvor lenge tror dere SAS kommer til å operere med 35 flighter eller 45 000 poeng som krav for EBG?
Dash is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 10:09   #4
bardf
ScanFlyer Blue

bardf's Avatar

http://www.aftenposten.no/okonomi/50...r-7209190.html

Ganske konkret på at FastTrack kan komme allerede på sensommeren, og lounge i høst. Vi har hørt mye slikt før, selvfølgelig, men Roald ser faktisk ut til å levere mye av det han kommer med i media. Og det passer jo virkelig inn i deres strategi.
Hvis vi tar de på ordet, og de leverer lounge i høst, hvor kunne denne blitt lokalisert? Legger de ned Sinnataggen? Er det andre steder på innlands som kan egne seg?

Så jeg blir mer og mer positiv for hver gang de nevner dette i media, og spesielt når de tidsbefester det. Og hvis de ikke leverer ila. høsten, så har de jo 100 stykk av oss samla i en hangar på ARN en helg i september. Da får vi være "tydelige" i våre innspill
bardf is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 10:11   #5
darkcho
ScanFlyer Gold

Sinnataggen er vel en pengemaskin, så det tviler jeg hardt på. Aner ikke hvor den kan komme, men en viss størrelse bør de vel ha på loungen.
Old 23-05-2013, 10:13   #6
Dash
ScanFlyer Molded

5000 nye bonuskunder for SAS på to dager
Quote:
Bonuspoeng følges opp av flere servicenyheter. I løpet av sensommeren skal Oslo Lufthavn åpne for at interesserte flyselskap kan tilby sine reisende en egen hurtigkø i sikkerhetskontrollen på innlandsreiser etter mønster av den såkalte «fast track» på utlandet.

- Dette tilbudet vil vi gi våre reisende en forenklet reiseopplevelse i forhold til i dag, med lange køer og en ofte stressende opplevelse i sikkerhetskontrollen. Vi tar dessuten sikte på å åpne en egen lounge på innlandsterminalen, den kan komme i løpet av høsten. Slik vil vi nå oppleve at produktet vi kan tilby våre innenrikspassasjerer blir mer likt det vi kan tilby våre interkontinentale reisende, sier Roald.

Så fast-track fra i sommer, og Eivind Roald prater fortsatt om innenriks-lounge på OSL
Old 23-05-2013, 10:31   #7
bardf
ScanFlyer Blue

bardf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
5000 nye bonuskunder for SAS på to dager

Så fast-track fra i sommer, og Eivind Roald prater fortsatt om innenriks-lounge på OSL
Så det vil si at du ikke har trua? Men har ikke SAS og Roald levert ganske bra i det siste? Jeg vil ikke være den naive her, men jeg velger å være litt optimist ihvertfall.
Old 23-05-2013, 10:39   #8
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Default SAS bonus tilbake i Norge (status, opptjening m.v.)

Hvis fremdriften på WiFi-implementeringen er en indikator på gjennomføringsevnen til SAS kan vi nok tidligst forvente en innenrikslounge i 2017... :
Old 23-05-2013, 10:49   #9
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by bardf View Post
Så det vil si at du ikke har trua? Men har ikke SAS og Roald levert ganske bra i det siste? Jeg vil ikke være den naive her, men jeg velger å være litt optimist ihvertfall.
Jo, SAS har kommet kraftig på banen i det siste. Det skal de ha. Men de er fortsatt bedre på å prate om ting istedet for å implementere. WIFI er jo nevnt som eksemel, så ble eco+ lovet på innenriks når For Excellence Classic ble lansert i 2011, nye stoler har drøyd ut i tid, nytt design i flyene har vi ikke hørt noe mer til, nye stoler på biz er lovet og siden lagt på is. Appen tok jo litt tid, men nå er den endelig her. Men jeg skal ikke svartmale alt, de begynner å levere. De bruker bare så grasatt lang tid på å implementere noe.

Men lounge innenriks har de pratet om så lenge nå. Og vist den skal komme til høsten så må de jo snart konkretisere det litt mer. Hvor skal den ligge osv, og hvor stor skal den være?

