![]() |
|
![]() |
#1 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har fått inn et par lysbilder i samlingen der flyplassen ikke er notert på rammen og jeg er usikker på hvor de er tatt. Er det noen som kjenner igjen disse stedene?
Dette er fra august 1978 og jeg tror det er enten Bodø eller Tromsø. Jeg heller mot Bodø, men det kan jo være et helt annet sted for alt jeg vet ![]() ![]() Her er vi nok lenger sør, men jeg er veldig usikker på hvor. Jeg har vært innom Hamar, men det tror jeg ikke lenger. Røros er det ikke. Hva med Namsos? ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Litt for flatt til å være Namsos på det siste KOG
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fotoet av LN-BNM er ikke tatt i Bodø, men Tromsø.
Mvh,
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Takk, Gandalf. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg tenkte på Bodø...
LN-KGL: Godt å se at fyrverkeriet ikke traff deg ![]() Det er også for flatt til å være Dagali.
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Det siste er ikke på Hamar
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
LN-BNM er definitivt Tromsø. Høyblokka i bakgrunnen er et steinkast fra der undertegnede vokste opp.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er forholdsvis lett å se at det er Tromsø på første bilde; du ser Tromsdalstind til høyre for halen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan den andre være ENBL?
(Må da være tatt etter 1986 da flyplassen åpnet..)
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nope, det er ikke ENBL. Mangler to ganske store fjell som burde vært rett bak flyet
![]() (jeg bor 2 km ifra) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Men jeg tipper det er en flyplass som ikke ligger ved kysten.
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva med Fagernes-Leirin ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg synes også at dette ser ut som Leirin - passer også med "utstyret" i Braathens lyseblå farger - Leirin kjøpte mye gammelt utstyr fra Braathens
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Får det ikke til å stemme med Leirin da det ligger gårder i bakgrunnen som ligger høyere enn flyplassen. Husker ikke å ha sett det der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.874910,10.786965
![]() |
![]() |
#15 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Jeg var også innom Leirin, men fikk det ikke til å stemme med bildene jeg har fra Leirin. Når det er sagt så jeg mer i den andre retningen. Skoglandskapet ligner i alle fall.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har tittet litt i boka til Kay Hagby og på hjemmesiden til Fagernes Lufthavn.
Først: LNWFC (den første av tre fly med samme registrering) var i Widerøe fra april 1982 til januar 1984. Altså må bildet være tatt sommeren 1982 eller 1983. Fagernes Lufthavn åpnet i 1987. Her er link til flyplassene hjemmeside: http://www.fagernesairport.com/no/html/flyplassen/ Gitt att dette stemmer så er Fagernes utelukket. Hamar ble nevnt tidligere. Der åpnet Widerøe ruter i 1985 og drev til 1988. http://www.hamarlufthavn.no/Historikk.htm Altså året etter at at LNWFC ble solgt. Men mitt første tipp var Hamar, terrenget rundt ser så Hedmarks ut. To skudd litt i blinde... Hvem sier at dette er Norge? Mener at Widerøe fløy rute mellom Værnes og Østersund/Frøsun i den tiden LNWFC var i flåten. Men der har jeg aldri vært, kun et alternate alle har hørt om men ingen har sett...... Og skudd nummer to: Hva med Geiteryggen, fra den gang terminalen lå på vestre side av banen og flyplassen hadde to baner? Widerøe fløy jo tidvis mye charter fra basen i Florø...? Hilsen FK27 Friendship Forever. Last edited by FK27; 02-01-2012 at 10:37. Reason: Trykkfeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror også Östersund-Frösön kan utelukkes.
Ville ha sett området til tidligere F4 (Flygvapnet) i bakgrunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva med Røros?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Tenkte jeg på også, men...
![]() |
#20 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Det er ikke Røros. Jeg har bodd for lenge der til ikke å kjenne igjen terrenget. Landskapet ser flatøstlandsk ut. Geiteryggen kjenner jeg lite til, men er det ikke mer kupert der?
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. Last edited by LN-KOG; 02-01-2012 at 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trenger hjelp til å identifisere et fly | Fellowship | Flyhistorisk forum | 3 | 10-02-2017 17:00 |
Trenger litt hjelp til noen reg | Bizflyer | Register- og ATC-Forum | 2 | 06-07-2009 21:24 |
Trenger litt hjelp til bilde... | SK931 | Flyforum | 9 | 18-04-2006 07:49 |
Trenger litt hjelp til dette | SK931 | Flyforum | 1 | 25-04-2005 20:49 |
litt O/T trenger litt hjelp til nytt kamera | TigerBlack | Flyforum | 4 | 22-02-2005 23:31 |