Men jeg krysser fingrene
Old 23-05-2013, 12:15   #10
darkcho
ScanFlyer Gold

Håper inderlig denne loungen kommer. Har ikke tall på hvor mange utrolig kjedelige timer jeg har ventet på Gardermoen. En hyggelig lounge med litt mat, drikke og aviser ville bedret dette kraftig. Sleng inn noen hvilerom så er jeg utrolig happy.
Old 23-05-2013, 12:17   #11
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Håper inderlig denne loungen kommer. Har ikke tall på hvor mange utrolig kjedelige timer jeg har ventet på Gardermoen. En hyggelig lounge med litt mat, drikke og aviser ville bedret dette kraftig. Sleng inn noen hvilerom så er jeg utrolig happy.
Helt enig, dette gleder jeg meg til
Old 23-05-2013, 14:00   #12
Dash
ScanFlyer Molded

Fikk akkurat mail om doble poeng innenriks! Se linken

EDIT: glem linken. Virker som kampanjen er targeted....
Old 23-05-2013, 14:09   #13
ILS2
ScanFlyer Gold

Linken fungerer fint: http://www.sas.no/EuroBonus/Tilbud-o...c_id=NOEMextra
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 14:11   #14
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
My mistake. Trykket på linken en gang til, og fikk opp bad request. Men funker nå
Old 23-05-2013, 14:13   #15
rkvalvaa
ScanFlyer Blue

Ser at jeg nettopp fikk mine første poeng for innenriks, fløy BGO-KRS med Widerøe på tirsdag 21. mai og fikk 1250 poeng (EcoExtra og EBG) :-)
Nå venter jeg bare på at returen også tikker inn...

Fikk også tilbudet om doble poeng på mail nettopp :-)
rkvalvaa is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 14:22   #16
bardf
ScanFlyer Blue

bardf's Avatar

Quote:
Gjelder første tur/retur-reise i perioden 3. juni – 31. august 2013 (enten med SAS eller Widerøe)
Vil dette si at det er kun en tur man får doble poeng på? En koselig liten gave likevel!
Old 23-05-2013, 14:40   #17
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Hmm, hvordan blir dette på Norge rundt-billetter? Tror ikke jeg har/planlegger en eneste routing som egentlig kan kalles t/r. Doble poeng på hele greia eller (mer sannsynlig) null ekstra?
Old 23-05-2013, 15:11   #18
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

Quote:
Originally Posted by rkvalvaa View Post
Ser at jeg nettopp fikk mine første poeng for innenriks, fløy BGO-KRS med Widerøe på tirsdag 21. mai og fikk 1250 poeng (EcoExtra og EBG) :-)
Nå venter jeg bare på at returen også tikker inn...

Fikk også tilbudet om doble poeng på mail nettopp :-)
Merkelig. Jeg har ikke fått poeng siden 8. mai. Turene jeg hadde 14. mai og 21. mai mangler foreløpig. Noen som kjenner logikken bak når poeng godskrives?
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 17:00   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LCH View Post
Hvis fremdriften på WiFi-implementeringen er en indikator på gjennomføringsevnen til SAS kan vi nok tidligst forvente en innenrikslounge i 2017... :
Dette har andre nok andre årsaker. Panasonic sliter med å levere et skikkelig produkt, og det er nok mye av årsaken. Vi ser jo av feedbacken her på forumet at det ikke er helt stabilt. Dette må løses.

På IT-siden vil det skje mye fremover. Imidlertid er det ikke bare å knipse med fingrene, men jeg tror Aanby med sine nye leverandører vil rulle ut et knallprodukt. Noe annet ville forbause meg stort.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 18:43   #20
bardf
ScanFlyer Blue

bardf's Avatar

Default Re: Re: SAS bonus tilbake i Norge (status, opptjening m.v.)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Dette har andre nok andre årsaker. Panasonic sliter med å levere et skikkelig produkt, og det er nok mye av årsaken. Vi ser jo av feedbacken her på forumet at det ikke er helt stabilt. Dette må løses.

På IT-siden vil det skje mye fremover. Imidlertid er det ikke bare å knipse med fingrene, men jeg tror Aanby med sine nye leverandører vil rulle ut et knallprodukt. Noe annet ville forbause meg stort.
Hva er din magefølelse på FastTrack og lounge innlands, da? Du kjenner jo selskapet og bransjen godt.
Reply

Posting Rules